• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

ängeln83 skrev 2008-05-28 21:44:22 följande:
    Ååååååååh, kl 17 idag så fick min kusin en liten flicka Några förslag på fina flick bebis kläder?
    Katvigs rosa/vita är ju helt klart favoriten hos mig !! Men kolla i mitt galleri på Ava och hennes kläder. Kanske nåt du blir sugen på...
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-05-28 21:45:54 följande:
    Molo poetry & sorbet Katvig rosa/vit randiga
    De paret av molobyxor jag har till Ava så tycker inte jag att deras byxor sitter bra på nyfödda. De måste nästan ha fått lite hull för att de ska sitta bra... om nu sorbet-byxorna sitter som de byxorna jag har...
  • Jen80
    ängeln83 skrev 2008-05-28 21:57:18 följande:
    Småfolk suiten är ju inte helt fel den heller.Vilken storlek har du till Ava och hur stor är hon nu?Funderar på om jag ska köpa 56 eller 62.Flickan vägde 3350, kommer nog inte träffa henne förens om ett par veckor så det kanske är dumt att köpa 56?Det är så svårt med storlekar eftersom skrutt vägde 3,3 när han var 2 månader
    Ava har 62 i sin suit. Den är stor, men funkar. Hon var 49 cm lång och vägde 3595 gr. Jag skulle nog köpa 62, iaf i den suiten. Ska testa den nya imorgon. Får se om den är lika stor eller om det skiljer nåt. Men den blommiga med rosa kanter är grymt fin !!
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-05-28 22:17:43 följande:
    Nej, byxorna sitter inte bra, tyvärr...Hilda är har ännu inte tjockat till sig så de är väldigt lösa i midjan. Bodysarna däremot sitter jättebra! Men heldräkterna är ju kanon!
    Ja, jag har funderat lite på suiten. Hmm, kanske Ava behöver en sån - också !!

Nähe, hakar nog på trenden och säger god natt. Får tidigt besök imorgon, runt 9. Bäst att komma upp i tid då . Sen vid 11.30 ska vi vara på sjukhuset.

Imorgon ska det även testas kläder ! Yippiiii!!!
  • Jen80

Åh, grattis till Maia förresten ! Höll på att glömma...

Tack för alla tummar och tår . Hoppas det hjälper nu. God natt!

• Jen80

God kväll i tråden!
    Kikar in en liten snabbis innan läggdags. Sambon är iväg så jag tänkte försöka komma i säng i tid ikväll .
    Åh, härligt med Molos lagersalg !! Ni får ha det så superkul med shoppandet imorgon! Sjukt avis !!
    Lade in lite bilder på shopping och på Ava, bl.a i fina Småfolkssuiten från ER . Var stl 56 och den satt jättebra. Hade beställt 62 i den andra med äpplen (orange), men den är alldeles för stor!

• Jen80

Glömde skriva att det gick bra hos läkaren idag . Ava friskförklarades, så ingen skena behövs för höften ! Som belöning för att hon var så duktig så fick det bli en rosa fin klänning (eller egentligen tunika, men för tillfället är det en klänning ) från Pop . Eller hittade jag bara en anledning att köpa ännu en klänning

• Jen80
    Buttelina skrev 2008-05-29 22:04:49 följande:
    åhh, vad skönt! jag har tänkt på er idag!
    Lina med Liten skrev 2008-05-29 22:14:05 följande:
    Åh så skönt!!! Klart hon va värd det!
    CamillaJ skrev 2008-05-29 22:22:31 följande:
    Har ju prata redan, men så skönt för er att det inte behöves nån skena ...framför allt för lillstumpan!!
    Ja, nu kan man andas ut. Är ju inte hela världen med skena, men det ställer ju till en hel del. Bökigt och inte kul för Ava i värmen. Men men, nu slapp vi det och jag är så tacksam .
    Nähe, dags att krypa ned i sängen innan jag somnar sittandes . Är grymt trött idag. God natt på er!!
  • Jen80

God kväll på er!
    Har haft en superjobbig kväll ... Ava vaknar titt som tätt och är jätteledsen... eller hon har skrikigt nästan hela kvällen och nu sov hon, men vaknade precis nu när jag började skriva. Åh!! Hon har inte alls haft ont i magen nåt den senaste veckan, förrutom igår kväll och ikväll - två kvällar jag varit ensam med alla barnen. Ikväll hade jag tre skrikiga barn, där Ilon är och klättrar på allt och superledsen när han inte får. Jag har verkligen fått känna på trebarns-livet ... den mindre roliga delen ... gråter för det känns som att det är mitt fel att Ava får ont i magen . Vet inte om det är nåt jag äter. dricker, om det blir bättre eller sämre av att ge henne mer osv... Nu sover hon på min axel igen.

SmillaMilla: frottéjackan kostar 149 kr och finns från stl 86 och uppåt. Jättefin och lagom tunn nu till sommaren. Finns jättefin i rosa och vit. Önskar den fanns i Avas stl...

Blev en söt ESL sommarsuit med rosa ugglor på idag till Ava. Sååå fin ...

• Jen80

Kikar in en liten snabbis för att kolla finfina inköp på Lagersalg. Inte ett dugg avis . VILL HA de fina randiga suitarna du har köpt Loveliva . Åh, den gul/rosa är ju helt underbar!!

Underbart väder idag. Ava fick jag väcka efter att ha legat ute i vagnen och sovit från 10-14.30. Kände att hon nog behövde få i sig lite vätska. Usch, vilken jobbig kväll det var med henne igår. Usch, satt och grät när sambon kom hem för det känns så hemskt när man inte vet vad det är och vad man ska göra. Känns som mitt fel eftersom det är min mjölk hon dricker och kanske är det då nåt som jag har ätit eller druckit. Men men, sen sov hon hela natten (vaknade för att äta en gång) och sen har hon sovit hela dagen. Somnade nu igen efter att jag gett henne mat. Hon blir nog trött av värmen...
    HOppas på en bättre kväll ikväll. Har skippat kaffe idag, så får vi se om det kan göra det bättre...

Ingen shopping för min del idag, men har en hög som ska tvättas innan det kan användas.

• Jen80
    Duntoffla skrev 2008-05-31 16:42:13 följande:
    Låter inget kul. En del barn är ju känsliga mot mjölk. Du kan ju testa det sen om inte kaffet verkar vara det "felande"Sen är det nog bara så att en del barn har lätt att få ont i magen. Noel grinade ju kvällstid de första 2-3 månaderna. Vi körde höga doser Minifom.
    Ja, Ilon var känslig mot mjölk, så det är det jag kommer prova att ta bort efter kaffet. Hon har skikigt en hel del ikväll också, men nu sover hon gott .
    Det jobbiga just nu är att man inte vet vad det är. Tycker så synd om henne, för man märker verkligen att hon har ont i magen, men bara kvällarna. Hoppas det blir bättre snart.
  • Jen80

Vill också se fler bilder från Lagersalg . Åh, är sååå avis!! Vill också dit ju! Men men, kanske kanske nåt annat år eller får jag fortsätta shoppa på eleraff och nätet . Men det hade inte varit fel med en trip till Danmark ...

Ikväll har sambon och pojkarna varit på kalas, så jag har varit själv i flera timmar (eller jag och Ava). Kändes hur konstigt som helst när inte nån var hemma. Händer inte alltför ofta . Men nu ligger de i sina sängar och allt är som vanligt igen .

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9