• imsel

    Vilken 42 tums LCD??

    Vad ska man egentligen köpa?
    Kollar lite på netonnet..
    Men vet inte vilken man ska ha?

    Någon som har bra koll på vad man ska kolla på, eller kanske tips på nån som är bra?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-09 13:33
    Vad tror ni om den här tex?:
    www.netonnet.se/index.asp

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-09 13:34
    Oj, sök på den här, och klicka på första alternativet: Philips 42PFL7962D

  • Svar på tråden Vilken 42 tums LCD??
  • mariina25

    har själv en LG men.. en tv handlare som vi känner privat sa att ska man handla tv idag ska det vara samsung eller sony..

  • imsel

    Nu kollade vi lite på elgiganten-
    Hann inte fråga nån, men vi kollade väl mest lite snabbt.
    såg en plasma, och den såg ju bättre ut än lcd. Men vi har ju viasat så jag tror att det kan bli bättre..?

    Och sedan att jag tyckte att det räckte med 40 tums, även 37, men sambon vill helst ha 40, men finns en bra 37 så tar vi en sån.

    Så på netonnet finns ju iaf en som var intressant, för vi vill ha pixelmappning.. eller vad det var.

    Nån som har förslag på ån sån?
    Som man kan beställa.

  • MrsQ

    Jag tycker att det är skönare bild på en plasma. Men det är ju en smaksak.
    Lcd har tydligen blivit bättre nu på senare år oxå på större tum

    Ska kolla vilken modell vi hade (finns som nyare nu). Min sambo är tekniktokig så han vill ha det bästa.

    Pioneer är bäst men oxå mycket dyrare.

  • Zofye

    Vi har en LCD på 37", svärföräldrarna på 42" och det är då inga problem
    LCD eller plasma, det är ju främst en smaksak. Jag föredrar LCD


    MrsQ skrev 2008-03-09 22:39:34 följande:
    Ska man ha över 32" så är plasma att föredra.Pioneer = Panasonic har de bästa.
  • imsel
    MrsQ skrev 2008-03-10 18:11:41 följande:
    Jag tycker att det är skönare bild på en plasma. Men det är ju en smaksak.Lcd har tydligen blivit bättre nu på senare år oxå på större tum Ska kolla vilken modell vi hade (finns som nyare nu). Min sambo är tekniktokig så han vill ha det bästa.Pioneer är bäst men oxå mycket dyrare.
    Vi vill ju oxå ha det bästa

    Köpte en laptop, som jag inte är nöjd med, för vi tänkte inte på allt.. Så snart ska vi köpa en ny.
    Men nu vill jag inte bli besviken! Så nu glor vi för fullt, han vill beställa nu på en gång, så ni får skynda er att hjälpa mig ju!
  • MrsQ

    Hittar en som heter:  Panasonic TH42PZ70 VIESA  Tror att det var den vi hade men detta är den nya modellen.

    Om man vill ha lite bättre men dyrare så: Pioneer PDP4280XA

    Jag har inte karlen hemma som kan rätta mig men jag tror att de är dessa som min sambo tycker är de bästa plasma-tv;erna.

    Har hört det av flera kunniga oxå.
    Men gå o sök på dessa så hittar du nog tester.

  • imsel
    MrsQ skrev 2008-03-10 18:48:11 följande:
    Hittar en som heter:  Panasonic TH42PZ70 VIESA  Tror att det var den vi hade men detta är den nya modellen.Om man vill ha lite bättre men dyrare så: Pioneer PDP4280XA Jag har inte karlen hemma som kan rätta mig men jag tror att de är dessa som min sambo tycker är de bästa plasma-tv;erna.Har hört det av flera kunniga oxå.Men gå o sök på dessa så hittar du nog tester.
    Fast vi vill ju helst ha lcd, för vi kollar ofta film genom datorn, så då blir det bättre md lcd va?
  • MrsQ

    Ja ska man datorn inkopplad så är det bättre med lcd, på plasman kan bilden bränna in om man har en stillastående bild länge.

    Jag kan lite om plasma dock ingenting om lcd.
    Men sök på olika hemmabio forum t.ex så får du en uppfattning om vilken tv som är bäst.
    Min sambo sitter framför datorn 1 vecka innan han köper nån tekniksak.
    Och frågar runt om vad som är bra, tillslut får han en bra bild på vad som passar honom/oss bäst.

  • imsel
    MrsQ skrev 2008-03-10 18:54:22 följande:
    Ja ska man datorn inkopplad så är det bättre med lcd, på plasman kan bilden bränna in om man har en stillastående bild länge.Jag kan lite om plasma dock ingenting om lcd.Men sök på olika hemmabio forum t.ex så får du en uppfattning om vilken tv som är bäst.Min sambo sitter framför datorn 1 vecka innan han köper nån tekniksak.Och frågar runt om vad som är bra, tillslut får han en bra bild på vad som passar honom/oss bäst.
    Vet du vad det finns för forum då?
Svar på tråden Vilken 42 tums LCD??