• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

CamillaJ skrev 2008-05-16 19:36:42 följande:
    Varsågod !! Skönt att den satt så fint & bra på söt skrutt
    Ja, den satt mycket bättre på Ilon än på Albin ... Min lille tjockis hehe... Skönt att 80 satt bra på din lillskrutt .
    Håller med dig om att den är rätt lång i grenen iaf. Finns ff lite för Ilon att växa i, men Katvigs sommarsuit i stl 86 är rätt körd. Den får vi spara till bebisen nästa sommar ist . Nanoous sommarsuit är också tyvärr rätt kort i grenen, så den är också för liten för honom i stl 86. Tråkigt, för jag hade velat ha den gröna splash. Så himla fin!
  • Jen80
    jompa skrev 2008-05-16 20:02:36 följande:
    Så där då var maten uppäten och ungarna sover (för tillfället) och mamman har öppnat sin andra cider.Vad händer här?Angelinah: Fina Ida i Lindex
    Åh gott ! Ta en för mig också ...
    CamillaJ skrev 2008-05-16 20:18:05 följande:
    Åh!! huuuaaa... jag blir knepp Albin kladdar som bara den han har förstört eller kanske jag? Kanske skulle börja ta av han vid lunch och middag? Hehe.. Molo byxorna det rutiga nya massa ketchup fläckar ...ligger just nu med medel Po.p tröja .. hmm.. ja sen igår fick han choklad på hans katvig gul/vit randiga suit och idag lingon på nya småfolks suiten Ajja bruka få bort de mesta iaf men dessa va svåra (ketchup och köttfärsås) ja och inte tala om de dumma bananfläckarna!
    Inget kul när de kladdar. Ilon brukar få kladda när det är sånt som går bort i tvätten, annars är vi lite försiktiga - särskilt barnens pappa som avskyr kladd . Men är det köttfärssås t.ex. så ta rvi antingen av kläderna (om det är vita kläder) eller så hjälper vi till lite så det inte blir för mycket kladd. Hehe, vi är lite fjantiga ...
  • Jen80
    Angelinah skrev 2008-05-16 20:21:15 följande:
    Isch...   jag har slutat fläck bekämpa, de som fläckar får, de blir slitosläng kläder här hemma...
    Är också dålig med fläckborttagning. Eller jag glömmer jämt bort att använda det, men som sagt blir det fläckar så får det bli slit och släng. Sen beror det på vad det är för fläckar, om de syns tydligt annars kan jag försöka ignorera dem .
    loveliva skrev 2008-05-16 20:20:08 följande:
    Såååå fina alla barn är i bt!!! Men farligt för man blir så shoppingsugen Fick hem lite Villervalla idag, så fint! Kvalitén känns jätte skön. Ja, lilla Hilda är alltid så glad!
    Fina fina tjejen !! Söt som alltid!
  • Jen80

Appropå fläckar och tvätt, nu ska jag gå ner i källaren och hänga favvismaskinen - gult, grönt, blått... Typ bara barnkläder och de finaste är i de färgerna . Enda tvätten som är kul att hänga hehe...

• Jen80

Åh, är det bara jag som kollar på Talang... eller kollar och kollar, råkade slå över precis när lilla tjejen Sara (eller vad hon nu heter) skulle sjunga. Alltså, sötare unge med finare röst är nog svårt att hitta. Börjar gråta när hoon sjunger... Jag, känslig?!?! Nädå ...

• Jen80
    Tjollabolla skrev 2008-05-16 21:05:28 följande:
    HAHA!!! Näääe, riktigt så taskig är jag inte mot min vovva Typ: Jävla tvål, den måste ju användas upp. Komsp komsi vovven så testar vi!*asg*
    Haha, stackars hund !!
  • Jen80
    mortillsju skrev 2008-05-16 21:14:46 följande:
    Snälla, snälla säg till mig att Molo lurven återtar sin fluffighet när den torkat efter tvätt...*hisp*
    Har aldrig tvättat min, men måste göra det snart... Är dock orolig att den inte ska återfå sin fluffighet så jag har dragit ut på det .. Hoppas den blir som innan.
  • Jen80
    Tjollabolla skrev 2008-05-16 21:16:57 följande:
    Men fin blev hon Näe nu ska jag o sambon se på film o käka ostbollar. Ta det lugnt nu pölsekärringar å hoppa lite fint
    Haha, alla fläckar gick bort ?!?!
    mortillsju skrev 2008-05-16 21:24:01 följande:
    Himmel...undra om det finns någon elektronikaffär öppen så jag kan KÖPA en tortumlare till Molon. Det kan vi kalla hopping det! Jag får väl vifta runt den lite....eller borsta den
    Vifta runt lite?!?! Haha, ser dig springa omkring med fleecen och vifta . Kan man inte ta hårblås och fluffa till den !?
    Incommunicado skrev 2008-05-16 21:24:22 följande:
    hej, synpunkter på den här bröllopsutstyrseln tack? Ej sikke lej shorts, Kik Kid keps, lackskor, knästrumpor vita och vit body  - stekande sol på en strand i Karibien:Ni får vara elaka, alla har ju inte samma smak men jag tror han blir hemskt söt i detta!
    Supergulligt ! Faktiskt !!!
  • Jen80
    mortillsju skrev 2008-05-16 21:33:14 följande:
    JENFörst rusa runt och vifta....SEN blåsa med hårtork   tala om ambitös tvätterska *uppe hela natten för en MOLOS skull* Gosh...jag skulle ALDRIG tvättat den. Torkat av den med disktrasa eller nåt sånt .... eller duschat av den
    Haha, sen ser grannen in genom fönstret. En galen kvinna springa omkring och vifta med en lurv-jacka ! Snacka om desperat ! Men vad gör man inte för en molo-fleece haha...
  • Jen80
    Incommunicado skrev 2008-05-16 21:37:24 följande:
    Hörde av en tjej att molos lurvisar färgar av sig, är det sant? tappar färg på andra kläder när man bär sitt barn?
    Första gångerna så kom det lurv på annat, men inte att den färgade av sig (vad jag märkte iaf)...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9