• Anonym

Katastrof=(

Anonym (vet): Hur har det gått?
    Våra situationer är ju ganska lika, så vill gärna veta hur det gått=)

Just nu känner jag mig väldigt svullen och fet. kan bara äta det jag känner mig sugen på = helt fel mat = jag sväller. Till och med magen spänner nu i mina jobbarbyxor...
    Är i vecka 8 nu, går in i vecka 9 efter helgen.

har inte ens ringt BM än=S känner bara att jag inte vill ta upp ämnet och prata om saken med min sambo mer förräna det är försent. Men han har slutat tjata om abort nu, men det är väl kanske för han tror jag ska göra en?
    Måste ringa BM snart! Det är ju för sent för medicinsk abort nu men kirurgisk går ju...men jag skulle aldrig förlåta mig själv!
    vet bara inte om jag orkar med reaktionen på sambon...men men, det kommer väl=S

• Anonym

tycker du ska göra abort och tänka lite på han med.han är bara 20 år

• Anonym

Jag uppdaterar lite och det är ingen förändring=S
    Vågar inte ringa BM för jag ville inte gräva upp samtalet ang. aborten med sambon mer. Vill bara inte. Då känner jag att jag skiter i allt och har kvar det så får han göra som han vill. Men jag vill ju ha han som pappa, jag vill att han ska vilja ha barnet.

Känner att magen börjar bli hård, mina arbetsbyxor sitter tajt i midjan... Jag mår illa nästan hela tiden, kan inte äta riktig mat, ingen normal frukost.

Min sambo tycker vi ska ut och festa, tjatar på mig att jag ska va med nästa gång han är ledig en helg som om "det i magen" inte finns. Blir så jävla lessen bara. Att han kan tänka så omoget! även om jag skulle gjort abort skulle jag inte vara ute och festa. Han vill verkligen att jag ska göra abort, annars skulle han aldrig tycka jag ska ut och festa såhär. MYCKET omoget, jag vet...och det gör mig lessen=(

Funderar på att ringa BM och bara åka dit själv utan karln....men jag vill bara inte prata om det=( vill inte prata om en eventuell abort=(

• Anonym

tycker inte alls han är omogen!! det är inget fel i att vilja festa.. jag gick ut fastän jag var gravid (utan att dricka såklart, det gör jag ändå aldrig även om jag inte är gravid)

• Anonym
    Sarah84 skrev 2008-03-21 13:58:02 följande:
    Fast jag står fast vid vad ja tycker iaf. Jag skulle inte behålla ett barn som min smabo inte ville ha. & ja vet att andra inte tycker & skulle göra samma som jag. & måste man hålla med & tycka precis som TS? Isf har ja helt missuppfattat detta..
    Håller med dig..jag skulle inte heller behållt ett barn om inte sambon/killen ville. hade velat va två om saken o glädjas tillsammans!
    klart man inte måste tycka som TS...eller så har jag också missuppfattat allt..
  • Anonym
    Svar på #198
    om du verkligen inte vill göra abort vilket det låter som så gör inte det! Snälla tänk på vad som betyder mest bebisen i magen eller din sambo som inte verkar bry sig..?
  • Anonym

Uppdaterar lite igen.

Idag har jag varit hos kurator och pratat och varit till läkare och gjort gynundersökning och tittat på ultraljudet.

Ultraljudet var nog en av dom finaste grejerna jag gjort, såg hjärtat slå, benen sprattla, hela "den" röra på sig. Så fin! Först trodde hon det var 2, men det var bara en. Enligt ultraljudet var jag i vecka 9, annars i vecka 10 enligt datumen.

Tog med mig en bild hem till sambon och han tittade på bilden och såg lite förskräckt ut, nästan lite känslosam. Gav mig bilden och frågade när jag ska göra abort=( jag tog ingen tid, men vi ska till kuratorn på måndag igen och då ska han va med. Vill att någon äldre ska få prata lite med honom också och inte bara att han ska gå och grubbla på allt för sig själv.

Sen blev han iaf jättenervös och grät en hel del igen... Han kände sig orolig eftersom han trodde jag kommer behålla barnet. Då sa jag om jag gör det då? Då började han störtböla=(
    Jag sa att han behövde inte ha nått med oss att göra/inte ha nått med oss att göra men betala underhåll/fortsätta med oss då. Klart han skulle fortsätta med oss då, han skulle inte vilja lämna oss. Men han vill ha mig för sig själv ett tag till, han säger bara det är för tidigt=(

Barnmorskan jag ringde första gången sa också att barn ska man skaffa när man är ung och orkar med! Och vi verkade ha så bra ställt ändå så för oss skulle det inte bli några problem. Bara sambon ändrade sig....om han nu gör det...

Det visar sig vad som händer och sker. Vi ska ju dit och prata igen på måndag får se vad han säger efter det...

Hur går det för dig (som vet) nu? tänker på er!

• Anonym

men shit alltså, vilken omogen kille.

han vet väl att om ni har sex kan man bli gravid, eller har det undgått honom??!

att han ska ta livet av sig, ja varsågod säger jag. bättre det än att ta livet av din lilla bebis. han kan ju välja för sig själv, men bebisen kan inte prata. klart du ska behålla barnet om du vill. han kommer garanterat att älska barnet när det vä är ute, annars är det nå fel på honom. (killen)

han kan ju inte bara tänka på sig själv, för fasen. och man är inte dödsdömd för att man fått barn, han kan festa ändå. som att det vore det viktigaste i livet..suck

• Anonym

Samma sits som dig.. Bokat abort tid imorgon och VILL INTE göra abort - men gör jag inte blir jag ensam mamma..

• Anonym

Anonym (mf) skrev 2008-04-07 19:01:26 följande:

är du säker på att din partner kommer stanna hos dig ändå?   får hoppas du inte kommer att ångra din abort..
    Nej det är jag ju inte. Och kommer antagligen inte göra abort, känns så så så fel :/
Svar på tråden Katastrof=(