• Linny

Mera Smink Smink Smink!

Pindus skrev 2008-03-31 19:47:11 följande:
    idag fick jag min flat top borste från EM,o foundationsprover....spännande :) kom i brevlådan med, härligt när man knappt tagit sig hem från tbanan...misstänker spökande gallsten...
    Usch stackare!! Hoppas inte på gallsten!
  • Linny
    hewa skrev 2008-03-31 21:20:37 följande:
    Har ägnat helgen åt att provsminka mej med mitt provkit från Everyday minerals - kan nog gilla detta med mineralsmink! Men, behöver lite tips! Jag har konstant mörka ringar under ögonen och ser allmänt glåmig ut, använder concealer och det täcker bra. Bara det att jag tycker det ser ut som mina rynkor (märks det att jag har fått en 30-års kris?!) under ögonen syns ännu mer pga concealern! Vad göra?
    mineralconcealer?? Jag provade concealer i puderform men det funkar inte på mig. Jag har redan fina linjer så de förstärks. Jag använder en flytande från clinique istället numera
  • Linny
    hewa skrev 2008-03-31 22:50:24 följande:
    jo, det är ju mineralconcealer. Precis, fina linjer förstärks liksom. Fast å andra sidan har jag aldrig lyckats få till så naturlig täckning av det mörka med någon annan concealer. Vilket är värst, glåmig eller kråksparkar? Hmm...
    jag tycker verkligen att cliniques är super! Täcker fint! Kan rekommendera den. Gnid inte in utan dutta
  • Linny
    kaffeälskare skrev 2008-04-01 11:37:33 följande:
    Har suttit och läst lite av allt det ni skriver. Oj, vad ni är duktiga på smink. Önskar jag var iallafall hälften så duktig. Tänkte fråga er om bra produkter. Jag har en hudsjukdom som gör att jag har vita pigment fläckar. Hur gör jag för att få en naturlig look, fast att man måste använda mycket smink? Vad ska jag använda för smink för att få en jämn och fin "yta" i ansiktet? Jag använder mary kay produkter i dag. Är inte jätte nöjd, men jag har hört att det ska vara bra produkter för hyn. Det är inte så täckande som jag vill ha det. Många fråger, jag vet, sorry! Har funderat på att prova sheer cover.
    Är det vitiligo kanske? Jag vet ju inte riktigt eftersom jag själv inte har erfarenhet. Men jag upplever i alla fall att mitt mineralsmink från Laura Mercier går att få väldigt täckande. Man kan också ta mindre så det inte blir så täckande. Det ser inte kakigt ut ändå och ytan blir superfin!
  • Linny
    Knott skrev 2008-04-01 12:08:36 följande:
    ... men allvarligt, vär det fler som är sugna på att köra teman? Förslår i så fall att man gör såhär: roterande ansvar för att bestämma vad temat är. Vid periodens (förslagsvis 1 vecka) slut lägger man upp ett litet bildcollage på 3-5 makeuper enligt temat. Man måste ju inte ha följt det hela veckan, men det är kul att göra mer än en makeup på temat i alla fall (tycker jag). Personligen kommer jag att fokusera på ögonmakeup och jag kommer inte att lägga ut hela ansiktsbilder heller, men det gör ju inget om man gör olika där heller.Vilka vill vara med?Ev. egen tråd för de som är med på sminkutmaningarna, för att inte ta upp allt för mkt utrymme här om inte typ alla vill vara med...
    Hmm.. Kul idé men vet inte Jag vill matcha till kläder och accessoarer och humör lite Kanske kanske..
  • Linny
    Nathalie009 skrev 2008-04-01 13:32:10 följande:
    har du testat ID? e lite nyfiken på LM jsut för jag inte tycker ID blir sådär jättetäckande men har ju inget att jämföra med när d gäller mineralfoudnation för ID e den enda jag testat så vet inte om den täcker bra eller dåligt jämfört med andra
    Nej jag har inte provat. LM kan bli ganska skirt också, men om jag använder min flat top kabuki och tar i flera lager så blir det supertäckande!
  • Linny
    bara lilla jag skrev 2008-04-01 16:23:12 följande:
    TJEJER HJÄLP! har inte festat sen jag blev gravid med min son som kom i nov.. ska ut för första gången om 2 veckor.. behöver smiktips!! vad är hett och vad är inte hett? funkar sotat fortfarande? och hur gör man isf?? hjälp är helt lost!
    sotat funkar alltid Fridapida brukar vara en hejare på att förklara och jag tror även hon har en liten delmålsbild i sitt galleri
  • Linny
    its nice to be hated skrev 2008-04-01 17:31:42 följande:
    Såå.. här var det jag skulle skicka satt o tänkte att jag ville vara med på gröna temat och hade fel sida uppe Känner att jag är helt lost i smink världen nuförtiden.. vet inte vad som har hänt  Vad jag har fått höra så är jag tydligen en "sommar", kall hudton med gul underton eller hur man nu säger Har rätt ljust hår och blåa ögon med gult i. Tänkte kika in lite skuggor från MUS i veckan.. Någon snäll själ i tråden som har några tips månne? Gärna på läppstift/glans också =)MVH
    Skriver under på både Fridapidas och Knotts inlägg. Jag är nog inte sommar för jag har kalla färger och är rosa i underton. Det tycker jag inte spelar någon roll när det gäller ögonskugga dock. Däremot passar jag inte i mörkröda skuggor. Tror man behöver ha mörkare färger för att det ska bli snyggt. Gå mer på ögonfärgen till skuggor annars.
  • Linny

ang. rouge: Jag köpte Nars Orgasm och var skeptisk i början för jag förstod inte "what all the fuzz was about". Nu har jag använt det ett tag och älskar det Det blir liksom bara bättre och bättre

• Linny
    its nice to be hated skrev 2008-04-01 18:58:50 följande:
    Jag trodde man skulle gå lite efter hudfärgen på skuggor med, men då skiter jag i det helt enkelt. SKa spåna in alla skuggor som finns =) Nars tänkte jag köpa långt innan det blev så populärt, var ju dumt att det inte säljs längre på åhlens.. har jag för mig iaf. För det ser ju himla fint ut =) Men det beställer du ifrån ngn icke svensk sida eller? Jag är en sån som aldrig beställer ifrån annat än sverige ha ha.. Men jag hittar säkert ngn annan annars.
    Ja skit i det På med färgerna bara Jag är ju som sagt kall i färgerna men jag har blå-grå ögon och ljust hår..

Jag tror jag beställde min nars från Strawberrynet. Superbra!
Svar på tråden Mera Smink Smink Smink!