Katastrof=(
Tack för allas svar! Underlättar massor att ha någonstans att skriva av sig!
Men jag är fortfarande väldigt kluven. Igår kväll gräts det igen, både jag och min sambo.
Jag vill verkligen inte tvinga på honom ett barn nu om han verkligen inte vill, men då tvingar ju han på mig en abort!
Vi pratade en massa igår och efter en abort antar jag det blir en massa kuratorsamtal. Kanske blir vidareskickad till psykolog och kanske får mediciner utskrivna. Alltså, innan detta var jag redan deppad över att han inte ville ha barn och att det inte blir några än för mig. Och hur ska det då bli för mig efteråt?
Men jag vill som sagt inte tvinga på honom något ansvar när han inte vill. Sa det till honom, men han sa det är självklart han tar sitt ansvar om det nu blir så. Men HAN VILL INTE! Det är det sista han vill nu... Han är inte mogen än=(
har sagt att han får väl lämna mig då, men det vill han ju inte heller. Och det vill inte jag heller....
Han sa igår att han visste inte ens om han ville plugga vidare. Han trodde ärligt talat han blir kvar på jobbet han är på nu, sa han.
Har vi kvar barnet kan han ju fortfarande ut med sina kompisar, åka skidor, plugga, ja vad han nu vill!
Men tar vi bort det, kan inte jag bli mamma nu, som jag vill... Den drömmen dör.
Han hade satt sig in i min situation sa han och han skulle självklart göra abort. Är det egoistiskt tänkt?
han är verkligen jättelessen och går och deppar. Likaså jag...
Funderar på att visa honom den här tråden men vet inte om det kanske är dumt?
Svika mig för gott eller svika honom för en stund? Eller? Finns det dom som ångrar ett barn?