• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer Nr 4

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

Villhabarn.com
    www.villhabarn.com/aggblidon.html

Artikel i vlt.se

www.vlt.se/artikelmall.asp?version=280346

Karolinska universitetssjukhuset

www.karolinska.se/templates/Page.aspx?id=5770...

Ava-klinikka

www.avaclinic.com/index.php?63

Akademiska sjukhuset

www.akademiska.se/templates/page____29362.asp...

Barnviadonation.se

www.barnviadonation.se/index.html

Vårdguiden

www.vardguiden.se/Article.asp?c=3195

Ägg- och Spermiedonatorernas Förening

www.aspef.org/

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 14:46
    Uppdaterade länkar:

Karolinska universitetssjukhuset

www.karolinska.se/templates/Page____72800.aspx

Akademiska sjukhuset:

www.akademiska.se/templates/page____29362.aspx
  • Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer Nr 4
  • MHoof
    Mjölk: Så det kändes inget? Får man bedövning innan? Gör den ont? Jag hatar smärta, det är det jag är rädd för. Hur lång tid tar det att plocka ägg då?
    Jag älskar min Izolde
  • kate79

Man får bedövning innan, den kändes inte så mycket för mig. Sen beror det på hur många ägg man har som mognat hur lång tid det tar att plocka men ungefär 10 minuter skulle jag tro

MHoof skrev 2008-03-21 20:51:54 följande:
    Mjölk: Så det kändes inget? Får man bedövning innan? Gör den ont? Jag hatar smärta, det är det jag är rädd för. Hur lång tid tar det att plocka ägg då?
    Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • MHoof
    kate: Okej...usch, det verkar inte vara jättetrevligt men ändå så vill j men vet inte om jag vågar STår i valet å kvalet men ja, jag vill gärna okmma å prata med någon oxå.
    Jag älskar min Izolde
  • Mjölk
    MHoof skrev 2008-03-21 20:51:54 följande:
    Nej, det kändes inget särskilt, inte vad jag kommer ihåg i alla fall. Jag var så groggy! Jo, man får lugnande, alvedon, något intravenöst + lokalbedövning. Jag hade ju 19 äggblåsor, så det tog väl lite längre tid för mig, men inte mer än 15 minuter skulle jag tro. Prata gärna med någon på kliniken först!
  • Singeladopt

Hur är det. Efter man donerat sina ägg. Får man reda på hur många kvinnor som fått just mina ägg. Får man veta om någon blivit gravid, fött barn osv?

• kate79
    Singeladopt skrev 2008-03-24 14:37:02 följande:
    Hur är det. Efter man donerat sina ägg. Får man reda på hur många kvinnor som fått just mina ägg. Får man veta om någon blivit gravid, fött barn osv?
    Jag fick reda på hur många graviditeter det blev. Sen kan jag ringa men får inte veta kön, men det är olika från klinik till klinik.

Däremot så vet jag inte om det paret som inte blev gravida ifall de får fler försök med mina ägg, där finns ju fler kvar men det blev jag inte riktigt klok på.
    Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • lillasnurre

Jag ska till huddinge på måndag och träffa läkare och kurator och så för att bli godkänd som donator. Ni som lämnat kommer ni ihåg hur det gick till? vilka undersöknigar fick ni göra? vad frågade kurator om osv.....

• Magnolinda

Hej hej! Här kommer jag, tjej som ska på första besök om ÄD i Huddinge i nästa vecka oxå! :)

• lillasnurre

vad spännande! När är det du ska dit?

• Magnolinda

Lillasnurre: Skriver till din inbox! :)

Någon som just har donerat här? Var det bökigt med allt fram och tillbaka till sjukhuset för koll av äggblåsorna osv? Hur mycket frånvara från arbetet blir det egentligen undrar jag!?

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer Nr 4