• Telus

Bumbo stol

Har funderat att köpa en bumbostol men skulle vilja veta lite om vad ni tyckt om den. Tycker barnen om att sitta i den? hur länge har ni använt den? Är den att rekomendera?

• Svar på tråden Bumbo stol
  • ia25

Det finns ett slags bord att köpa till Bumbon oxå. Jag bara sett det på bil men det såg bra ut. Jag hittde bordet på www.blocket.se

• Buttelina

ÄLSKAR min bumbo. den har varit med oss överallt. min son föddes nyfiken och inte ens babysittern var tillräckligt upprätt för honom när vi var bortbjudna så hängde den med (perfekt matstol). Vid varje måltid satt han i den på bordet osv..

den är också perfekt för de barn som inte tycker om att ligga på magen, för det är ett ypperligt sätt att träna nacken på!

• Nomad

Jag köpte en, tyckte det verkade suveränt, min son hatade babysittern. Tyvärr hade han för tjocka lår och fick inte plats så har du en knubbig bebis ska du kanske ta med den och provsitta

• Buttelina
    Nomad skrev 2008-03-13 00:16:26 följande:
    Jag köpte en, tyckte det verkade suveränt, min son hatade babysittern. Tyvärr hade han för tjocka lår och fick inte plats så har du en knubbig bebis ska du kanske ta med den och provsitta
    oj, min pojke var jättetjock, men det gjorde bara att han satt bättre... han vägde över 7kg runt 3 månader
  • Nomad

Haha, var tvungen att gå och kolla. Han vägde 8570g vid 3 månader

• Buttelina
    Nomad skrev 2008-03-13 23:23:11 följande:
    Haha, var tvungen att gå och kolla. Han vägde 8570g vid 3 månader
    hehe, då var han snäppet tjockare än min grabb
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2008-03-13 00:13:33 följande:
    ÄLSKAR min bumbo. den har varit med oss överallt. min son föddes nyfiken och inte ens babysittern var tillräckligt upprätt för honom när vi var bortbjudna så hängde den med (perfekt matstol). Vid varje måltid satt han i den på bordet osv..den är också perfekt för de barn som inte tycker om att ligga på magen, för det är ett ypperligt sätt att träna nacken på!
    Instämmer med föregående talare Bumbon var underbar!
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Elyelle

Jag har inte Bumbon, men en som liknar den och har varit nojd med den. Kunde inte kopa Bumbon, da den precis hade blivit aterkallad (de fick ta bort bilden pa babyn som satt pa bordet med den, da bebisar hade trillat av och skadat sig).
     Den har varit latt att ta med sig fran ovre till nedre vaningen och sonen har trivts bra i den. Han ar snart 9manader och har precis klurat ut hur han ska ta sig ur den, sa det ar nog dags att sluta anvanda den.

• elliot05

Vi köpte en bumbo till vårt andra barn men använde den mycket lite. Fram till att han var 3 månader satt han i sin babysitter och sedan började han sitta i den vita IKEA matstolen med sittdyna. I matstolen ser han allt från en bra höjd och kommer ifrån storebror som annars var och petade på honom när han satt i bumbon/babysittern. Matstolen har ju ett bord som man kan lägga leksaker på också!!!

• PID

Vi har bara haft vår ett tag men hittills har den varit super! kan varmt rekomendera!

• Stormis

Dottern satt ofta i sittern eftersom hon ville vara med och inte alltid ligga. Dock lite plattvarning på hennes huvud så vi köpte Bumbo. Perfekt att variera en otålig bebis med. Bra nackträning, men hon orkar inte hur länge som helst. Bra köp och den går ju att sälja med helt ok andrahandsvärde sen. Nypris 400 kr.

• helmag

Helt kanon.
    Jag har en helt ny att sälja i Linköping
    Vår blev nämligen blekt så vi har precis fått en ny men vår kille är snart 8 mån så han sitter i vanlig stol nu

• Lille Fi

Kanske lite trög, men vad är en bumbo för ngt. Har förstått att det är en stol. Glad

• Buttelina
    Lille Fi skrev 2008-03-16 18:41:57 följande:
    Kanske lite trög, men vad är en bumbo för ngt. Har förstått att det är en stol.

detta är en bumbo Underbar är den
  • Lille Fi
    Buttelina skrev 2008-03-16 18:43:57 följande:
    detta är en bumbo Underbar är den
    jaha, den såg lite rolig ut.. när kan man börja använda den? de sitter då typ fast där i?
  • Buttelina
    Lille Fi skrev 2008-03-16 18:48:51 följande:
    jaha, den såg lite rolig ut.. när kan man börja använda den? de sitter då typ fast där i?
    jag började sätta min son i den när han var runt 3 månader, och så satt han fast kan man säga, men man ska ändå hålla koll... jätteanvändbar var den för oss, och för vår son som föddes med sned nacke var den en underbar nackträning. Vi hade med den till vänner och med ute, vi hade med den överallt
  • Sussa76

vi hade den till sonen å den va helt toppen!! tyvärr sålde vi den när han växt ur den men var tvungna att köpa en ny nu när vi fick en till bebis!!
    det går alltså inte att va utan om man haft en gång! hehe...

Svar på tråden Bumbo stol