Inlägg från: Fantastiska Skatt |Visa alla inlägg
  • Fantastiska Skatt

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Nä'rå jag är vaken. Min tossiga son vaknade och skulle ha gågås (=smörgås) så det sitter han å mumsar på nu Fundersam *stunder som dessa önskar jag sååå att han drack välling*

• Fantastiska Skatt

Hej på er!
    Full shopping här idag?

Tjolla ---- fina Hummel killen! Bara lyser bus om honom ju!! *vill käka opp*

Lina ---- Fina Thea i underbara färger  Måste nog ha en trots allt *försöker sluta m suits*

Butte ---- Blir alltid lika glad av dina söta bustroll!! Va fin hon är i sorbet färgerna *sommar flicka* & snart har nog lilla lillebror övertyga mig om att bilarna e coola trots allt

• Fantastiska Skatt

Angelinah---- Fina bubbelgumman i klänning! Den har jag helt missat att du shoppat Ny??

Lina med Liten skrev 2008-03-26 16:32:19 följande:
    Skatten: ni kan ju ha suits hemma o gosa i
    Ja, har väldans svårt att göra mig av med dem han har , sött å praktiskt!! Han hade suit på ÖF igår (inte så vanligt på barnen här i skogen men de som jobbar där har vant sig vid dem nu   )  Men iaf kommentaren från en mamma --- å vilken fin dress den har du sytt själv va?! Ska man ta det som en komplimang el förolämpning om plagget?? hrmpf
  • Fantastiska Skatt
    Buttelina skrev 2008-03-26 16:39:09 följande:
    hehe så sa min sambo igår oxå   
    haha här e d tvärtom, sambon tycker han "är grabb nog att kunna ha dem" Men där går MIN gräns Generad
    Tjollabolla skrev 2008-03-26 16:36:50 följande:
    Vi försöker oxå sluta med suits men en del har hamnat här ändå... Dom är perfekta att mysa hemma i har jag kommti fram till! Numera tycker jag han är lite för gammal för att ha dom när man är iväg, men hemma får han dom lite då o då.
    Mmm tycker åxå han börjar bli lite stor för dem men nu har jag blivit lite kär på nytt så han har haft suit varje dag det senaste hemma som borta
  • Fantastiska Skatt
    Angelinah skrev 2008-03-26 16:40:55 följande:
    Skatten--- Näpp!! den hittade jag i garderoben idag, tror jag hoppade den i Julas eller nåt   *bortglömd*
    haha ok
    men tur att du hittade den medans den passr iaf , finafina Ida!!
  • Fantastiska Skatt
    Lina med Liten skrev 2008-03-26 16:45:31 följande:
    oj... ja det va nästan en förolämpning... Fast hon kanske hade höga tankar om dina sykunskaper...Sist jag va på ÖF så fick jag kommentaren av en mamma "Thea är alltid så välmatchad. Har hon aldrig ngt omaka på sig??" 
    mm nja jag vet inte jag *mutter mutter*

Visst är det kul när de faktisgt ser att man inte bara "slängt på dem vad som helst"? Fast ibland känner man sig lite påkommen Generad Flört 
    Idag fick jag höra av den ena som jobbar där att - ååhh ja t om nappen går ton i ton å matchar så fint. Får vi se vad du kommer i imorgon då.....
  • Fantastiska Skatt
    Tjollabolla skrev 2008-03-26 16:52:24 följande:
    Ja det är bara liiite drygt att höra!
    fast det har jag fått höra även om han har annat än suits på sig! Har han mönstrat Molo body + byxa är det pyjamas enl vissa. T om när han hade turkosa stjärntröjan + bruna baggybyxor såg det tydligen ut som pyjamas. IdaT's tröjor å leggings är pyjamas - bara så ni vet Blir så trött, bara att ignorera!!
    Bara för att han inte har femte generationens arvegods som knappt håller ihop längre *suck å pust*
    ängeln83 skrev 2008-03-26 16:53:16 följande:
    Hallå flickor.Ännu en arbetsdag avklarad.Och ännu en dag utan shopping Men TJOLLA, guuu vad fint Hummel var, mmm...fast jag har ju köp stopp
    åh va du e duktig du
  • Fantastiska Skatt
    ängeln83 skrev 2008-03-26 17:03:37 följande:
    Visst är jag Arbetar och tjänar en massa pengar medans ni bara sitter här och hoppar hela dagarna
    no n no Aj am innösent va Har varit på ÖF, handlat grejs till renoveringen hemma Så jag satte mig här ganska nyss och har inte hoppat ett endaste plagg....än.....faktisgt.....
  • Fantastiska Skatt
    Tjollabolla skrev 2008-03-26 17:08:33 följande:
    Japp det har jag med fått höra. Ida Ts Hippo - jamas! ÖHH NEEEJ! Ibland tittar folk snett på en för att man köper nya kläder till sitt barn, det "ska" ju vara ärvt. Idag på babysången sa en mamma "Aldrig att jag skulle lägga 200 spänn på en tröja till mitt barn, det är ju vad JAG köper tröjor för". Jaha, å vad är skillnaden? Att man kan sälja barnens kläder o få igen pengarna? Hmmm..
    Jag orkar inte ens kommentera längre....tar du hand om din så tar jag hand om min ekonomi - hur lätt som helst!!
    Svärmor osv skulle ALLTID kommentera hur mkt, hur fina hur dyra kläder han hade osv, sen lessnade sambon å visade va man fick för dem beg å sen dess har vi sluppit höra ett knyst

Nu vakna Skatten CU later
  • Fantastiska Skatt
    Tjollabolla skrev 2008-03-26 17:19:17 följande:
    Näe eller hur... Säger man bland andra mammor att man säljer kläderna så får man ju höra det med... "ååå huur KAN du sälja hans kläder! Det är jag alldles för sentimental för! Och ska ni inte ha syskon? Ni måste ju spara kläderna åt syskonen!" Hmmm.. Alltså jag VET att jag inte kommer använda detta igen, för jag kommer köpa massa nytt när nästa bebis kommer Jag tröttnar ju på Milos kläder efter några månader!
    *far & son lirar boll*

Instämmmer helt!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9