Inlägg från: philmKarin |Visa alla inlägg
  • philmKarin

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Oj va fina alla var i bildtråden idag, speciellt Maia i molo-klänningen/tunikan!

Zvarta: Vad har M för stl i småfolkbodyn hon hade igår (brun med hundvalpar och gula kantband)

Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • philmKarin
    Zvartaliljan skrev 2008-03-04 21:37:57 följande:
    Hon har strl.86 i den. Hon kan ha 80 i Småfolks bodys men då sitter de preciiiis. ALLA bodys jag köpt från Småfolk har krympt lite i första tvätten. På bilden provar hon den otvättad så den är ganska stor men sen brukar den sitta mer lagom med lite växtmån efter första tvätten. Hoppas du hänger med i mitt svammel
    Ok... då kan nog Tyra ha 80 då . Tack!
  • philmKarin
    Duntoffla skrev 2008-03-04 22:25:49 följande:
    OT-men ändå lite relaterat till kläder... vet ngn var (utom WHO och direkt på BVC) var man kan hitta viktkurvor för barn, på nätet? Har för mig att jag kanske frågat förut eller så var det ngn annanstans? Hittar i alla fall ingen bra länk. Är så nyfiken på hur stor knodden kommer bli enligt kurva. Bra för shoppingen
    Här...tror jag
  • philmKarin

Här är min önskelista (vart inte så lång som jag trodde - helt klart do-able )

Molo sorbetbody
    Molo poetrybody lr tröja

IdaT Flödhäst T-shirt och shorts

Kikkid rosa frotté-ziptröja

Nova Star Wct-dress

• philmKarin

...glömde regnbågsbodyn

• philmKarin
    Angelinah skrev 2008-03-06 08:51:48 följande:
    Hm...Poetry suiten e ju för stor, gröna stjärn suiten e för stor, sorbetsuiten för stor...vilken eller vilka ska jag skiljas från
    Poetryn kan du väl inte överge redan och sorbeten passade ju så bra under klänningen - får bli grön stjärnsuit! Är det den med grå kantband?
  • philmKarin
    Booble skrev 2008-03-06 09:18:36 följande:
    IdaTs igelkottar har missfärgat en hel tvätt hos mig
    Zvartaliljan skrev 2008-03-06 09:04:22 följande:
    Tvättade lejontröjan från småfolk idag för första gången (den med lila botten) och det gula på lejonen blev alldeles missfärgat Jag tvättade med andra likande färger som ida.Ts igelkottar. Visst borde den väl kunna gå o reklamera? Lejonen har ju helt plötsligt gulgrön man
    Tur att man inte köpte dom då... brukar ju misslyckas med tvätten nog ändå
  • philmKarin

GOD morgon! Hade en liten "diskussion" om barnkläder igår - long story short, jag vann och nu ska här shoppas .

Är det nån som vet nån shop som har kvar sorbet och poetry-bodys i 80/86? De får gärna ha idaT flodhäst T-shirt och shorts också (eller är det bara FM som har det?)

Ni som har flera barn - hur praktiskt är det egentligen med bodys när man ska potträna?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9