Auris skrev 2008-03-25 18:44:29 följande:
Angående spelet som kraschar när simmen ska föda - det kan vara två saker, antingen downloads (om du har fritid är det antagligen insim) - testa att lyfta ut downladsmappen och se om problemet är borta. Är det det så får du börja testa vilken fil det kan vara. Andra alternativet är att det är simmen som fått en bugg. Deleata simmen, spara och gå ut i kvartersläge. När du öppnar tomten igen står simmen vid tomtgränsen och förhoppningsvis ska buggen ha rättat till sig. Det är dock ca 50% risk att simmen inte längre är gravid då..Twisted Angel: Stackare! Jag har också spelat på för dålig dator och det är såå störande när spelet bara kraschar!
Jag har inget nerladdat och så... Och har inte heller fritid. Min dator är rätt bra, men tydligen inte tillräckligt ramminne för Sims... Ska få killens med dubbelt, alltså 2 Gig i ramminne. Då hoppas jag det funkar bättre...
Jag testade tidigare det där med att deleata en sims... Familjen jag kör med kunde inte ta upp sin bebis. Så jag deleated:e den, sparade, gick till grannskapet och så in i familjen igen. Då växte bebisen upp som han skulle... Får väl prova det på någon som är gravid sen då, om det kraschar då.