Inlägg från: kirsikka |Visa alla inlägg
  • kirsikka

Bugaboo tråden nr 13

Hs Bobbo skrev 2008-05-18 23:35:26 följande:
    Lite sugen på nån av dessa:www.mammashop.se/product.asp&sub...www.mammashop.se/product.asp&sub...Undrar hur den hänger på Buggorna? Kanske stor på Been? Men bra på Camen?
    Jag har en (annan färg dock) den köpte jag egentligen till dubbelvagnen, den är för stor i buggan tycker jag, dessutom gör magnetlåsen att alla kort blir avmagnetiserade i plånboken, alltså fin väska men opraktisk om man inte behöver släpa med sig jättemycket grejer varje dag._Jag har bild i min galleri och i bildtråden  nr 2 sida22.
  • kirsikka

passar på att ställa en fråga om oioi hobo; någon som vet om det finns magnetlås i den?

• kirsikka

Har frågor om skötväskor igen, tänkte först att köpa en OiOi Hobo, nu funderar jag dock på OiOi Messenger eftersom den är en aning större MEN den har en magnetlås ser jag nu. Mina kort håller på att bli avmagnetiserade i min nuvarande Gaia & Ko väska som har FEM (!) magnetlås.

Någon som har en OiOi Messenger och haft problem med sina kort? Efterlyser även en bild på en sådan med Cameleon.

• kirsikka
    Kallis skrev 2008-05-19 21:56:10 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av Bugaboos transportväska? Finns det flera olika? Har för mig att jag sett både med o utan hjul.... Ska flyga till tunisien nu i juni o vill såklart skydda vagnen på bästa sätt...
    Den nya transportväskan till Camen har hjul, den gamla (som man kan hitta begagnad) har det inte. Har själv den nya med hjul, visst hjälper det men tycker inte det är nödvändigt att ha hjul, det finns bra handtag i väskan och på flygplatsen tar man ju alltid en vagn ändå.

Vart ska ni, vi var i Port el Kantaoui två år sedan och trivdes jättebra.
  • kirsikka
    leson76 skrev 2008-05-20 10:22:13 följande:
    Någon som har en sittdyna från Ditten & Datten? Funderar på att beställa en men vill veta hur "välsydda" och mjuka de är. Ganska pricy om man ska beställa en i Katvig tyg (SNYYYGG)
    Har fått min i Marimekko tyget men inte hunnit lägga den i vagnen än (vi har fortfarande liggdelen på). Men den är extremt fint sydd, verkligen som fabrikstillverkad. Tjock och mjuk och jättepraktisk med fleece på baksidan, så att den sitter på plats. Kan rekommendera, har redan beställt en till till storasysterns sulky.
  • kirsikka
    Satu skrev 2008-05-19 22:17:32 följande:
    Har frågor om skötväskor igen, tänkte först att köpa en OiOi Hobo, nu funderar jag dock på OiOi Messenger eftersom den är en aning större MEN den har en magnetlås ser jag nu. Mina kort håller på att bli avmagnetiserade i min nuvarande Gaia & Ko väska som har FEM (!) magnetlås.Någon som har en OiOi Messenger och haft problem med sina kort? Efterlyser även en bild på en sådan med Cameleon.
    Puffar lite på min fråga, någon OiOi Messenger ägare som är förbi och läser....???
  • kirsikka
    SooJuicy skrev 2008-05-20 12:08:51 följande:
    Jag har ingen oioi messenger, men kontokort avmagnitiseras ganska lätt av alla magnetknäppningar, så bästa är nog att inte ha väska med magnetstängning alls eller lägga plånboken långt ifrån magnetlåset, och inte ta upp den ur väskan precis framför magneten. Är magtneten stark dör korten omedelebart, men även om man är försiktig och inte lägger korten nära kan de ändå börja sega.Skrev om det längre bak i tråden och har råkat ut för det tre gr sammanlagt, en gång av väska med magnetknäppe och två gr av att jag lagt plånboken i samma fack som hotellnycklar av äldre modell som ex är vanliga i Thailand med magnetgrej på. Krångligt när man är utomlands och får varenda ett kort avmagnitiserat och även annars oxå att hålla på att beställa nya kort.
    Tack, det får i så fall nog bli en OiOi Hobo, men jag tror jag ska försöka gå förbi babyshop på söder i morgon och klämma på dem båda.

Jättejobbigt med kort som inte funkar, ännu värre för dig som var utomlands...!
  • kirsikka
    Finasteunge skrev 2008-05-21 21:51:50 följande:
    Ja alla kostar så mycket. Sambon tycker me att det är mycket pengar och tycker ja inte ska lägga det på en väska men man har ju användtning av den sen när den inte änvänds som skötväska och de är ett +  De finns ju inte några snygga billiga skötväskor heller.

Jag kan som en "erfaren mamma" verkligen rekommendera att hellre lägga pengarna i något bra som man tycker om och trivs med (som vagn, skötväska osv) än köpa ngt billigt. Gjorde detta felet med mitt första barn och den här gången med andra barnet har jag bara köpt bra grejer. Det blir dyrare i längden att köpa billiga grejer, dessutom har de dyrare saker alltid bättre andrahandsvärde.

Lite motiveringar till din sambo...(jag kan det här, har en envis man)

• kirsikka

Det var en diskussion om skötväskor och magnetlås här tidigare, har en Gaia & Ko väska som har fem magnetlås och mina kort höll på att bli avmagnetiserade allihopa tills jag kom på orsaken. Jag var hos Bonti i dag för att titta på OiOi väskorna och expediten där tyckte jag ska reklamera väskan till internetbutiken där jag köpte den.

Sagt och gjort, och jag har redan fått erbjudande om en ny väska! Ägaren i butiken säger att det måste vara något fel med magnetlåsen i min väska men jag tror inte på det, utan vågar inte ha någon väska med magnetlås längre.

Vad tycker ni jag ska göra, ska jag ta emot väskan och sälja det sen eller be om någon annan typ av ersättning (annan vara t.ex?). Hon har tyvärr inte någon annan väska i sin butik som jag vill ha.

Vad skulle ni göra? Tycker att hennes erbjudande är generös som den är, hade själv inte ens kommit på tanken att reklamera.

• kirsikka
    Liinda83 skrev 2008-05-21 23:42:11 följande:
    Jag har också en gaia & ko väska med massa magnetlås,har plånboken i ett av ytterfacken och mina kort har klarat sig bra

Hmmm. då undrar jag om jag ska helt enkelt prova med en ny väska...är dock mycket tveksam. Har dessutom redan beställt en OiOi Hobo, blir väldigt massa väskor här...

Jag tror att som mallan brallan säger magnetlås och kreditkort är inte en bra kombination.

Jag ska kolla vad annat hon har i butiken som jag skulle vilja ha i fall hon går med på att ersätta mig med ngt annat tror jag.

• kirsikka

Jag vet att den här frågan har varit uppe många gånger förut men det är ju som bekant svårt att bläddra i en tråd med nästan 1000 sidor...

Ni som bytt till sittdelen tidigt, när gjorde ni det och varför? Jag känner att min tös börjar bli så stark och nyfiken att jag snart skulle kunna testa. Jag märker att hon trivs inte så bra i liggdelen längre, hon vill SE! Hon är 3 månader och när vi var på 2månadskontroll och hon låg på mage och såg ut att hon ska börja krypa snart sa läkaren att det är fenomenalt eftersom det är 6-månader gamla barn som är så starka.

Vågar jag?

• kirsikka

Tack alla för svaren, jag ska ta en liten promenad i dag och se hur det går, har burit henne så mycket i sjalen på sistone att ryggen börjar säga ifrån, vi ska se hur det går.

Lyckas jag få sittdelen på så lovar jag lägga in lite bilder med den nya Marimekko sittdynan från Ditten Datten.

• kirsikka
    sofie3 skrev 2008-05-22 15:20:38 följande:
    Är den röda canvas klädseln klarröd????

Jag har precis lagt in lite bilder på min cam (sandbas, röd canvas) med massa rött utrustning, kolla så kan du ser lite rött....

Ja den är alltså klarröd....

• kirsikka
    Nintendo skrev 2008-05-22 20:16:29 följande:
    Tack Isanna för dina svar! :)Fler som har lust att berätta om hur ni upplever vagnen?

Jag har haft min i ca två månader nu till barn nr 2 och kan säga att jag ÅNGRAR DJUPT att jag inte köpte en till min första dotter (som är nu 3 år och snart slutar åka vagn, fast jag skulle sååå gärna vilja köpe en Bee till henne).

Skitvagnar alla fyra som jag haft till första barnet jämfört med buggan. Jag kan inte komma på något jag vill klaga om på riktigt. I dag när vi hade premiärturen med sittdelen på kom vagnen till sin fulla rätta tyckte jag, fast även liggdelen var ju så mycket bättre än andra vagnar.

Jag tittar i dag på andra mammor som kör sina tunga, stora och klumpiga Brios och Emmaljungor och tänker nästan att "stackars du vilket felköp, om du bara visste vad du skulle kunnat få om du lagt några tusenlappar till..."

Ja, den är den perfekta vagnen vad annat kan man säga. Undrar faktiskt om det finns någon annan produkt än Bugaboo vars ägare är så nöjda som vi buggaägare.

• kirsikka
    Acke skrev 2008-05-22 20:21:05 följande:
    Jag fortsätter med mitt parasoll...Har testat nu och det känns som att jag förstör både skumgummit och fästet när jag förösker pråckla på det där...Vågar lixom inte ta i...Har en 06:a och ett nyköpt parasoll, kan det vara orsaken...? Eller???Känns ju urfånigt, det måste ju vara den enklaste grejen, att sätta dit ett parasoll...???
    Tryck bara ganska hårt, du får gärna vara lite hårdhänt första gången, sedan blir det lättare. När du tar av den så ser det ut som att skumgummit gett efter (ser inte så snyggt ut) men den "återhämtar sig" efter ett tag så ingenting syns efteråt.
  • kirsikka
    Acke skrev 2008-05-23 23:18:08 följande:
    Sommarsuflett till nyfödd? Väntar bebis vilken dag som helst (!) och har därför ej invigt min Bugaboo.Vad tror ni, har man användning för en sommarsuflett för en så liten bebis? Har parasoll...eller är det onödigt eftersom man ändå kommer att söka skuggan så mycket som möjligt med honom/henne. Tips från andra som hade nyfödda förra året, naturligtvis svårt att veta hur vädret blir. Men NÅGRA soliga varma dagar ska det väl bli...
    Jag har en 3-månader gammal baby och har inte skaffat en sommarsufflett (än) däremot har jag köpt en parasol vilket jag tycker är superbra. Jag skulle nog vänta och se hur varmt det blir om du inte planerar en långresa till Medelhavet förstås.  Vi hoppas ju att det blir en varm sommar men hur veta man...

Det är ju det som är så härligt med Bugaboo att man behöver inte köpa allting på en gång utan det finns hur mycket som helst återförsäljare så så fort du känner att du behöver något (ofta...) bums kan du köpa den.
  • kirsikka
    imsa skrev 2008-05-23 23:45:12 följande:
    jag har köpt en röd toppklädsel och jag tycker den är väldigt lljusröd. ska den inte vara så där härligt knallig röd?har tittat i bildgalleriet och där ser de röda jag sett väldigt röda ut i jämförelse med den jag har.finns det olika röda?och så är "hållarna" som man drar upp blixtlåset med annorlunda jämfört med de andra toppklädslarna jag har. ska det vara olika?
    Det låter konstigt tycker jag, är den ny? Min är KNALLröd (finns bilder i bildtråden) köpt fr Babytrader i vår.
  • kirsikka
    Aljas79 skrev 2008-05-24 07:53:05 följande:
    Det där med bygeln, använder ni den på er liggdel också? Har inte fått bebis än, kommer om någon vecka, men jag tycker det ser så krångligt ut att lägga ner barnet i liggdelen när bågen är på, hur har ni gjort? Tankar och kommentarer??
    Jag tog bort den varje gång vi skulle ut men eftersom jag behövde den för att bära liggkorgen in och ut lägenheten så la jag den alltid ovanpå ramen i huvuddelen, den satt bra där. Annars var den ju bara i vägen när man skulle lyfta bebisen.
  • kirsikka

Någon som har nyligen köpt en offwhite sommarsufflet från någon webbutik eller en butik i sthlm? Vill ha en men hittar ingen som har i lager Kidzshoppen får hem de i juli vill inte vänta så länge.

tips?

• kirsikka
    Mamma Anna skrev 2008-05-30 22:25:43 följande:
    Åh idag har jag pimpat min bugga med den oranga sommarsufletten, blev skitsnyggt! Men nu funderar jag på om jag ska behålla min jujube-väska iallafall den passade mycket bättre till den oranga sufletten.... om jag orkar ska jag ta en bild till bildtråden imorgon
    Vad har du för basfärg? (funderar själv på en orange sommarsufflett....Fundersam)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13