• 3 vilddjurens mamma

"godare" välling

Jag har tvilling tjejer på 19 månader. Tyra älskar sin kvällsvälling och sover sedan gott dom flesta nätter. Alice däremot tycker att välling smakar apa. Hon har alltid varit kinkig i maten. Dom dricker Nestle´s mild fullkornsvälling. Jag undrar är det någon som vet vilken välling som inte "smakar så mycket välling". Blir dyrt och tidsödande att prova hela sortimentet.

• Svar på tråden "godare" välling
  • 3 vilddjurens mamma

Ok! Bara en fråga till! Smakar plusvällingen likadannt som "vanlig" välling?

• snappi81
    Mumin skrev 2008-03-09 19:59:09 följande:
    Plusvälling finns i pulver också, det är den första vällingen som heter så. Nestlé Plusvälling. Den smakar dock inte exakt samma, den i Tetra är slätare. Majsvälling påminner mer om ersättning än välling i smaken. Som varm mjölk också. Helt klart värt att prova!
    Finns den i pulver? Har jag aldrig sett!! Får leta lite till då, heter den likadant i pulverformat?
  • Triple Trouble

tipsar också om majsvällingen

• vanilla

Plusvälling finns i pulver, ja, tror tom det är samma bild på, det var i alla fall så för några år sen.

Tänk på att majsvälling kan vara väldigt stoppande, vår dotter fick jätteproblem med hård mage innan vi fattade att det var vällingen. Plusvällingen smakar ungefär likadant som majsvällingen. Vår dotter gillade den.

• 3 vilddjurens mamma

Då får det bli majsvälling. Ska köpa imogon och håller sedan en tumme på att det passar lilla loppans smaklökar.

• snappi81
    3 vilddjurens mamma skrev 2008-03-09 20:04:37 följande:
    Då får det bli majsvälling. Ska köpa imogon och håller sedan en tumme på att det passar lilla loppans smaklökar.
    Passa så lillan inte blir förstoppad, det blev vår kille av majsvällingen..
  • 3 vilddjurens mamma

Jag chansar, hon är inte hård i magen i vanliga fall, nästan åt andra hållet. hon kommer säkert inte att dricka mängder ändå.
    Får ha plusvällingen som en back up.

• Mylla

Inte vet jag, men jag tycker sempers välling smakar godare än nestle, mindre havresmak.

Jag gjorde egen förut till min son, den var jättegod. Men det är lite bökigt och det är många ingredienser.

• Sajom

Vår tjej tyckte att välling var sådär när vi hade Nestlés fullkornsvälling. Sen vi bytte till Sempers slukar hon den.

• Mylla

Förlåt, men ger du flickan gröt två gånger på natten? Eller missförstod jag det?

Svar på tråden "godare" välling