Bumbo stol
Har funderat att köpa en bumbostol men skulle vilja veta lite om vad ni tyckt om den. Tycker barnen om att sitta i den? hur länge har ni använt den? Är den att rekomendera?
Har funderat att köpa en bumbostol men skulle vilja veta lite om vad ni tyckt om den. Tycker barnen om att sitta i den? hur länge har ni använt den? Är den att rekomendera?
jag tycker den verkar hemskt onödig!
Vi ville ha en sån men 3 av fyra i min föräldragrupp sa att det va deras sämsta köp och den fjärde det bästa så vi funderade för länge sen va det försent
Pelle har suttit i den väldigt mycket. Han ville vara med överallt och då var Bumbon smidig. Han kunde kika på när storasyster badade, han satt emd och lekte på golvet, han kom upp från golvet och såg vad som hände.
Vi köpte en på köp och säljsidorna här på familjeliv. Vi betalade 250 kronor tror jag och det var det helt klart värt. Det är pengar som vi får tillbaka när vi säljer den.
Vi har haft enorm användning för vår Bumbo. Sonen är ganska sen i utvecklingen och kunde inte sitta förrän han var nästan 10 månader så med Bumbon fick han tidigt vara med på ett annat sätt än vad han hade kunnat vara annars.
Också väldigt praktiskt att ta med sig om man hälsar på folk och att använda som matstol
För oss är det bland de absolut bästa köpen vi gjort.
Super nöjd med våran. Dottern kan sitta med överallt. Kan va med när storebror leker på golvet.
Det verkar vara blandade åsikter
Telus: Lägg märke till att de i tråden som faktiskt har haft en Bumbo tycker att den är bra. De övriga har aldrig ägt någon ![]()
Hur vet man att man inte skulle ha användning av något förrän man provat?
Rätt typisk grej på FL förresten, att inte svara på TS frågeställning utan bara slänga ur sig nåt annat.
Har svårt att tro att det hjälper TS i hennes beslut.
Vi har både bumbo och bärsele och i ärlighetens namn kan jag inte påstå att vi använt Bumbon jättemycket, men Emil är bara 4 mån än så länge så han orkar inte sitta långa stunder i alla fall. Kan tänka mig att den kommer mer till nytta om någon månad när han fortfarande är för liten för att sitta själv men ändå gärna vill vara med och orkar sitta lite längre. Jag skulle råda att inte köpa om man har taskig ekonomi, men om inte pengarna spelar någon roll förlorar man ju inget på att testa.