• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Angelinah skrev 2008-05-15 13:02:31 följande:
    matador blev det och dessa tvåmatadorkids.se/index.php&product...matadorkids.se/index.php&product...Jag ÄNDRADE mig    de va sååååå tråkigt att snåla så nu får de va slut med det
    Åh va fina ! Borde passa super till kjolen...
    Snåla är inget roligt . Gör det själv nu och det suger verkligen ...
  • Jen80

God kväll på er flickor !
    Sitter här i min ensamhet då barnen sover och sambon är ute i skogen. Knäppa jag glömde bort att prova Småfolks-suiten på Ilon idag. Skulle prova efter att vi kom hem från stan, men med ett par söta gula nyinhandlade byxor från Pop till bebisen så glömde jag helt bort det. Var ju tvungen att kolla allt jag kunde matcha byxorna med . Plockade frm alla bebiskläder och drömde mig bort, så suiten glömdes bort ... Får prova imorgon!

Småfolks blå tröja med elefanter på är grymt söt!! Är sugen på den till Ilon. Ska fundera ...

• Jen80
    isold2003 skrev 2008-05-15 20:51:10 följande:
    Hur stor är Milo? Menar ni att jag borde köpa 98/104 till min lillkille? Han är drygt 90 lång och 14 kg tung. Butte, har du 98/104 till Isabel?
    Liam har 98/104 i sina gamla Småfolkströjor och de sitter bra. Men jag skulle nog gå upp en stl nu om jag handlade till honom - om de är likadana i storlekarna som förra året.
    Ilons 74/80 är tight i ärmarna nu, så till honom skulle jag ta 86/92.
  • Jen80
    Angelinah skrev 2008-05-15 20:56:42 följande:
    Just hemkommen från kvällens våryra på skolan som började bra och slutade riktigt dåligt!!! Dotterns manus till musikalen var underbart, å va dom har jobbat med detta alltså!! Såååå duktiga, å en av killarna i klassen sjöng solo inför hela skolan.. Sen när det är dags att gå hem så går jag och handlar lite på vägen, sen ser jag min dotter som står och gömmer sig bakom buskarna, då har en tjej i sexan som har varit på dottern ända sen i fyran till och från och senast tom varit våldsam vilket nu medför att min dotter INTE vågar vara ute på rasterna längre, nu ÅTERIGEN kommit fram och dummat sig vilket gör dottern livrädd!! Hon är LIVRÄDD för den här tjejen och jag blir sååååå arg att jag MÅSTE konfrontera tjejen med detta, å jag blir verkligen ARG! Så jag börjar i pratform, men de slutar med att jag nästan skriker... Låt min dotter vara ifred för bövelen!!! o skolan verkar inte göra nåt alls!!  Gud så trött jag är på detta bråkande, o dotterns kompis berättar att tjejen tom tryckt upp henne mot en vägg och tagit stryptag på henne liksom!!! Va e detta I morgon blir det samtal till lärare och rektor kan jag lova, de är ju ren o skär mobbing!!*ANNA ÄR ARG* Ursäkta OT!!
    Fy fasen va arg man blir när man hör sånt! Usch, stackars din lilla dotter . Hoppas det löser sig på nåt sätt och att skolan tar tag i det. Kan inte vara kul att se sin dotter så rädd och inte kunna göra nåt så direkt...
  • Jen80
    gosmamman skrev 2008-05-15 21:59:01 följande:
    Jag har förresten namnsdag idag, grattis till mig va??? ;o)Godnatt på er, nu måste jag sova sovgott
    Åh grattis !!!
    Och god natt! Ska också krypa till sängs nu ...
  • Jen80

Jaha, här sitter det en del och degar ... och hoppar upp alla era pengar hehe...
    själv har jag varit rätt duktig idag och har ff lite extra energi. skönt efter flera dagar som lite halvdeppig och uttråkad.
    På fm skulle vi till Öppna förskolan i kyrkan, men hamnade ist i trädgården hos en kompis- Var även en annan kompis där med hennes barn, så det var fullt upp för barnen. Kom hem lagom till lunch och nu har Ilon sovit sen kl.12 och lär nog sova 1-2 timmar till . Liam satte jag framför en film, då jag ska försöka ha honom vaken hela dagen. Hoppas det funkar, fast han vaknade tidigt i morse.
    Har dammsugat, torkat golv i kök och hall och städat lite i badrummet. Ja, och tvättat alla lakan också . Tja, säger som alltid efter ett sånt ryck att "nu kan bebisen komma" .

• Jen80
    Angelinah skrev 2008-05-16 13:18:16 följande:
    småfolk   2 tshirts o en suit
    Vilka blev det? Åh, vill också ha en Småfolkströja - den blå med elefanter på till Ilon. Får nog bli en sån sen.
  • Jen80
    NovJenny skrev 2008-05-16 15:36:22 följande:
    Jag blev faktiskt fövånad att jag gått ner så mycket. Köpte en våg här om dagen för våran andra har varit sönder ett tag! Men jag ammar ju så det kanske äntligen gjort sitt? Nu är det bara 4 kg till min startvikt innan jag fick Noah.Men man har väl sina upp och ned gångar. Så jag ska väl inte skutta riktigt än. Det kommer nog snart gå neråt för dig också. Jag brukar stanna upp ett tag innan jag går ned igen. Kanske är så för dig också?
    Åh grattis ! Så skönt att få tillbaka sin kropp efter en graviditet. Ser fram emot när kilona börjar rasa... hmmm, om de nu gör det den här gången . Men jag har haft turen att bli av med mina kilon + lite till väldigt snabbt. Amningen har tagit nåt otroligt på mig och jag har kunnat äta hur mycket som helst och ändå rasat. Fick köpa en ny garderob efter att jag fått Liam då allt jag hade innan graviditeten var alldeles för stort. Det jobbiga nu är att vi ska på bröllop den 14/6, så jag hoppas jag får bebis snart så jag hinner gå ner det mesta. Inte för att jag känner att jag behöver bli smal, men det är inte kul att behöva köpa nya kläder som sen är alldeles för stora två veckor senare.

Har testat Småfolkssuiten på Ilon idag och han är så fin i den . Ska lägga ut bilder sen. Har två trötta busungar här som börjar gå både mig och mannen på nerverna, så jag får väl hjälpa till lite ...
  • Jen80

Nu har jag lagt in några bilder på plutten i sin Småfolksdräkt. Tack camilla !

Mina älsklingar somnade 18.15 idag, så den här kvällen kommer bli lång . Liam somnade framför Bolibompa utan välling, så jag hoppas han sover som vanligt inatt men det gör han nog. sambon är och spelar fotboll och inget är det på TV hmmm...

• Jen80

Angelinah: Fina Lindex-tröjor. Såg inte dem sist jag var inne (hmmm, förrgår), men får nog åka dit imorgon eller på måndag. Ilon behöver en massa T-shirts...

J essica skrev 2008-05-16 19:20:06 följande:
    Åh sötisen då Och storebrorsan oxå såklart
    Hehe, tack .
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9