Inlägg från: Twisted Angel |Visa alla inlägg
  • Twisted Angel

Sims2 nr 12

Twisted Angel skrev 2008-03-12 14:10:20 följande:
    Vi har totalt 12 hårddiskar... varav en del flyttbara.
    Räknade lite grovt på de 5 vanliga hårddiskarna... och fick det till ca 250Gig.
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    qenzo skrev 2008-03-12 16:51:56 följande:
    12?!?!:ODet är endast hårddisken som Sims ligger på som är intressant. Resten kvittar eftersom Sims inte integrerar över flera HD'n.Hur mkt minne har ni? För det kan verkligen spöka när det kommer till spel.
    Inte vet jag om alla är hårddiskar... räknade med allt som fanns... Haha.

1 gig i ramminne!

Jag har 2 hårddiskar säger sambon precis... Då är allt det andra nåt annat... Cool
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    qenzo skrev 2008-03-12 17:38:44 följande:
    Jag törs nästan sätta pengar på, att det är ditt minne som strular.Soms är ett _mkt_ krävande.
    Okej... Killen har dock svårt att tro det... hehe.
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Tös skrev 2008-03-12 17:52:53 följande:
    Helt klart sant. Det krävs massor!Jag har 2 gig till mitt sims.
    Okej, hehe.
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    smarties skrev 2008-03-12 17:59:46 följande:
    Huh!? Min Sims2 mapp är 11.4 gb. :P
    Vi pratar om minnet... Hehe.
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    medea08 skrev 2008-03-17 11:46:25 följande:
    Hoho, är hemma och väntar på att bebis ska kika ut så just nu har jag all tid i världen till att spela sims. Igår blev det 8½ timme på rad, skadad? Jag?
    Hehe, ja det var länge... Men håller med EveLiten86... passa på medans du kan...
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Auris skrev 2008-03-17 18:51:34 följande:
    Jag har just bytt dator så nu ska jag inte ha problem längre. På min gamla hade jag bara 500mb ram och det räckte för att spela om jag inte hade mer än två expansioner samtidigt. Riktiga problem med spelet hade jag dock innan jag skaffade nytt grafikkort. Då ville det hacka hela tiden. Ett bra grafikkort är det viktigaste. Sedan bör man ha 2.5GHz processor och 1GB ram. Sen så får man inte ha alltför full hårddisk heller men det brukar inte vara största begränsningen.Här står lite mer om vad man behöver i datakapacitet: www.sims2wiki.info/wiki.php Det är dock minimikraven. Ska spelet funka bra behövs lite mer.
    Okej... bra att du inte borde ha problem mera nu...

Jag installerade Jorden runt häromdan.... Men spelet kraschade flera ggr...  Stod att något som var installerat på datorn gjorde så att windows kraschade typ... Killen visste inte vad som var fel... Men nu har han beställt en ny dator, så jag ska få hans... En mycket bättre och snabbare dator. Så då hoppas jag kan installera ALLA sims-expansioner. Den dator jag har nu har 1Gigs ramminne, den jag ska få har 2... och typ 700 Gigs hårddiskar... så att spelen inte får plats blir nog inga problem, haha.
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Ida Lii skrev 2008-03-24 19:57:56 följande:
    Varje gång min sim ska föda barn så kraschar programmet. Vad kan jag göra??
    Kör du med det där när man kan få flera barn? För just det kraschar mitt spel... så jag tänkte om du hade det installerat...
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Ida Lii skrev 2008-03-24 20:17:08 följande:
    har ju insim kan det bero på det?
    Stor chans att det är det som strular... Jag kan inte ha det aktiverat...

Det kan du prova med...
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Ida Lii skrev 2008-03-24 20:20:27 följande:
    det har ju funkat förut men ej på denna familj. Killen har jag förresten laddat hem o han e ju lite konstig.. duschar med kläder på
    För mig var det också i vissa familjer som det strula... Tråkigt när det inte funkar, man vill ju kunna få flera barn på en gång...
    När är det min tur!?
Svar på tråden Sims2 nr 12