• Casper01

A.E.S pitbull uppfödare

Lägger ut en varning för er som vill köpa en registrerad APBT har haft och har OTROLIGT stora problem med denna uppfödare.

• Svar på tråden A.E.S pitbull uppfödare
  • enbacken

Det är inte förbjudet i sverige men vissa andra länder har det. Varför förstår jag inte riktigt eftersom det är väl bättre att ha koll på det än att det blir i smyg och oseriöst, jag förstår inte heller vad ts menar.

• Mysflint
    whatiwantiget skrev 2008-03-07 14:53:55 följande:
    AMP = Amerian Pitbull.Vad jag vet är det förbjudet i Sverige att avla, sälja och importera pitbulls??
    Finns inga sådana förbud mot APBT i Sverige. 
  • whatiwantiget

Konstigt. Undrar var jag hört det nånstans... Hm... Aja. Håller med om att det borde vara bättre om alla kunde regga sina hundar. Där vi bor är alla pittar reggade som amstaffar. Rätt fel...
    Har upptäckt via kompisar som köper amstaffar att det är likadant med de som annonserar ut pittar - de skriver att det är amstaff och när folk ringer för att de är intresserade av just amstaffar så blir säljaren sur för "det ser du väl själv att det är en pitt?!". Döh! Kanske inte de bästa fotona i såna annonser..?

TS, vad har "A" gjort??

• whatiwantiget

Just ja, här i våra krokar säger vi AMP. Ingen som skulle förstå vad man snackar om ifall man sa APBT Slang antar jag

• Splach
    whatiwantiget skrev 2008-03-07 22:34:45 följande:
    Konstigt. Undrar var jag hört det nånstans... Hm... Aja. Håller med om att det borde vara bättre om alla kunde regga sina hundar. Där vi bor är alla pittar reggade som amstaffar. Rätt fel...Har upptäckt via kompisar som köper amstaffar att det är likadant med de som annonserar ut pittar - de skriver att det är amstaff och när folk ringer för att de är intresserade av just amstaffar så blir säljaren sur för "det ser du väl själv att det är en pitt?!". Döh! Kanske inte de bästa fotona i såna annonser..?TS, vad har "A" gjort??
    en frågan hur reggar man en pitt som en amstaff??.. bullshit skulle jag påstå.
    För att få regga en Amstaff måste den DNA testas, för att en hund ska vara renrasig lär den ha stamtavla och vara reggad i SKK, eller liknande saker.. Finns vissa raser som SKK ej godkänt som raser än, däringår pitt, men för det är dom renrasiga om dom är reggade på ett annat ställe, som jag nu glömt namnet på "suck"..
  • Mysflint
    Splach skrev 2008-03-08 09:59:31 följande:
    en frågan hur reggar man en pitt som en amstaff??.. bullshit skulle jag påstå.För att få regga en Amstaff måste den DNA testas, för att en hund ska vara renrasig lär den ha stamtavla och vara reggad i SKK, eller liknande saker.. Finns vissa raser som SKK ej godkänt som raser än, däringår pitt, men för det är dom renrasiga om dom är reggade på ett annat ställe, som jag nu glömt namnet på "suck"..
    ABDA och är väl vanligast.
  • Mysflint

Man kan även regga i UKC och BFKC. 

• whatiwantiget
    Splach skrev 2008-03-08 09:59:31 följande:
    en frågan hur reggar man en pitt som en amstaff??.. bullshit skulle jag påstå.För att få regga en Amstaff måste den DNA testas, för att en hund ska vara renrasig lär den ha stamtavla och vara reggad i SKK, eller liknande saker.. Finns vissa raser som SKK ej godkänt som raser än, däringår pitt, men för det är dom renrasiga om dom är reggade på ett annat ställe, som jag nu glömt namnet på "suck"..
    Ja, inte vet jag hur det går till, men en kompis har haft 2 pittar varav den ena reggades som amstaff och den andra som boxer. Har som sagt ingen aning om hur det går till eller vem som gör detta åt säljaren (det är de som reggat) men jag ogillar det. Fruktansvärt oseriöst!
  • 79Ninni

Tråkigt att du har fått problem. Förstår dock inte riktigt tråden, du vill varna för denna uppfödaren men skriver inte vilken det är eller vad de gjort?

• Powerwoman
    whatiwantiget skrev 2008-03-08 12:53:32 följande:
    Ja, inte vet jag hur det går till, men en kompis har haft 2 pittar varav den ena reggades som amstaff och den andra som boxer. Har som sagt ingen aning om hur det går till eller vem som gör detta åt säljaren (det är de som reggat) men jag ogillar det. Fruktansvärt oseriöst!
    Du menar inte att de har registrerats som det till jordbruksverket, eller till försäkringsbolagen?

För inom SKK kan man inte komma och registrera hundar hur som helst:)
Svar på tråden A.E.S pitbull uppfödare