falken skrev 2008-03-24 20:00:17 följande:
Fixat! Signe tryckte själv på alla knapparna... får se om den dyker upp här.Kavat, jag ska absolut göra egen glass i sommar. Rapsy Frutty verkar man kunna ha till lite allt möjligt. Om du nu ändå åker till ICA Focus eller nåt välsorterat ställe, så kan jag rekommendera Rapsys Matlagningspulver också. Perfekt att göra sås på, blir nån slags såsredning, allt i ett. Och Glutenfritt Köttbuljong-pulver - man kan bara pudra lite över såsen, tills det blir lagom gott. Mycket bättre än att lägga i en hel buljongtärning, och så blir det för starkt, som jag brukade göra... Det här med fisk verkar superkomplicerat. Kaviar visste jag inte så mycket om, Signe har inte velat ha kaviar de senaste dagarna, vilket har fått mig att undra. Men däremot har jag hört nåt om att odlad fisk har fått nåt speciallt foder, som kan ge allergi. Vart det ägg? Jag har ingen koll där, nån som vet?Vi har kommit på att man kan ha i Movicol pulver (mot förstoppnings-medel) i morgonvällingen, och även Sempers magdroppar. Då slinker allt ner! Nu hade hon inte bajsat på flera dar, och gick o gnällde efter måltider. Tyvärr har hon nog utvecklat bajsskräck... Så vi gav henne en microlax idag, och oj så nöjd hon var efteråt.
Ja, Ica här i Kungsbacka är riktigt bra.

(Blev också bästa affär förra året!) Har de inte inne så säger man till så tar de in!

Så då ska jag köpa matlagningspulver men även buljongen lät bra, tack för tipset!
Ja, här har vi inga förstoppningar, peppar peppar. Tvärtom. Sedan vi började med Sempers magdroppar så bajsar han 3-7 gånger per dag. Vart går gränsen för att det är för ofta? Innan var det en gång per dag ibland två. Tänkte det skulle lugna sig med allt, så nu har vi inte gett vare sig vete eller havre medvetet. Har ju lite misstankar mot solros för han har reagerat när andra har gjort mat på olja och jag misstänker solrosolja.. Men det är ju bara misstankar. Kan vara annat, men det är ju solrosolja i magdropparna.
Dottern har ont i magen säger hon, och är lös. Nu har vi gett youghurt 3 dagar. Så tror inte att hon klarar mjölk ännu... Men vi fortsätter så här ett litet tag till så får vi se hur det blir. Vill ju vara helt säker på att det är det och inte t.ex lite för mycket påskgodis...!