• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

SmillaMilla skrev 2008-05-13 21:54:40 följande:
    Åh tyvärr vet jag inte vart du får tag på en sådan på rea. Jag köpte Sveas på rea under julkalendrarna. Grattis på födelsedagen och till värkarna så spännande med en ny liten pölsebebis
    Åh, blev ju så sugen på en sån nu ... Jaja, får väl fortsätta leta .
    Tack så mycket . Ja, värkar och värkar... har bara haft några stycken idag, så inget på G, men man märker iaf att det närmar sig. Har hört att tredje barnet är en jäkel på att luras, så det kan nog dröja ett tag.
  • Jen80

God kväll på er tjejer!
    Massa söta barn i bildtråden.
    Söt söt Hilda i rååååsa Katvig ! Och sötis-Albin . På bilden ser inte suiten så stor ut, men som sagt Camilla, när den åkt ned på benen så var den ju nästan lika lång som en vanlig suit... Han får tjocka på sig lite, så den sitter uppe .
    Sitter här och blir så shoppingsugen, men just nu är jag en fattiglapp + att jag är grymt sugen på att shoppa kläder till bebisen när jag VET VEM jag shoppar till ... och då ska det shoppas.
    Idag har jag iaf hittat en liten jacka till bebis. Blev en grön/vit-randig (breda ränder) typ svettisjacka med ett grönt äpple på och småäpplen i fodret. Fanns på Lindex för 129 kr. BLev jättenöjd, fast jag kollat på den tidigare och kännt sådär. Va konstig man är ibland . Idag var den supersöt ! Sen lade jag undan ett par gula byxor på Pop som kan kanske passa till ESL:s gula klöver... och om inte så är de fina iaf ...

Åh, nu känner jag mig redo för en bebis - nu när den har en jacka ! så komsi komsi lilla bebis !!

• Jen80
    isold2003 skrev 2008-05-14 19:49:56 följande:
    Härligt, nu är du redo för bebis då Klart att den lill* ska komma ut nu
    Japp, men sambon frågade nyss om han fick ta en öl till hockeyn så ikväll kan den väl hålla sig inne (för visst borde den väl komma om man resonerar så haha).
    Igår kväll hade jag så ont av bebisen som levde rövare i magen att jag grät. Det här är verkligen en vilde. Vet att det snart kommer igen, för de senaste kvällarna har varit grymt jobbiga. Men snart så är det slut på det ...

Har ni köpt alla Småfolks sommarsuitar nu eller finns det nån kvar till min lillfis? Hade tänkt stl 86 till honom, men sen är jag lite orolig att de ska vara för tight vid sista knappen nere vid benen. Han är ju inte direkt nån tunnis. Men den med traktorer kan han ha, så han borde väl kunna ha de andra eller?
  • Jen80
    Tjollabolla skrev 2008-05-14 20:50:33 följande:
    Nu så mina vänner! Finaste rummet i BT!Ska ta nya bilder sen med riktigt kameran så ni får se dom underbara färgerna
    Nice !!
  • Jen80

Värst vad alla fyller år ! Igår var det faktiskt jag .. och idag två till hehe...
    GRATTIS GRATTIS !!

Har precis suttit och verkligen gråtit till BArnmorskorna. Känslig på hög nivå just nu! Var tvungen att plocka fram bebiskläderna som ligger redo i väskan . En hel bunt haha... Och jag har aldrig stannat på förlossnignen mer än i några timmar efter att vi fått, så det brukar ju knappast behöva nåt ombyte . Men man måste ju ha uppsättningar till varje kön, hårfärg, ögonfärg, tjocklek etc haha...

• Jen80
    gosmamman skrev 2008-05-14 21:56:31 följande:
    Kan det inte vara skönt att stanna med bebisen nån dag på bb nu när du har 2 små busar hemma??? å få igång amningen i lugn och ro mm???När jag fick första ville jag bara hem, snabbt. När jag fick bebben så tyckte jag dte var lyxigt att vara på bb. Kändes ju som ett hotell då. Ingen städning, maten serverad och lugn o ro. Med ettan var bb bara as tråkigt
    Ja, jag hoppas att jag känner så, men har verkligen inte kännt så innan, och tror inte jag kommer känna så den här gången heller. Har aldrig varit borta från Ilon i mer än några timma roch jag vet att jag kommer längta ihjäl mig efter honom. Sen vill jag hem, visa upp vår lilla bebis för barnen och få sova i min säng . Men visst, det vore skönt att stanna och vila upp sig lite, men det har jag nog inte ro till ... Men sen beror det väl kanske på när den föds. Liam är född på natten och vi åkte hem sen på fm. Ilon föddes mitt på dagen så vi kunde åka hem sen på kvällen. OM den här kommer på kvällen så stannar jag ju iaf den natten .
  • Jen80
    jojoa75 skrev 2008-05-14 22:21:14 följande:
    Har ni fått mail från smallkids? Imorgon kväll.... Psst...Mellan kl 20-22 imorgon torsdag 15 maj kör vi tokiga rabatter på massor av utvalda varor. Missa inte det!!!!!!!!!!!! (inkopierat från mailet)
    Fick också mailet. Så imorgon får det bli en liten titt där .
    Fick mail från eleraff också att Småfolk har kommit.
    Sen var det nån mer... hmmm... minidani har rea också ja. 20% imorgon, 30% på fredag och 40% på lördag.
  • Jen80
    jojoa75 skrev 2008-05-14 22:34:36 följande:
    minidani, vilka är nu det? Vilka märke har dom?
    www.minidani.se
    Vet knappt om de har nåt danskt, men de har bl.a Finger in the nose, Lundmyr och lite annat. Kan ju vara värt att kolla in iaf. Gäller inte bara deras kläder...
  • Jen80
    Duntoffla skrev 2008-05-14 22:49:36 följande:
    Åh, de har ju lite skötväskor och sånt. Inte för att jag behöver en till men ändå...
    Ja, var inne nyss och kollade vad de har för några . 40% är ju en hel del om man väntar till lördag .

Nähe, nu ska jag krypa ned i sängen. God natt på er !
  • Jen80
    Höst06 skrev 2008-05-15 09:33:51 följande:
    En liten fråga från ännu en som mest bara läser....Om man ska köpa babybyxorna som knickers, skulle strl 80 funka på en ganska smal kille som har 110 i vanliga fall??
    Jag testade stl 80 på min kille som annars har 104 i det mesta och de kändes lite små, men funkade. 86 hade jag nog tagit till honom.

Hej på er förresten !!
    Halvligger här i soffan med trötta ögon. Liam vaknade vid 5.45 i morse zzzz... Varför varför ska han jämt vakna så tidigt?!? Åh, önskar han kunde sova till iaf 6.30.
    Men nu är det lugnt som bara den. Sambon har somnat här berdvid i soffan, Ilon har sovit sen 9.30 (!) (och då vaknade ändå han vid 7) och Liam har väl sovit 40 min. Skulle också behöva sova lite, men vill inte missa denna tystnad . Barnen har en hemsk ljudvolym nu för tiden. Blir tokig!

Idag ska jag in till Pop och köpa gula byxor till bebisen. Har camillaJ:s småfolkssuit här hemma som jag ska testa på Ilon och se om den blir bra till honom . Lite tjockare än Albin, så han fyller nog ut den lite mer - om inte för mycket !!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9