Trots att jag är less på amerika-bashing (det är ju ett JÄTTE stort land där de ALLRA flesta international adoptioner är ungefär precis som svenska, men i ett land med 400.000.000 invånare så kommer det att finnas flera tokskallar, så är matematiken - men de flesta är, precis som oss, väldiga lyckliga att få möjligheten att adoptera och att få deras barn. Lite då och då, hittar man ett exempel av en tokskalle i USA som adopterar, men att säga att alla amerikaner är likadåna är riktigt orättvist. Det vore i princip att säga att alla svenska adoptivfamiljer är som Freddys familj. Helt osant och orättvist), men jag svarar ändå.
Montel är inte alls lika 'seriös' som Oprah - på ett program, så tog Montel på störst allvar en kvinna som kunde prata med de döda och såg spökar, och dylik. Det är inte alls kvalitets-TV. Långt ifrån. Hans jobb är att göra TV som lockar tittare och reklam, inte att framstalla sanningen, liksom. I andra sammanhang, att det ibland framställs som 'god gärning' att adoptera är visserligen fel, men det är något väldigt speciellt med att adoptera typ 5 barn med grava handikapp. God gärning är fel uttryck, men det är inte alls en typisk adoption heller.
Vietnammamma - kan inte du skriva ett brev till honom? Som adopterade som adopterat, har du väldigt torr om fötterna, så att säga, och vem vet? Du kanske får ett svar av i alla fall någon assistent, men jag har ingen aning. Jag har inte sett något av de program, så jag har inget underlag, men jag hjälper gärna med att skriva det 'snyggt' och vasst på engelska, om du vill.