• Snarkofagen

När "får "man börja påskpynta?

Ja, som frågan lyder. Det är så självklart att vi julpyntar på första advent men när är det ok att släppa loss alla kycklingar och ägg?

• Svar på tråden När "får "man börja påskpynta?
  • Snarkofagen

Aaah, så jädra snyggt! Synd att du bor så långt borta från mig, annars hade jag gladeligen betalat dig för att göra en åt mig

Grattis till magen, förresten!

• Snarkofagen

Jag med men mannen tycker det är lite tidigt med påskpynt. Det är anledningen till att jag frågar. Om alla svarar "pynta för f*n!" så kan jag säga att ALLA redan pyntat!

• Mikkel räv

Pynta inte... Fastan pågår fortfarande, påsken börjar på påskafton. Jag julpyntar inte på förts advent heller... Varför kan ingen någonsin hålla sig?

• Snarkofagen

Mikkel räv: Men "får" man då inte pynta innan påskafton, menar du? Hur hinner man då få utslaget ris?

• Mikkel räv

Vi brukar ställa riset i förrådet, tillsammans med påskliljorna, och vi tar sedan in och pyntar så at det är klart någon gång kring skärtorsdagen eller långfredagen... Men det är ju vi det.
    Missförstå mig inte, självklart gör du (och alla andra) som ni villmen jag fattar liksom inte poängen med att julpynta i advent och påskpynta i fastan och så vidare... Vad är poängen med att högtiderna infaller på vissa datum om man ändå gör som man vill?

• karin gbg

jag har börjat lite smått idag....tycker det är härligt att få njuta lite innan påsken. Efter påsk vill man ju ändå slänga ut alla hönor så passa på att skapa stämmning nu!!

• Littlefoot

Jag har inga kycklingar eller ägg framme än, men min våriga, pastelliga (och därmed lite påskiga) duk åkte fram i förra veckan! Älskar pastellfärgerna och blir glad av dem - klart man får påskpynta när man vill! Fasta eller inte fasta, för mig har påsken ingen religös betydelse, så jag pyntar när jag vill!

Whoever said money couldn't buy happiness didn't know where to shop!
  • Jennie med ie

För mig är det inte alls självklart att börja julpynta första advent, utan då _adventspyntar_ jag Julpyntet kommer långt senare. Med påsk är det ungefär likaså, vanligtvis har jag "vårpyntat" ett tag innan påskpyntet kommer. Nu är dock påsken så tidigt att det nästan blir samtidigt, lite beroende på vädret. Nu påskpyntar jag förvisso extremt sparsamt, men det som blir det blir inte förräns påskveckan börjat. Kanske onsdag eller så...

Svar på tråden När "får "man börja påskpynta?