Pysselgalningen skrev 2008-03-07 21:22:20 följande:
Hoppar in här och hoppas att ni kan hjälpa mig då jag tror att ni har rätt goda kunskaper om mat.Jag är underviktig från start och har blivit gravid igen och måste försöka lägga på mig lite vikt, åtminstone hålla en bra vikt under kommande 7-8 månader. Jag har räknat och tydligen behöver jag 1840 Kcal/dag för att bibehålla min normala vikt.Mitt stora problem... Jag mår illa vid tanke på mat och att äta. Vilket jag aldrig varit med om tidigare då jag är ett riktigt matvrak som tydligen inte tar upp all näring i maten.Så jag skulle behöva tips på mat, frukt och grönsaker jag kan äta för att få i mig tillräckligt varje dag.Nötkött är dock inget att tänka på då det äcklar mig just nu och fisk samt skaldjur tål jag inte.Bara jag får veta hur mycket en del innehåller skulle vara till stor hjälp. För just nu har jag bara fått i mig 1 tomat, 1/4 gurka, 1 salladslök och 4 mackor per dag Nu blev det här långt. Men finns det någon som kan hjälpa mig räta ut det hela på hur mycket jag måste äta för att hålla min vikt?
Hej! Ja här hittar du dom som vill tvärtom

Men vi kan ju bidra med saker som innehåller många kalorier, för sånt vet vi ju! VI räknar i points och vet inte vad det innebär i kalorier, för points är uträknat ur en synpunkt för kalorier och fetthalt.
Förstår att det inte är pizza, hamburgare och sånt du vill ha förslag på utan vanliga livsmedel med hög kalorimängd så du inte behöver äta så mycket varje dag, stämmer det?
Jag kan börja en lista så kan ni andra hänga på.
Livsmedel
-Avokado
-turkisk yoghurt
-bregott
-salami
-fläskkarre
-dessertostar (brie, getost osv)
-chibattabröd
-digestive
-banan
-grädde
-standardmjölk