fairyfloss skrev 2008-04-16 09:23:48 följande:
Alltså gud, det är ju helt sjukt vad med allergier era barn har! När jag läser det här blir jag nästan överlycklig att jag kan äta så mycket! Bara äta kött och potatis, nej usch . Och här sitter jag med mitt eksem över hela magen och "lider". Ingen mer vete för min del, ens i kris... fy sjutton. K Kavat: Jag vet inte hur det är med vetestärkelse, men jag antar att det är som med glukos utvinnt ur vete att det i alla fall finns spår av vete i dem. Jag brukar få ont i magen av vete-glukos, men jag vet inte om det är vetet eller sockret för jag mår ju dåligt av för mycket socker också. Jag har inte undersökt det så mycket eftersom alla glutenfria bröd här ändå innehåller mjölk, och jag kan ju äta ris, majs och nu även rågbröd så jag har inte fortsatt leta heller. Men jag undersöka det, för det kan ju vara bra att veta! Det där med att inte tåla nått för att magen är pajad är jag expert på. Jag har ju Crohn's och när jag har varit i mina riktigt dåligt skov så har jag i princip bara kunnat äta mosad potatis med lite olja i, kokt mosad morot, och kokt vitfisk. ALLT annat fick jag ont i magen av! Så visst blir man känslig mot saker man borde kunna äta annars, bara för att tarmen är ur balans! Har ni kollat hur tarmen ser ut inuti?Borde kanske göra lapptest på mig själv med vete, bara för att se om det verkligen är det som ger mig eksem (fast jag kan inte tänka mig nått annat). Hur var det man gjorde, smeta lite vetemjöl blandat med vatten på ryggen, på med plåster och låta sitta tre dagar?! Funkar det med vanliga plåster eller måse man ha special?
Nää, vi har inte kollat magen på honom. Läkarna har ju inte trott att det är något fel på honom....
Lapptest sitter på 2 dygn och kollas av 3:e. Vi hade som sådana där "liktornsplåster" nästan (lite upphöjd fyrkant i skummgummo med klistertejp, som de la geggan i mitten och sen plåstertejp över. Kolla Falkens blogg, där står utförligt.
Men nu är det blåsor och rött på ryggen... Vi får se, men om jag gissar rätt så är det åtminstonde havre och sen är det bara gissningar på vilket ämne som är vilket men reaktion på vete också tror jag... Men det kan ju försvinna till imorgon! Och resten är rött nu...
Dottern har bara "riktig" blåsa på soja (hon harde 0,12 på rast???) om det nu är soja...

Sen är det lite rött...
Vet inte riktigt hur det funkar eftersom en var tom men lite gulaktig (ägg?)och en var pyttegegga om det är mjölk? Men som sagt, det kan ju vara den blanka, så återkommer med rätt svar imorgon! Men man kan ju inte låta bli att gissa!