-
jag har tvättat och den krympte inte ett dugg! Fortfarande jättestor på Maia. Den hon har i bildtråden är i 86 och hon hade lätt kunnat ha 80!LA Woman skrev 2008-05-28 15:21:01 följande:Har du tvättat dina suitar? Krympte dom nåt i så fall?
-
Tack tack jag har själv inte den tidningen så jag har inte sett henneWeronica skrev 2008-05-28 16:15:51 följande:Grattis till Maia på födelsedagen!!*hurra,hurra*Såg henne i tidningen idag
-
det är sommarsuiten som diskutteras (om jag förstått det rätt?). Heldräkten är mer normal i storleken och t.o.m lite liten tycker jag. Den behvöder Maia ha 92 i.jojoa75 skrev 2008-05-28 16:24:45 följande:Aha, är den så stor alltså, sitter just o funderar på den, men på funkybaby fanns den bara i 98, då kommer ju det bli en väldans baggy heldress på min tjockfia som har 92 i vanliga fall Tycker den är gudasöt!Trist med er som haft otur med småfolk plaggen.. Får väl ta o granska mina lite noggrannare, men sådär vid första anblicken såg de ok ut. Har inte fått nån med skönhetsfel tidigare, men kanske som ni säger, att vår o sommarkollektionen inte var helt 100..
-
God eftermiddag! kikar in lite snabbt bara. är hemma för att hämta lite kläder och leksaker, sen bär det tillbaka till mormor och morfars stuga på öland över helgen
På lördag blir det Ölands djurpark med Maias pappa o hela hans familj för att fira födelsedagen en gång till
Så då får Maia se sina älskade apor och lejon på riktigt
la in lite bilder i bildtråden
Fick ham en massa fint idag. Flera fina småfolkströjor från Matadorkids (beställde i fredags så lååång leveranstid) och den fiiina kaninjackan från luckylittleme som jag beställde sent igår så supersnabb leverans! Tyvärr var den lite liten i storleken tycker jag...tog 86/92 och den kommer hon nog inte kunna ha så länge
Sen kom det mycket mycket mer i lådan, bl.a ett par fina småfolksknickers i grönt med äpplen -
Godkväll! Nu är vi hemma igen efter en solig och härlig helg på Öland. I lördags var vi iväg på Ölands djurpark och firade Maias födelsedag lite i efterhand tillsammans med pappa, farmor, farfar, faster och farbror. Maia bubblade på med en massa spanska hela dagen
*stolt*
La in en massa bilder i BT. Ska ta o försöka läsa igenom tråden nu men lär väl ge upp -
86/92. Maia är ca.86cm lång och de sitter precis lagom på henne.jacao skrev 2008-06-01 20:31:54 följande:Härliga bilder, massa fina kläder o söt Maia Vilken strl har du på småfolk klänningarna? Och hur lång är Maia?
-
ja hon babblar snart på mer på spanska än svenskaFantastiska Skatt skrev 2008-06-01 20:37:55 följande:Stämmer in i kören, underbara bilder på söta sommartjejen! så hon pratar massa spanska oxå, duktig tjejja!
I djurparken sa hon allt dubbelt. Ex. "Mira- Mono apa" och när hon ville ha mer kex så sa hon "mera mas"
-
Åh men mitt måttband är ju bortajacao skrev 2008-06-01 20:54:25 följande:Ok, då blir det nog förstort för min tjej på 76-77 cm, får nog ta 74/80 ändå. Du har inte lust att mäta din, från axel till nederkant? Är så himla svårt med strl i bland...
Maia lekte med det för ett bra tag sen o sen dess är det försvunnet...sorry
Men hur mycket väger din flicka? Maia väger ju bara knappt 10kg så hon fyller ju inte ut klänningen direkt, därför passar den ju bra. Hade hon vägt "normalt" mot sin längd så hade den nog varit för liten. -
Maia är ca.86 cm lång och en tunnis och den slutade också över knäna. Så lite liten i storlek är den.Grodan33 skrev 2008-06-01 21:29:19 följande:Zvartaliljansåg att din tjej hade småfolksklännigen med apor på hur lång är din tjej och vilken st köpte du i klänningen???Köpte 86/92 till min tjej bara 81 lång ca den slutade ovanför knäna tror ni den kan vara felmärkt?? La in en bild i bildtråden
-
-
ja de är normala till lite stora. 92 är aningens för stort på Maia och 86 sitter perfekt. I t.ex Katvig och Ida.T har hon 92.Duntoffla skrev 2008-06-01 23:49:41 följande:Någon som vet hur Molos långärmade tröjor är storlek? Är de normala?
-
Maia har 92 i Katvigs suits men 86 i Molos. Det beror på vilken kollektion förstås...de nyare Katvig med midiappleprint är större i storlek tycker jag...och en del Molo är lite mindre i storleken. Tycker nog du ska köra på 86 i Molo också om han har 86 i katvigstejp skrev 2008-06-01 23:51:02 följande:hej!jag skulle behöva lite hjälp Hur är molos bodysuits i storlek jämfört med katvig? Sonen har 86 på katvig nu och jag är sugen på en(flera) molosuits med allover print. Någon som har bägge sorterna och skulle kunna jämföra? Eller om nån vet ändå hur stl är?
-
Strl.86 på MaiaDuntoffla skrev 2008-06-01 23:49:41 följande:Någon som vet hur Molos långärmade tröjor är storlek? Är de normala?
Strl.86 i Molos poetrysuittejp skrev 2008-06-01 23:51:02 följande:hej!jag skulle behöva lite hjälp Hur är molos bodysuits i storlek jämfört med katvig? Sonen har 86 på katvig nu och jag är sugen på en(flera) molosuits med allover print. Någon som har bägge sorterna och skulle kunna jämföra? Eller om nån vet ändå hur stl är?
strl.92 i Katvigs midiapplesuit (sorry hade ingen bättre bild men den sitter ungefär likadant som Molosuiten)
-
lammsuiten strl.92:tejp skrev 2008-06-01 23:58:34 följande:Åh toppen! Tack för hjälpen! Det är dom vanliga randiga katvig han har. Finns inga butiker som säljer molo här så jag har inte haft chans att titta live Vet du hur lammsuiten är i molostorlek?
Lite stor men funkar så jag tycker den är normal i storlek. Lite större än Katvigs 92a, framförallt bredare. -
-
Godmorgon! *trött*
Vilken storlek tog du? Den är liten i storlek. 92 sitter lagom på Maia. Är inte någon blöja medräknad i storleken utan det medföljer en liten blöjbyxa istället. Så ska du ha blöja under så gå upp en storlek!Tildamamman skrev 2008-06-02 00:44:14 följande:JAAA! Det gick inte att kopiera in, men skriva!!Big thanks Butte. Men görsnabbt nu !! Storlek??? Shit vad stressad jag klänner mig! -