• Aenglamark

Geisha-choklad för 700kr/mån

Min sambo ammar våran 3-månaders och vi har varje kväll samma dispyt beträffande samma sak, geisha!
    Hon äter 2st Geisha-choklader om dagen (200gram x 2), får hon inte sig Geisha blir hon tammefan galen och då vill jag inte längre sitta bredvid henne i soffan, då är det inte kul längre.
    För 5 minuter blev hon arg som ett bi när geishan tog slut och tog tag i mitt huvud och beordrade mig att CYKLA iväg flera kilometer för att köpa geisha. Tur är att jag har humorn i behåll och bara kan skratta åt denna makalösa beordning.

Men vad är ok?
    Är det OK att äta hur mycket Geisha man vill när man ammar? Finns det någon gräns?
    Vi försöker då och då att ha geisha-fria vardagar, men slutar oftast med nervsammanbrott och besök på hemköp.

OK! Lyssna noga:
    2 geisha om dagen = 24kr
    24kr x 7 dagar = 168kr
    168 x 4 veckor = 672kr.

672 i månaden, på geisha.

Sen tillkommer även kostnader för Coca Cola varje kväll, chips+dipp 3 dagar i veckan.

Vi badar inte i pengar heller eftersom jag studerar och hon är mammaledig.

Kommentera gärna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-01 23:42
    Skrev 200grams, menar 100grams (Och tacka Gud för att det inte finns större!!!!)

• Svar på tråden Geisha-choklad för 700kr/mån
  • AnnaGBG

Pengar eller amning är ju inte den största anledningen till varför man inte bör sätta i sig så jäkla mycket Geisha... Det låter lite galet...

• mysrester

Hahhahah är hon fet som fan?
    Ska hon ha sina geisha får hon väl för fan betala dem ur egen ficka utan att det påverkar er gemensamma ekonomi, och så får hon cykla efter den själv, eller se till att handla så det räcker för ett bra tag framöver när hon storhandlar.

Va inte toffel, ta ingen skit av hormonkossan

• LillaÄrtan

*Skrattar*

Förlåt

-Sofie, mamma till två Underbara töser, Julie 051215 & Klara 071022-
  • Pikku Enkeli

Men skämtar du nu eller? Det där är INTE hälsosamt!

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • korven72

Ni får prata om det här ordentligt. Hon har ett matmissbruk som inte är rimligt. Frånsett kostnaden så är det här inte hälsosamt för henne varken psykiskt eller fysiskt.

• Mitt Hjärta i magen

Låter inte så bra, för nån av er!!

• mooogn
    Förvånad Håller med ovantstående. Det låter varken bra för ekonomin eller hälsan, om det är så att din sambo trycker i sig denna mängd choklad, chips och cola varje vecka!
  • Aenglamark

Nämnas bör att hon oavsett hur mycket geisha-choklad hon stoppar i sin kropp så rasar hon i vikt, hon väger ~60kg.

• Nillel

Men hallå, geisha finns väl inte i 200g, endast i 100grams kakor väl? Eller har jag missat något?

Klart tjejen skall ha sina geisha.

/ En annan geishaberoende

Svar på tråden Geisha-choklad för 700kr/mån