• nicke nyfiken76

Vad kostar en ...

...grillad kyckling där du brukar handla? Skulle köpa en idag, men jag ändrade mig. Den kostade 44.90:-

Är inte det svinigt dyrt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 21:15
    Jag frågade INTE hur många portioner du anser att en kyckling räcker till. Jag frågade vad en kyckling kostar!

• Svar på tråden Vad kostar en ...
  • mysrester
    ReRant skrev 2008-03-06 20:14:00 följande:
    En grillad kyckling räcker till hela familjen i två dagar?
    Ja eventuellt. Beroende på hur många man är och hur mycket man äter!
  • nicke nyfiken76
    mysrester skrev 2008-03-06 20:04:20 följande:
    Det är väl inte så dyrt? Räcker ju till hela familjen, kanske t.o.m i 2 dar..Jag tror normalpris för en grillad kyckling är omkr. 60kr där jag handlar.
    Räcker i 2 dagar, till hela familjen? Är det bara du i din familj?
  • mysrester

nicke nyfiken76 skrev 2008-03-06 20:18:15 följande:

Räcker i 2 dagar, till hela familjen? Är det bara du i din familj?
    Alltså man kan ju dryga ut den. Rensa den och gör en gryta av den, med lök, morötter, tomat och lite annat gott med så räcker den ganska långt!

Så gör jag iallafall för jag betalar ju 60kr för min grillade kyckling
  • ReRant
    mysrester skrev 2008-03-06 20:16:33 följande:
    Ja eventuellt. Beroende på hur många man är och hur mycket man äter!
    Säg fyra pers. Det ger en 8-dels kyckling var per måltid. Vad motsvarar det? En chicken McNugget?
  • mysrester
    mysrester skrev 2008-03-06 20:04:20 följande:
    Det är väl inte så dyrt? Räcker ju till hela familjen, kanske t.o.m i 2 dar..Jag tror normalpris för en grillad kyckling är omkr. 60kr där jag handlar.
    Jag skrev KANSKE t.o.m. 2 dagar. Är man två vuxna och två småknattar på 0 resp 2 år så tror jag det kan räcka bra i 2 dagar.

Är man två vuxna och fyra barn mellan 5 och 10 så räcker det knappast 2 dar nej.
  • Kenzie

Här får man betala 40 +- ett par kronor beroende på affär.

För oss räcker det absolut i två dagar (2 vuxna och ett tvåårigt matvrak). Ena dagen brukar vi äta kycklingbrösten till typ potatis eller till en sallad och den andra dagen gör vi en gryta på resten precis som mysrester skrev och drygar ut med massa grönsaker.

Älskade Theodor 060329
  • MammatillMeja

oj..en grillad pulla i denna familj(2 vuxna å en ettåring) räcker bara till en måltid..iofs kanske jag är lite väl oekonomisk när jag rensar den,men hatar det slajmiga köttet,fyfan...

39.90 kostar det här...

• ReRant

nicke nyfiken76 skrev 2008-03-06 20:00:28 följande:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 21:15Jag frågade INTE hur många portioner du anser att en kyckling räcker till. Jag frågade vad en kyckling kostar!
    Ber så mycket om ursäkt från djupet av mitt hjärta för att denna otroligt viktiga diskussion om vad en färdiggrillad kyckling kostar i andra butiker, i helt andra delar av Sverige, stördes av detta lilla sidospår.

Låt oss direkt återgå till vad folk betalar för sin kyckling!
    Jag betalar ibland 30 kronor. Hur förändrar det din vardag?
  • Kenzie
    ReRant skrev 2008-03-06 21:47:39 följande:
    nicke nyfiken76 skrev 2008-03-06 20:00:28 följande: Ber så mycket om ursäkt från djupet av mitt hjärta för att denna otroligt viktiga diskussion om vad en färdiggrillad kyckling kostar i andra butiker, i helt andra delar av Sverige, stördes av detta lilla sidospår. Låt oss direkt återgå till vad folk betalar för sin kyckling!Jag betalar ibland 30 kronor. Hur förändrar det din vardag?
    *s*
    Älskade Theodor 060329
  • jennie ellie

44.90 här med det tycker jag inte är dyrt alls. Läste idag att kanin börjar bli på modet att äta nu igen ca 3000 om året äter vi i sverige

Svar på tråden Vad kostar en ...