• Linny

Mera Smink Smink Smink!

Knott skrev 2008-04-06 13:45:49 följande:
    Nu har jag kollat runt lite hos dig Tough choice, men spontant tycker jag att din allra senaste sminkning är snyggare än den festsminkning där du har goldglow och flamenco. Men det kan mycket väl bero på att den senaste bilden faktiskt är bättre, den är mer närbild så man ser helt enkelt makeupen bättre. Men om du ska ha svart på dig (du pratade ju om rött förut) skulle jag nog gå på ett tredje alternativ (förlåt om jag krånglar till det) - English ivy och Celebration, men mer av den mörka skuggan än du har på bilden. Den kombinationen är sååå fin till dina egna färger och får ögonen att lysa!
    Tack för tipsen!! Tycker jag ser så trött och glåmig ut i grönt på nåt sätt. English ivy var dock bättre än alla gröna jag testat.. Hmm.. får se. Ska fundera lite
  • Linny
    luspudel skrev 2008-04-06 17:25:23 följande:
    Tack Pindus, ska kolla in den =)Förresten, Linny, var det du som hade använt Dentway? =) Tänkte spana in det lite. Var det lätt att få jämnt ? :)
    japp det var jag. Ja, ojämt blir det inte!
  • Linny
    Knott skrev 2008-04-06 20:42:53 följande:
    Hoppsan! Där slank det visst iväg en rejäl beställning till Pure Lux Cosmetics. Mera samples, yummie!! Min man kom ner och såg mitt kort ligga framme på bordet - "det där ser inte bra ut" var hans kommentar. Om han bara visste Nu ger jag EM en sista chans. Har just beställt mitt 4:e provkit, tycker fortfarande att jag inte riktigt hittat rätt nyans, men skam den som ger sig
    Ja jag lär också beställa fler, men just nu är jag nöjd.
    Trist att du inte hittat rätt. Hoppas du gör det denna gång!

Nån annan som har någon röst att lägga för vad jag ska ha för festsminkning nästnästa helg? Den jag hade igår? (guld, brunguldig och svart) eller kanske den lila/guldiga eller kanske nån helt annan färg? SKa ha svart på mig.
  • Linny
    Sara84 skrev 2008-04-06 21:05:02 följande:
    Jag måste säga att jag äälskar dina sminkning med English Ivy och Celebration - den e urläcker och passar väl perfekt om du ska vara svartklädd?Vilken effekt är du ute efter och vilket party du ska på kan ju givetvis vara avgörande. Svarta kläder ger dig ju fördelen att kunna experimentera lite. Men annars är ju svart o guld en favorit. MUS har annars två skuggor som jag bara äälskar att ha tillsammans - "hot" och "goddess". Urläckra tillsammans med eyeliner (som gör dina ögon jättevackra) och mascara =)Nåja, nån annan kanske har nått mer spännande förslag.
    Tack!! Just vissa lila har jag svårt att använda. Plommon speciellt. Jag ser helt döende ut Kanske ska fundera på english ivy... Det är en klassfest. 15 år sedan vi slutade nian Vill ju vara vacker förstås..
  • Linny
    k girl skrev 2008-04-06 22:20:38 följande:
    Hur skimrigt är egentligen Orgasm? Jag tycker att det var hur fint som helst och är väldigt sugen, men vill inte ha något som har för mycket skimmerpartiklar i sig.
    ganska skimrigt tycker jag. Men inte som tex. nick nack från EM
    Har den på alla mina bilder (orgasm alltså)
  • Linny
    Banana82 skrev 2008-04-07 09:14:13 följande:
    lördagens sminkning finns nu i galleriet... som vanligt muffin över hela sen häften hälften ungefär extreme innerst och bronze ytterst, försöker med globlinje ibland, men blir aldrig nöjd, så struntade i det denna gång
    Fint Fast jag tror det skulle bli ännu finare med lite i globlinjen så ge inte upp

Idag är det rosa som gäller. En ljust rosa från EM (spin cycle eller om det var en annan...), bikini från PL och lite pink metal samt celebration i globlinjen. Tog bild och får lägga ut ikväll.
  • Linny
    Knott skrev 2008-04-07 10:45:56 följande:
    Idag har jag gjort mitt första riktiga försök att göra en sotig makeup. Jag ville inte köra helmörka skuggor (det ser lite väl mejkat ut när jag kommer till dagis då de vet att jag är föräldraledig ) så jag gick på silver och grått. Bild finns i mitt galleri, jag vill hemskt gärna ha tips och kommentarer, sotning är något jag verkligen vill lära mig!! Tack på förhand...
    Det var fint, men kanske inte så sotat Mer eyeliner runt hela ögat och sedan sudda den. Mörk kajal på insidan fransraden också, testa det nästa gång
  • Linny
    Knott skrev 2008-04-07 10:59:39 följande:
    Tack för återkoppling! Ja jag fegade lite på det mörka runt ögat och inser ju nu att jag glömde undre fransraden helt! Hm, kajal på insidan... jag tycker att mina ögon är så små som det är redan!? Är rädd för Mona Sahlin-effekten Måste testa att fylla på m mer sot när bebben sover nästa gång!!
    Ja testa!! Ögonen blir smalare men du ser inte ut att ha små ögon!
    Knott skrev 2008-04-07 11:02:36 följande:
    Tack, o skönt att höra att det är fler än jag som inte är så hemma på sotigt. Men det är ju sjuuukt snyggt till matt blek hy o nude-färgat läppstift, jag vill, jag vill...
    Alltså, jag har bara testat sotat en gång så.. Blir så mycket med mina stora ögonlock liksom *haha*
  • Linny
    Fluffguf skrev 2008-04-07 11:52:18 följande:
    Dagens sminkning ligger ute i galleriet. Det blev golden girl och OMG från PL. Jag ber redan nu om ursäkt för de fula bilderna Den med stängda ögon blev jättesuddig, och på den andra ser eyelinern jätteojämn ut (men det är vinkeln som gör det).
    Coola färger!
  • Linny
    Knott skrev 2008-04-07 11:54:39 följande:
    Nu har jag öst på med mera mörkt ny bild i galleriet. Det ser onekligen mycket mörkare ut IRL än vad det gör på bilderna, men så är det väl alltid... Är det på rätt väg? Läckra färger!!
    Jajamensan Nu ser det sotat ut! Ja det är alltid mycket mörkare i verkligheten än på bild!
Svar på tråden Mera Smink Smink Smink!