• Linny

Mera Smink Smink Smink!

Knott skrev 2008-03-31 09:09:04 följande:
    Apropå bryn; brukar ni färga era bryn? Jag färgar själv, men inte så regelbundet som jag kanske borde. Men hur som helst tycker jag att det är superbra, så behöver man inte jobba lika mkt med brynskugga etc. Däremot hemmafärgning av fransar har jag aldrig lyckats med... dels är det ju pilligt som fasen, men sen ska man ju sitta med det (och blunda!) i 25-30 min, det har jag inte ro till!!
    färgar ögonbryn, men skulle aldrig våga färga ögonfransar själv hemma. Inte sånt starkt medel så nära mina ögon tack.
  • Linny
    Altair skrev 2008-03-31 09:17:04 följande:
    Jag färgar aldrig mina bryn, tycker att de är tillräckligt mörka ändå. Har bara sminkat mina bryn vid något enstaka tillfälle, annars tycker jag att de funkar bra ändå. Minns när jag och en kompis skulle sminka oss efter sminktipsen i Frida. Där stod det att man inte skulle glömma brynen. Sagt och gjort, vi sminkade brynen (med svart kajal...) - sen såg vi helgalna ut! Och dessutom var det otroligt svårt att få bort.De sista dagarna har jag bara använt lösa skuggor och nu fingerar det! Är så glad att slippa få allt i ansiktet hela tiden. Jag upplever dock att det är stor skillnad från märke till märke. Vissa sorter är mycket lättare att få att sitta fast.Nu är jag på jakt efter en bra ögonkräm. Är det någon som vet någon bra? Har för mig att ni brukar skriva om någon från Clinque?
    All about eyes från Clinique diggar jag stenhårt

Macs skuggor fäller mer förresten, tycker jag..
  • Linny

färga ögonbryn: Depend eller vad det nu var, har kommit med en snabbfärgning som jag provade sist. Tog typ en sekund

• Linny

Har lagt in dagens sminkning. Dålig färgåtergivning. Lite vanilla längst in på ögonlocket, mot näsan. Sedan Willow som är guldigt grön men man ser ju knappt det. Avslutade med Solitude.

• Linny
    Sara84 skrev 2008-03-31 13:07:51 följande:
    Hej hej =)Tänkte att jag skulle göra mig lite "sedd" här i tråden, istället för att bara snoka runt.. Blir ju så inspirerad av era snygga sminkningar och era diskussioner kring skönhetsprodukter osv.Är inne o kollar lite på PL nu, har ni några tips på snygga ögonskuggor därifrån?Tycker det är en hel djungel... o knepigt o veta vilka färger man "passar i" o inte.. :D
    Favoriter;

Uptown
    Olive you
    Peach parfait
    Peach champagne
    Solitude
    Dubloon
    Galaxy
    Chocolate cherries
    Godiva
  • Linny
    Sara84 skrev 2008-03-31 13:07:51 följande:
    Hej hej =)Tänkte att jag skulle göra mig lite "sedd" här i tråden, istället för att bara snoka runt.. Blir ju så inspirerad av era snygga sminkningar och era diskussioner kring skönhetsprodukter osv.Är inne o kollar lite på PL nu, har ni några tips på snygga ögonskuggor därifrån?Tycker det är en hel djungel... o knepigt o veta vilka färger man "passar i" o inte.. :D
    Välkommen förresten
  • Linny
    Sara84 skrev 2008-03-31 15:38:22 följande:
    Tack för alla tips om snygga ögonskuggor =)Jag är helt frälst måste jag säga ;)Svårt o slita sig från sidan, inte alls så bra när man ska sitta o försöka få saker o ting gjorda på jobbet *ler*Vissa av verkar ju vara favoriter hos flera (ex, Dubloon)... kan ju definitivt vara värt o testa =)Men hur stora är testburkarna - i förhållande till en "vanlig" burk med ögonskugga?
    Nog lika mycket i dem som en ensam isadoraskugga typ. Fast det är i lös form så det är svårt att säga. Jag har inte använt upp någon av dem ännu. Räcker nog till mellan 30-40 appliceringar för sampleburkarna. Toppen!! Om man sedan hittar en favorit så är det ju bara att köpa en ny större av den.
  • Linny
    Testarosa skrev 2008-03-31 18:12:52 följande:
    Någon som testat L'Oréal True Match Mineralpuder? Ska man bara ha det på, eller behöver man även en foundation? Sitter det hela dagen?Funderar nämligen på att inhandla? Eller har ni andra bra förslag?
    En del som har provat har sagt att det är ok, men inte alls i klass med andra mineralfoundations. Det är istället för foundation du ska ha. Jag skulle rekommendera dig att prova EM istället om du vill ha budgetvariant. www.everydayminerals.com
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-03-31 17:42:16 följande:
    Ja, det är det. Jag ¨ska väl mejla dem o se om jag får pengar tillbaka.Är det ngn som gjort det? Vad skrev ni då?
    Jag har åkt på flera gånger. Mailar bara in och bifogar scannad kopia på kvittot. De är snabba som tusan och ser till att man får pengarna. Inga problem
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-03-31 19:40:16 följande:
    Ang strawberrynet återbet. Uppgav ni erat kontonr eller ordnar de det ändå?
    Jag använde ju paypal när jag köpte så det behövdes inte då.
Svar på tråden Mera Smink Smink Smink!