• Mammassaga

Restaurang i Jönköping, till påsk?? HJÄLP

Vi ska till Jönköping 22/3 och hade kollat på en restaurang som hette pallas athena men dom har stängt då eftersom det är påsk.

Den där "jäkla" bilmässan envisas ju med att vara på påsken.

Därför undrar jag om det är någon som har tips om någon annan restaurang eller är det kört på påsk?
    Gärna massor av tips och helst restauranger med webbsidor.

• Svar på tråden Restaurang i Jönköping, till påsk?? HJÄLP
  • Mammassaga

Det är nån kötträtt och så vi är intresserade av så nu har vi bestämt oss för mäster gudmund

Petrah skrev 2008-03-04 08:24:48 följande:
    jag tycker dt är jättedåligt utbud av restauranger här i jönköping. men Mäster Gudmunds är ok tro jag. har bara ätit julbord där. men vad för mat vill du ha?
  • Trinity78
    Mammassaga skrev 2008-03-04 07:48:21 följande:
    Hittade en som heter Mäster Gudmunds Källare, är det någon som vet hur portionerna ser ut där? Är nämligen ganska viktigt att portionerna är normalstora och inte så jättesmå som på vissa restauranger.
    Jag är rätt missnöjd med Mäster Gudmunds Källare. Ärligt talat så smakade det lite uppvärmt halvfabrikat. Fundersam 

Jag skulle istället rekommendera Twin City, Karlssons Bar & Matsal, Ester Kök & Bar eller Trottoaren.
    To fail is to successfully learn what doesn't work
  • sassus

Jag tycker Mäster Gudmunds källare är mysigt, och deras julbord var helt okej. Tycker att maten smakar bättre om det är en mysig restaurang. Pallas Athena tycker jag inte om, och vet många med mig. Grekisk mat är gott, men deras känna lite halvdan... Annars rekommenderar jag också Twin. Och O Leatys har jag hört har väldigt god mat, och bra service. Tiger däremot beställer jag aldrig från igen. Brukade beställa hemkörning från dem då de erbjuder det gratis till studenter. Tre gånger på raken blev det fel, och de tänkte inte åtgärda det. Glömde salladen och läsken också en gång (som ingick) och då sa han som körde ut att han skulle gå och hämta det i bilen som stod utanför. Och sen såg vi inte han mer... Det va sista gången vi beställde därifrån...

Nej, jag tror att ni har gjort ett bra val med att välja MG källare. Ha en trevlig vistelse i Jönköping.

• Zarah

Kan verkligen rekommendera Karlssons Bar & Matsal. Verkligen god mat och bra service.

• MrsDream

Mäster gudmunds hade sist jag va där (ett tag sedan) pulvermos till sin plankstek!! så illa får det inte va.

Jag vill göra ett tillägg på restaurangförslag: 8 Glas! suveräna kötträtter!!! något dyrt kanske men inte oförskämt för o va en "a la carte". portionerna är stora!

hoppas ni får en trevlig påsk i vår lilla stad

• CarlHerman

mm Trottoaren hade jag glömt bort. De hade verkligen jättegod mat, men jag tror inte de har öppet längre? Eller byggde de bara om för ett tag sen?

8 glas har jag itne ätit, däremot älskar jag deras "systerrestaurang" Liban Deli med libanesisk hämtmat. Jag saknar Väster nu när vi inte bor i Jkpg längre!

• Trinity78
    MrsDream skrev 2008-03-05 16:04:30 följande:
    Mäster gudmunds hade sist jag va där (ett tag sedan) pulvermos till sin plankstek!! så illa får det inte va.
    Ja just det! Det hade jag glömt bort! Min sambo åt plankstek där och då var det också pulvermos. Och det var INTE hemlagad bearnaisesås. Han åt inte ens hälften.
  • MiaP

Men Mäster Gudmunds har buffé i påsk så det passar vlä bra eftersom ni ville ha något med stora portioner!

Jättegod mat tycker jag!

• sunshine03

gäddan & gåsen har bra mat... inte små portioner

Och så finns Amadeus.. dom har oxå mycket mat i sina portioner..

• Trinity78
    sunshine03 skrev 2008-03-06 09:59:41 följande:
    gäddan & gåsen har bra mat... inte små portionerOch så finns Amadeus.. dom har oxå mycket mat i sina portioner..
    Båda de restaurangerna har mer flottig vägkrogsmat än fin restaurangmat, tycker jag.
  • Lixen19

Trottaren eller 8 Glas, Amadeus eller dal Baffo, super god mat..
    Anna Gretas har nog den bästa maten i stan, dock svårt att få bord..

• Trinity78
    Lixen19 skrev 2008-03-06 18:15:21 följande:
    Trottaren eller 8 Glas, Amadeus eller dal Baffo, super god mat..Anna Gretas har nog den bästa maten i stan, dock svårt att få bord..
    Ja, Anna-Gretas är jättebra!
Svar på tråden Restaurang i Jönköping, till påsk?? HJÄLP