• jacao

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Lite OT

Har köpt didriksons vårjackor till mina killar, de gröna med lite orange. Men vad ska jag ha för mössa till, någon med tips?
    Vill ju gärna att det ska matcha lite snyggt

• jacao
    Zvartaliljan skrev 2008-04-07 10:56:43 följande:
    Hallå hallå! Vad händer härinne idag då? Något nytt som hänt under helgen? Har inte fått så mycket datatid.Måste bara berätta att jag är så himla glad just nu för Maia har börjat ÄTA!!!!!!!!!! Jag känner knappt igen min dotter alltså! Hon blir alldeles tokig nu så fort hon ser mat, äter som en häst o vill bara ha "meee" Hon har ätit mer riktig mat den senaste veckan än vad hon ätit sammanlagt de senaste 6 månaderna...o då överdriver jag verkligen inte! Nu smakar hon på precis allt jag sätter fram. Igår åt hon panerad fisk med kokt potatis och spenatsås, vräkte i sig Åh jag är så glaaaaad Hoppas nu innerligt att detta fortsätter så hon börjar gå upp i vikt och slipper bli sjuk så ofta.
    Åh va skoj Håller tummarna för att det ska hålla i sig och att vågen börjar peka uppåt!
  • jacao

Lite mer nya småfolk tröjor på T nu, stl 98/104 & 110/116
    INTE mina auktioner.

• jacao

Godmorgon tråden!

Här ute i skärgården är det vitt *suck* till o med måsarna ser rädda ut

Vill också ha den rosarutiga tunikan, den är ju så fin! Kanske också ska maila Men det var de som var pyttesmå i strl va?

• jacao
    terezita skrev 2008-04-09 09:40:13 följande:
    gomörrn flicks!! nått spännande i brevlådderna idag?
    Morrn morrn!

Näe, idag lär det eka tomt i lådan, om det inte kommer någon rolig räkning då

Men igår fick jag paket, lite nytt molo, verktyg o ränder!
  • jacao

Lite OT men försöker ändå...

Någon som har plastisocks kronmössa (tror de heter så), är nyfiken på hur de ser ut på, någon med bild?

• jacao
    gosmamman skrev 2008-04-10 22:48:16 följande:
    Jag älskar mössorna, sitter perfekt. Storasysters möss är dock lite förstor så hon har fått ett litet uppvik på sin, hon hade behövt en stl mindre men detta funkade också. Bebbens sitter TOPPENBRA!
    Jättefina! Vilka strl har du till dina tjejer?
  • jacao
    gosmamman skrev 2008-04-10 23:00:50 följande:
    Hmmm, det står inte i dom men jag tror att bebben har 1-2år och hon är 17mån.Storasyster har nog 3-4år om jag inte minns helt fel. Hon fyller 5år ny i maj.Dom har nog rätt normalstora huvuden, kanske aningens små.Den bruna mössa kan jag ha
    Ok, tack för hjälpen
    Det får nog flytta hit två mössor tror jag
  • jacao
    isold2003 skrev 2008-04-11 22:32:16 följande:
    Mmm, frågan är bara om jag ska köpa blå/grön eller blå/orange. Jag vet att många tycker att det blå/gröna är lite dassigt i färgen men mina pojkar är så kjusa och passar jättebra i den färgen. Å andra sidan så har jag ju de fina blå velourbyxorna som matchar den blå/orange tröjan. Klurigt blev det. Förresten vet jag inte ens om jag sett den blå/ornage velourjackan någonstans! Är det någon som har köpt den?
    Tror att den finns på funkybaby
  • jacao
    Smileycat skrev 2008-04-11 22:33:52 följande:
    Tack för allas omtanke..Det värmer ska ni veta! Är nyss hemkommen från mamma, har bara lagt lilla Ebbisen sen satte jag mig här för att rensa hjärnan lite.. Jag och min storasyster o lillasyster åkte allihopa dit och fick ett väldigt jobbigt besked, sen var vi alla ut och åt mat på kinarestaurang som mamma bjöd på, hon orkade inte göra mat.. Så det har vart liiiite trevligt att umgås alla trots denna situationen.. :-/Men iaf...Min älskade mamma har tumörer i sin lever, mer än så vet vi inte än! Hon ska åka in imorrn efter att hon ätit frukost, min storasyster o systerson sover där iaf..(Jag och mina systrar och även vår mormor har alla sagt att vi donerar en bit av vår lever OM det så skulle krävas och någon av oss skulle passa iaf..)Men som sagt hon ska på undersökning imorgon så de ska kolla hur stor omfattning det är och hur det kan behandlas.Sen är det väldigt viktigt att detta ska kollas så fort som möjligt så inte hennes gulsot blir allvarligare för då kan hon dessutom få hjärnskador.. Min lilla mamma är nu ännu magrare och kanske kommer dö.. Usch, det här är inte alls kul.. Men som mamsen säger -vad ska jag göra? det är bara att acceptera läget och sen så vet jag ändå inte så mycket om det här nu, så jag tänker inte ta ut något i förskott!Hon är så stark, jag försöker tänka och resonera som hon gör just nu..Vi får helt enkelt se...
    Usch vad hemskt
    Min storebror har ju cancer, fy för den sjukdomen, håller tummarna för att det INTE är det din mamma drabbats av.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9