• Anonym

Katastrof=(

grodanboll85 skrev 2008-04-26 12:01:32 följande:
    tycker inte hon har tvingat honom han måste för f*n veta hur barn blir till lr hur inte bara kvinnans ansvar å skydda sej om han inte ville ha barn så skulle han å skyddat sej lite bättre blir så förbannad att de alltid ska vara kvinnans ansvar å skydda sej *uäh* han har ju två val antingen stanna å ta sitt ansvar som de ser ut som att han kommer göra oxå lr alt. 2 gå å inte ha något med bebisen å göra. Om du nu är en kvinna för de vet jag inte. Men om du är de skulle du tycka de är bättre å bli påtvningad en abort man inte vill göra?tänk 1 lr 2 gånger innan du skriver något så förbaskat korkat som du gjorde nyss
    jag skriver bara vad jag tycker, det är inte olagligt och bryter inte mot någon forumregel heller.
  • Anonym
    grodanboll85 skrev 2008-04-26 12:04:37 följande:
    ja du skriver va du tycker ja men så tycker inte jag men men å tycker inte hon påtvningat honom något. men de är klumpigt gjort av dej å skriva så som du gjorde läs alla TS inlägg så ska du se hur hon känner.
    har bara läst TS första inlägg, orkar inte läsa igenom 31 sidor. men jag tycker det är väldigt elakt att tvinga någon att bli förälder mot dennes vilja
  • Anonym

Anonym (20årOmamma) skrev 2008-04-27 12:52:10 följande:

om du nu inte orkar dra igenom 31 sidor borde du heller inte orka engagera dig i ämnet med kommentarer du baserar enbart på det fakta du ORKAT läsa.....
    seriöst vem ids läsa 31 sidor, de flesta läser bara trådstarten och svarar utifrån den, så som jag har gjort. Det är fel att påtvinga en person ett föräldrarskap oavsett vad ni tycker om saken
  • Anonym

Jag har inte läst igenom hela tråden, men att fördöma någon utan att ha hela historien klar för sig tycker jag är okänsligt! För egen del tycker jag det framgår redan i trådstarten att det INTE handlar om att tvinga någon till något! Hade så varit fallet hade den här tråden inte funnits för då hade det ju inte varit ett känslomässigt problem! Man har naturligtvis rätt att tycka annorlunda, men i sådana här fall så är det kanske läge att hålla sina tankar för sig själv om man inte har något stöttande att säga?! Det är min åsikt, take it or leave it!

Jag är lycklig nog att ha en man vid min sida som är lika glad som jag över att vänta barn, men jag kan mycket väl förstå känslan av upprivande förtvivlan när så inte är fallet!

TS: Jag hoppas verkligen att allt går bra till slut! Starkt av dig att inte ge upp! KRAM!

• Anonym

Tack för allas svar, det hjälper mig att se det från andras syn.

Just nu är jag i v 14 (13+4) och jag ringde BM i onsdags och ska dit på tisdag. Förklarade att jag och sambon har lite olika syn på det hela och hon förstod och tog en tid så snabbt hon kunde.

Nu ser det ut såhär att vi ses ju varje dag och det mesta ser ut som vanligt förutom att vi nästan aldrig har sex. Hade det igår efter ca 2veckor. Förstår ju om han tappat lusten men då är det väl så.... Igår kväll när vi lagt oss frågade han när jag skulle göra abort, imorron sa jag för jag visste inte vad jag skulle säga. Ne, sa han då bara för han visste ju det var lördag. Mer pratade vi inte om det.

Jag har iaf berättat för min chef och hon gratulerade en massa och jag berättade att situationen var som den var. Har varit sjukskriven så mkt pga illamående och gräl. Och mer lär det ju säkerligen bli....

Nu känns det verkligen som jag längtar till knodden tittar ut, vill se hur fin h*n är. En liten blandning av mig och min sambo. Och så vill jag veta hur han kommer bete sig då. kommer han ta sitt ansvar? Eller skita i oss? Det visar sig helt enkelt.

• Anonym

Oj vad jobbigt TS att bo ihop med en man som undrar när du ska göra abort. Men jag är helt säker på att du har fattat rätt beslut att behålla. Abort, mot sin vilja det önskar jag ingen! Ta hand om dig och den lilla!

Kram

• Anonym

gör abort att tvinga han att bli farsa är jävligt lågt gjort

• Anonym
    grodanboll85 skrev 2008-05-03 11:41:24 följande:
    men att tvinga någon till abort är helt okej lr?
    skillnaden är att ungen i det ena fallet riskerar att bli helt faderslös och få en farsa som helt skiter i ungen samtidigt som han tvingas försörja något han definitivt inte vill ha. I det andra fallet kan kvinnan skaffa en unge med en man som vill bli farsa vilket är betydligt bättre.
  • Anonym

Vill man behålla barnet så kan man ju göra det! Ja, den biologiska pappan kanske inte finns där, men man kanske träffar en mer mogen man som kan ställa upp och finnas där även om man inte är barnets biologiska pappa. Det är ju ingen som tvingar den biologiska pappan att stanna om han är så emot att bli pappa. Men inget ger honom rätten att tvinga någon att göra abort emot sin vilja om man nu verkligen vill behålla ett barn.

• Anonym
    kladdkakan skrev 2008-05-03 13:52:57 följande:
    Vadå tvinga någon till att bli pappa? Hon har ju för fan inte våldtagit honom?? Nu blev det såhär, och han var med i tillverkningen minst lika mkt som TS.Nej, lycka till du TS!
    hoppas du säger samma om en kille fifflar med tjejens p-piller så hon blir gravid mot hennes vilja
Svar på tråden Katastrof=(