Inlägg från: kirsikka |Visa alla inlägg
  • kirsikka

Bugaboo tråden nr 13

Är det någon som har en skötväska fr Gaia & Ko modell Carry All och har bilder på den? Tror det är den väskan jag vill ha men har svårt att bestämma färg. Har en beige dubbelvagn och ska köpa en brun Cam med rosa topp. Hjälp mig att välja? Färgen Fish Girl funkar säkert men är lite tveksam eftersom jag brukar inte gilla så starka mönster.

Tacksam för åsikter

http://www.mammashop.se/group.asp?group=12&sub=12

• kirsikka

Någon som har en cam med brun bas och rosa canvastopp och vill lägga en bild i bildtråden?

• kirsikka

Nu har jag lyckats övertyga mannen och ska beställa en Cam i dag från babytrader. Har lite frågor, hoppas någon hinner och orkar svara.

1) Finns det någon madrass med i liggdelen?
    2) Ni som har ståbräda, tycker ni att Bugaboos egen är värd pengarna eller finns det andra som är likvärdiga?
    3) Hur länge fick ni vänta era vagnar från babytrader?

• kirsikka
    Unna skrev 2008-04-15 08:30:00 följande:
    1. Ja, madrass medföljer3. Den var hemma hos mig på 5:e arbetsdagen efter min beställning från Babytrader. (Posten svängde förbi min dörr dagen innan, men jag har ingen porttelefon, så de körde vidare med den till Posten Företagscenter)Om ståbrädor vet jag tyvärr inget, är helt ny Cam-ägare! Vilken färg ska du köpa? Själv valde jag grå/brun, är så nöjd.
    Tack för svaren!
    Har efter mycket velande bestämt för en sandbas med röd canvastopp.
  • kirsikka
    Finasteunge skrev 2008-04-20 22:37:20 följande:
    Måste bara höra med er... ska införskaffa mig en bugga i veckan är helt överlycklig har gått coh vnätat på den här studen länge...tänkte åka till spralligabarn och köpa den har dom vagnar på lager lr måste man beställa???
    Jag var där ca en månad sedan och då hade de ganska mycket i lager, bl.a. brun bas. Jag bestämde mig iofs att beställa från babytrader och väntar ivrigt att vagnen ska komma i veckan...
  • kirsikka

Min nya vagn har nu kommit! Har lagt en bild på bildtråden. Är jättenöjd med färgvalet (sandbas med röd canvas) och vagnen känns ju superlyxig! Jag köpte skötväskan till dubbelvagnen och var då ganska säker att jag vill ha en brun med cerise topp men så blev det inte (främst för att mannen ville ha röd) och nu passar inte skötväskan riktigt så bra, dessutom sitter den inte så perfekt heller som era väskor (min är från Gaia & Ko) så det blir kanske en väska till.

Jag monterade sittdelen först i går så att storasystern (3 år)  fick provsitta och älskade att sitta i den, och hon satt ju som en drottning! Vill ha en Cam till henne också! Nu ska hon bara få en ståbräda....hon som älskar att åka vagn...

Jag hursomhelst i dag blir det premiärtur vilken lycka!

• kirsikka

Direkt en fråga: ska jag smörja vagnen med något innan jag ska börja använda den? Vissa skriver ju om något som heter "underhållskit" men det fick jag inte (köpte från babytrader) måste jag åka till någon barnsvagnsbutik för att hitta olja som passar?

• kirsikka
    Angelinah skrev 2008-04-23 07:45:43 följande:
    Underhållskit ingår inte längre när man köper vagnen, det finns att köpa separat för 145.-
    OK, strunt i kitet då men ska jag i väg o köpa någon olja och smörja innan jag ska ut med vagnen? (ska åka mot Hagsätra snart så skulle kunna åka till Spralliga Barn om det behövs...)
  • kirsikka
    Angelinah skrev 2008-04-23 08:15:13 följande:
    Jag smörjde inte min nya vagn, de e bara att tuta o köra men de kan ju vara bra att ha lite silicon spray hemma för framtida bruk 
    Tack, då vet jag, ska köpa en burk vid tillfälle.
  • kirsikka
    Jwa skrev 2008-04-23 08:56:05 följande:
    Är kanske på G att köpa en bugaboo, men tycker att sittdelen till cam. verkar så liten/trång.. gärna svar från någon som har haft en annan vagn. (andra svar mottages väldigt gärna oxå självklart) Tack!!!!!!!!!!!

Min 3-åring har provsuttit i vår nya Cam i går och sitter fantastiskt bra i den. Jämfört med de 5 andra vagnar jag haft sitter hon helt klart bäst i denna. Hon är dock ganska kort ca 90 cm.

Jag skulle nästan hellre köpa en Cam än en Bee till en 2- eller 3-åring om barnet ska sova i vagnen pga att det inte finns nägot ordentligt fotstöd i Been och då sover ju barnet med hängande fötter. Dessutom tycker jag att Been verkar vara ganska smal.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13