• Casper01

A.E.S pitbull uppfödare

Lägger ut en varning för er som vill köpa en registrerad APBT har haft och har OTROLIGT stora problem med denna uppfödare.

• Svar på tråden A.E.S pitbull uppfödare
  • whatiwantiget
    Powerwoman skrev 2008-03-08 13:28:17 följande:
    Du menar inte att de har registrerats som det till jordbruksverket, eller till försäkringsbolagen?För inom SKK kan man inte komma och registrera hundar hur som helst:)
    Nej, nej. Jag har sett pappren för jag blev själv förvånad. De är reggade som det överallt
  • JECJ

Man kan regga en hund som vad som helst genom jordbruksverket.. Hur lätt som helst. Men den hunden räknas inte som renrasig om den inte är reggad inom skk eller nån utländsk godkänd organisation.

• JECJ

btw. jag vill veta vad uppfödare gjort fel? annars kan man lätt tro att ni bara är ovänner o kastar skit ?

Pitbull = apbt
    Ingen annan förkortning används , förutom ibland pb

• no pasaran
    whatiwantiget skrev 2008-03-08 14:15:46 följande:
    Nej, nej. Jag har sett pappren för jag blev själv förvånad. De är reggade som det överallt
    Ren bullshit!

Man kan inte regga en blandras som en renrasig hund.
  • Lycka2007
    whatiwantiget skrev 2008-03-07 22:34:45 följande:
    Konstigt. Undrar var jag hört det nånstans... Hm... Aja. Håller med om att det borde vara bättre om alla kunde regga sina hundar. Där vi bor är alla pittar reggade som amstaffar. Rätt fel...Har upptäckt via kompisar som köper amstaffar att det är likadant med de som annonserar ut pittar - de skriver att det är amstaff och när folk ringer för att de är intresserade av just amstaffar så blir säljaren sur för "det ser du väl själv att det är en pitt?!". Döh! Kanske inte de bästa fotona i såna annonser..?TS, vad har "A" gjort??
    De annonserar ut APBT som amstaff i annonserna eftersom det numera inte tillåts att lägga ut annonser på APBT. Läs tex Blockets regler.

För övrigt kan du inte regga tex en APBT i SKK som en annan ras. Inga undantag. Så om du har sett papper på detta så är det falska papper.
  • whatiwantiget

no pasaran skrev 2008-03-09 10:48:14 följande:

Ren bullshit!Man kan inte regga en blandras som en renrasig hund.
    De är INTE blandras (mina kompisar har tagit DNA-prover på dem i efterhand för att försöka regga om dem) utan reggade som andra raser än vad de verkligen är. Något som deras uppfödare gjort och dessutom lyckats med. Hur kan inte jag svara på eftersom jag varken känner människorna som säljer dessa hundar eller andra ansvariga.
  • Splach
    whatiwantiget skrev 2008-03-09 12:57:38 följande:
    no pasaran skrev 2008-03-09 10:48:14 följande: De är INTE blandras (mina kompisar har tagit DNA-prover på dem i efterhand för att försöka regga om dem) utan reggade som andra raser än vad de verkligen är. Något som deras uppfödare gjort och dessutom lyckats med. Hur kan inte jag svara på eftersom jag varken känner människorna som säljer dessa hundar eller andra ansvariga.
    då är det ren skitsnack.. det går inte att regga en hund i skk som annat än vad den är..

ganska enkelt att räkna ut då man även bör ha föräldrarna reggade där, så vilka använde dom som föräldrar??

Dna prov, tas för att bevisa vilka som är föräldradjuren, med andra ord inget man gör i efterhand utan det gör uppfödaren, ingen annan än uppfödaren kan heller regga in valparna.. Id nr som valparna ska ha får hon från SKK, och det kommer ut en från SKK och chippar valparna.
  • Splach
    whatiwantiget skrev 2008-03-09 12:57:38 följande:
    no pasaran skrev 2008-03-09 10:48:14 följande: De är INTE blandras (mina kompisar har tagit DNA-prover på dem i efterhand för att försöka regga om dem) utan reggade som andra raser än vad de verkligen är. Något som deras uppfödare gjort och dessutom lyckats med. Hur kan inte jag svara på eftersom jag varken känner människorna som säljer dessa hundar eller andra ansvariga.
    alla hundar, ej reggade räknas som blandras..

troligen har din vän falska papper på hundarna.
  • Casper01

Jag vet vad det är för hundar bakom min hund. Därför köpte vi honom!!
    Det finns papper men denna uppfödare har extremt stora problem att få tummen ur och ta tag i reggningar. Tyvärr är det inte bara valpar från "våran " kull som blivit strul med papperna utan även andra kullar från samma uppfödare.
    Vi blev lovade en reggning och betalade även för en sådan hade väldigt bra kontakt med uppfödaren i ca. 3mån innan han blev riktigt förbannad på min sambo när min sambo krävde att få se vad uppfödaren gjort för att få hunden reggad samt att få tillbaka pengarna för reggningen om det inte hände något vi hade då¨väntat sen vi köpte hunden på papper som enligt A var på väg. Efter detta samtal så fick vi inte längre tag i A och han ringde inte heller upp oss tillslut funderade vi starkt på att anmäla detta på vinst och förlust för att se om det ledde någonstans. Kan nu berätta att vi fått kontakt med A, vår hund kommer att reggas och vi vill nu lägga detta bakom oss. Vill bara varna för att betala för en APTB som inte är reggad när ni köper den om detta ska ingå.

• Splach

Det där är ju faktiskt väldigt klantigt från erat håll att ej köpa en reggad hund..
    Alla hundar som man köper, som ska vara renrasiga ska vara reggade vid köp, och papprena ska alltid följa med hunden!

• Casper01
    Splach skrev 2008-03-10 16:05:04 följande:
    Det där är ju faktiskt väldigt klantigt från erat håll att ej köpa en reggad hund..Alla hundar som man köper, som ska vara renrasiga ska vara reggade vid köp, och papprena ska alltid följa med hunden!
    Ja visst var det klantigt!! Men när vi köpte hunden var det med avtalet att detta skulle lösas inom 2veckor.
    Har aldrig påstått att det inte var dumt av oss men hade jag velat ha det svaret så hade jag nog lagt ut tråden lite annorlunda eller hur!!
  • Casper01
    JECJ skrev 2008-03-08 14:38:52 följande:
    btw. jag vill veta vad uppfödare gjort fel? annars kan man lätt tro att ni bara är ovänner o kastar skit ?Pitbull = apbtIngen annan förkortning används , förutom ibland pb
    hade jag velat "kasta skit" hade jag kunnat skriva mycket mer än detta !! Är lite trött på att få denna attityden från vissa när man använder sig av detta forum!!
    Jag har ingen som helst anledning till att kasta skit på någon men rätt ska vara rätt och en överrenskommelse håller man. I detta fallet hade inget blivit skrivet eller sagt om uppfödaren fått tummen ur från början och gjort det som var lovat och det vi betalt för.
Svar på tråden A.E.S pitbull uppfödare