styrastella skrev 2008-03-07 17:05:43 följande:
fast ett barn med grundtrygghet är i regel lättare att ha o göra med än en som hela tiden är småfrustrerad för att de lär sig skämmas för sig o sina känslor.känslor går nämnligen inte att utplåna, bara få ut.därför får inte barn utbrott 24-7 om de tillåts agera ut dem när de verkligen behöver det.har snarare haft problem med att barn som inte tillåtits "bete sig illa" som du kallar
det.de sluter sig lättare, har svårare att formulera vad som är läskigt eller vad de tycker, är utåtagerande mot andra barn...dvs tar mycket mer tid o energi.det kan va bra om man lär sig att nån e där även när man inte är snäll o gullig.sånt kan senare göra skillnad på liv o död, bokstavligen.
Jag tycker att du harddrar. Jag har en dotter som är aldeles normalt harmonisk. Har självklart sina vredesutbrott som alla, men har lârt sig att berätta vad som är fel istâllet för att bara skrika rätt ut. Jag tror att barn kan formulera sig och maste inte alls fa ut känslor genom att gallskrika och gapa att man hatar sina föräldrar.