• Telus

Bumbo stol

Har funderat att köpa en bumbostol men skulle vilja veta lite om vad ni tyckt om den. Tycker barnen om att sitta i den? hur länge har ni använt den? Är den att rekomendera?

• Svar på tråden Bumbo stol
  • Sandra och Frippe

jag vill ha en tids nog! tycker de verkar superoch köper du dessutom beg så slå till,alla barn e ju olika!

• Turran

Jag tyckte att Bumbon var jättebra

• Emsor1

Dottern har haft problem med sne nacke å går hos sjukgymnast å dom tipsade om bumbon, då hade vi redan köpt en och den funkade perfekt att sitta i å träna nacken så här har den varit suverän.

• estrella81

min Abbe satt mycket i sin bumbo från han va nästan 3 månader tills dess att han kunde sitta helt själv vid 4½ månad. han satt väldigt tidigt enliget andra och jag tror att det var pga. bumbon eftersom jag aldrig satt me honom utna den på golvet.
    bumbon är även super att ha när man lagar mat ewller äter mat så kan de sitta ed på bänken eller bordet. jag rekomenderar den varmt!

det finns dessutom en hel del beg på blocket,

• tanttessan

Vår dotter fick sin Bumbostol när hon var knappt 3 månader och en helt ny värld öppnades för henne. Hon satt på bordet medan vi åt, hon satt på köksbänken medan jag diskade, lagade mat mm. Den var kanon tills hon kunde sitta själv - sedan var den rätt ointressant såklart.

I och med vinkeln barnet sitter i så får de bra stöd för rygg och nacke. För oss var det kanonbra med Bumbon.

• Telus

Sitter dem stabilt fast att dem är så små? tänkte mest så de inte trillar framåt. Klämmer man fast benen hårt?

• Sandra och Frippe

dom sitter väl ganska djupt och så kan de inte ta sig nånstans!=OP

• Reyngirl

Vår dotter (4 månader) älskar sin Bumbo, hon vill sitta upp hela tiden så den är perfekt. Köpte vår begangnad för 200kr, tycker den är lite väl dyr att köpa ny...

Telus skrev 2008-03-12 20:33:52 följande:
    Sitter dem stabilt fast att dem är så små? tänkte mest så de inte trillar framåt. Klämmer man fast benen hårt?
    Inget kläms fast utan den är i ett mjukt material (typ som crocks) som formar sig och stöttar upp bebisen med hjälp av den egna kroppsvikten. Bumbon ska tydligen vara bra för att motverka platt skalle.
  • Telus

jaha, jag trodde man klämmde fast benen. Imponerande att de inte trillar

• Reyngirl
    Telus skrev 2008-03-12 20:53:03 följande:
    jaha, jag trodde man klämmde fast benen. Imponerande att de inte trillar
    Dom har ryggstöd halvvägs upp på ryggen och stöd långt upp på bröstet i den så det gör liksom inte att trilla hur dom är vinglar. Självklart ska man ju inte lämna en bebis ensam i den men dom sitter tryggt i den
Svar på tråden Bumbo stol