• Linny

Mera Smink Smink Smink!

Fridapida skrev 2008-03-14 17:57:20 följande:
    Jag blev lite nervös ett tag... hahaha

Det behöver du aldrig vara när det gäller smink. Du är skitbra
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-03-14 18:16:50 följande:
    Det var kul att du tycker det, men du vet, egot är superduper känsligt! Alltid kul att höra vad andra tycker. Jag tycker att du också alltid får till dina mejker snyggt. Det är så kul att se hur mycket du vågar nu mot i början! Då var du lite osäker på att använda färger och nu "babooom", färgexplosion varje dag. Kul tycker jag.
    Hehe, tack själv Jo du har rätt att egot är jäkligt känsligt i och för sig och man är alltid granska självkritisk (jag är i alla fall). Men du har rätt i att jag var rätt feg från början med färger så där tycker jag också att jag blivit tuff
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-03-16 00:59:20 följande:
    Ja, det syns! Det är snyggt med rött i ögonmejken, något som jag för några år sedan aldrig skulle kunna tänka mig att ha.Finns det något ni ALDRIG skulle kunna tänka er att ha i sminkväg (något som ni kanske använt tidigare eller inte)??? Idag säger jag NEJ till läppar a la Pamela Anderson under 90-talet. Ljusrosa läppstift och brun läppenna... fy fan vad fuuuuult! Men det hade jag jämt jämt jämt då! Så där malligt oförstående över hur de vuxna inte kunde gilla det, "de hade ju noll koll..." eller?
    Jag skulle då aldrig ha orange solpuder nu för tiden. Och inte nivealäppar heller. Men vem vet, man kanske tycker det är snyggt om det blir på modet igen *jäkla modeslav*
  • Linny

Åh, jag tror jag lider av Alzheimers eller nåt. Jag har inga direkta minnen av hur jag sminkade mig.. Jag hade ju mascara, kajal och puder vad jag vet. Krämpuder har jag nåt minne av. Men ögonskuggor minns jag inte när jag började med. Förmodligen runt 20..... Vet faktiskt inte Däremot har jag minne av att ha haft både blå och grön mascara

• Linny
    Fluffguf skrev 2008-03-16 21:11:47 följande:
    På tal om nostalgi, jag är tvungen att visa upp min allra första ögonskuggspalett som jag fick av en kompis när jag fyllde 13 och fortfarande har kvar
    va?! Den ser ju helt orörd ut!
  • Linny

Hahahaha

Usch jag känner mig lite 80-tal idag. Så sällan jag använder blå skugga men ibland blir jag lite sugen. Grundade med celebration (MUS) i ytterkant av öga och globlinje. La sedan Hypnose (PL) över hela och suddade.

• Linny
    k girl skrev 2008-03-17 10:49:45 följande:
    Om du ser åttiotalsaktig ut, Linny, så ser jag sjuttiotalsaktig ut. Jag har plattångat hår, en diskret makeup i brons, en brun småblommig skjorta och mina nya bellbottom-jeans från H&M.
    snyggt

Känner mig bara fel idag Fel make och fel kläder Längtar hem till duschen *haha*
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-03-17 11:39:10 följande:
    Det är måndag... har ni lika tråkigt väder som vi här i Örebor, så är det en riktig pissmåndag. Vi har snöslask... är det möjligt? Efter allt det fina vårvädret... grrrJag ska träffa Honom ikväll, jag behöver lite inspiration! Vi ska bara vara hemma, men jag vill ändå vara lite fin. Några förslag?
    Näe inget snöslask men grått är det ju. Åh vad härligt att vara sådär pirrigt nykär
    Ska ni bara vara hemma osv så skulle jag kört lite lätt makeup, med skira ljusa färger.
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-03-17 12:35:14 följande:
    Jag trodde först det var ett tips på inspiration till mig ikväll... Jag vill verkligen inte vara äckelporrig ikväll...
    HAHAHA Inte?
  • Linny
    Nathalie009 skrev 2008-03-17 12:43:24 följande:
    ngn här som har testat Dermalogica Active Moist? Isf.. Sjunker den snabbt i i huden?Hur är den i konsistensen? E den jätte tunn så den nästan blir rinnig?Är det en Creme eller en "gel"? :S
    det är en kräm. Jag tycker den är bra. Inte för rinnig. Den funkar på våren/sommaren men på vintern behövde jag mer fukt så då köpte jag skin smoothing creme. Luktar ungefär likadant, dvs inte supergott men man vänjer sig och doften går ju bort så fort det sugits in i huden..
Svar på tråden Mera Smink Smink Smink!