Inlägg från: Hoppet 3 |Visa alla inlägg
  • Hoppet 3

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Jag känner av min värk inne i låret (kul leden om ni förstår)
     och har ont i svanken.
    Tror ju inte att det är foglossning men blev ändå fundersam.

• Hoppet 3
    Tappinfo:

Mjuk kort och stängd bakåt. Är på Bim -4 ev-3
    Än så länge inte formen som jag brukar ha innan mensen.
    I morgon vet jag bättre.
    Har ännu ej ömma bröst som jag brukar ha innan mensen.
    Men mensvärk känningar har jag.

Får vänta och se.
  • Hoppet 3
    Tappinfo:

Mjukhård och ligger lågt neråt är kort och rund, inte platt och mjuk på ena sidan som den brukar vara innan mens men dagen är lång så den kan ju ändra sig..

Tussen:
    Jag håller tummar och tår att det ska GÅ VÄGEN för Er mycket snart
    Skulle du spola äggledaren eller hur var det? ( har själv gjort det en gång på en utredning ) Kan de där se om det är ngt annat som
    inte klaffar för dig med äl m.m.?
  • Hoppet 3
    Tappinfo:

Som i morse, men det känns som att den kommer att bli platt på ena sidan

Men det är väl bara att köra på nästa äl igen.....
  • Hoppet 3
      God morgon tjejer!

Tappinfo:

Mjukhård rund neråt.
    Iinte platt på ena sidan ännu som brukligt innan mensen annars på Bim -3 
    Är på Bim -2
  • Hoppet 3
    Disan skrev 2008-05-15 07:15:32 följande:
    lilly85: Trist, men ge inte upp hoppet! tappen kanske bara ändrar läge, då kan den kännas mysko Dagens tapinfo: Tappen är lite längre idag, men stenhård och stängd. Framåtlutad. Känns dock som att den ff sitter högt upp, är inte hur lätt som helst att nå den. Men ändå är det nog lite mediumlängd på den. Tempen ligger på 37,0 så den är 0,1 lägre idag. Men det oroar mig inte så mkt, den kan ju hoppa! Dessutom är min karl sjuk i hög feber, ungen snorig och jag själv hade kraftiga diarreer nu på morgonen... Kan bero på det! längtan: Är du verkligen säker? Hur känns den nu på morgonen då?
    Den känns som jag skrev i mitt inlägg.
    Kände på den nu igen likadan.
    Alltså den är som om du kan tänka dig när du gör en rund pussmun....Hmmm
    Ja den är inte hård på nersidan och inte platt på ovansidan som den den varit innan när det varit Bim -3 och mensen kommit.

Vågar inte riktigt tro på att det ska förbli som den är nu.....
    Måste ha is i magen eller så lever verkligen min tapp sitt egna liv och då tänker jag sluta känna på den.

En sak till, jag har inga ömma bröst som jag alltid har 4 dgr innan bim PMS menar jag ju då.
  • Hoppet 3

Har sån mensvärk nu och det sticker i brösten.
    Så det bidde väl inget denna gång Gråter
    tappen lite hård nu

• Hoppet 3

Jag gråter och är så lessen nu....hade flera bryt idag på jobbet och inser att det är ett försenat PMS jag har nu....tappen är så där sne och mjuk på ovansidan och spetsig hård på undersidan.....precis så som den brukar vara och mensen kommer vilka timmar som helst...förmodligen i morgon.

Orkar inte vara stark längre och le bakom min sorg jag går och bär på och gjort så i många år nu.

Kanske därför som man har div fysiska åkommor....

Usch va trisst detta blev nu då.BLÄÄÄÄÄ

Förlåt mig.

• Hoppet 3

Ja, så kom den i natt och min migrän. Mår blä och spydde i morse.

Tappen betedde sig likadant nu som alla andra gånger jag har testkännt på den och har inte lyckats känna på den då jag varit gravid eftersom detta forumsinlägg och FL inte var bekant för mig då.
    Kanske får jag uppleva en förändring av tappen precid dagarna innan BIM

Jag får ju hoppas i allfall!

Kram och Lycka till alla som försöker och hoppas.

Tar en paus nu en stund men vem vet jag kikar säkert in till er då och då.

• Hoppet 3
    Disan skrev 2008-05-18 14:23:56 följande:
    min tapp förra månaden: Lör morgon var den lite mindre och lite mjukare, man kände även att den troligtvis började öppna sig. (Även om jag alltid känns lite lite öppen.) Den var framför allt öm! På söndag morgon var den mjuk på riktigt och liksom "ruckbar". Öppningen och strl densamma som på lördag ungefär. På söndagskvällen började det komma lite blod, kände då på tappen igen och den var likadan, fast så utplånad att den knappt hade ngr kanter! Öm och inte så värst öppen, men det blev den väl dagen efter när allt kom igång på riktigt. Förra månaden försökte vi ju inte bli gravida, så jag var noga med att känna på tappen för att kunna analysera denna månad
    Precis så hade jag oxå det !

Trollmamman:
    Min tapp var rund och lång halvhård mjuk som putande läppar fram tills bim -3 el -2
    Då blev min tapp som Disan skrev. Så har det varit var gång nu innan mensen gjort sitt antågande.

Nästa månad vill jag INTE att den ska bli så....hihi höll mig inte borta allt för länge härifrån märker jag.
  • Hoppet 3
    Disan!
    Har posten kommit ännu?

Ska åka till Ikea strax så jag får titta in när kommer hem igen.

Spännande!
  • Hoppet 3
    Disan skrev 2008-05-19 20:53:08 följande:
    Kvällstapprapport: Nu fattar jag ingenting igen! Det går inte ens att beskriva hur den är nu... Fick ont i tappen då jag skulle natta Ronja. Chris jobbar sent, annars brukar han göra det. Men iaf, gick runt och vaggade henne i famnen och kände hur det började göra mer och mer ont (precis så hade jag det med ronja också, fast efter vecka 20, så fort jag ansträngde mig..) Kände mig alltså tvungen till att känna på den och den var ff hård med ett mjukt skal, fast skalet kändes tjockare den här gången. Tappen har liksom blivit som en, ja, typ pussmun eller nåt, typ som att den vill omsluta hålet (??) Vem mer var det som pratade om pussmunstuket? Vet att det var ngn. Säkert tussen, meningen är väl att min mens skall komma nu... Den pekar rakt ned. Eller möjligtvis lite bakåt. Äh, det var svårt! Den kändes knölig och konstig. Har aldrig känt den så här!!Hjälp mig att analysera!!
    Jag nämde pussmunskänslan på tappen.
    Men så var ju min innan min tapp blev platt på ovansidan och hård på undersidan innan min mens kom. Sedan var min tapp så liten och alldeles jättemjuk och platt när mensen kom.
    Vet inte om jag kan analysera din tapp eftersom jag inte upplevt en gravid tapp ännu.

Jag håller tummarna för DIG!
    Torsdag var väl din BIM dag.
    Kram så länge.
  • Hoppet 3

Hej igen Flickor!
    Hoppas allt är väl med Er!

En länk till min äl period :

http://www.familjeliv.se/Planerar_barn/Verktyg/agglossningskalender.php?period_year=2008&period_month=05&period_day=17&period_cycle=27&calculate
    =Uppdatera+kalender+med+senaste+mensdatum

Hade mys ikväll...frågan är om man prickat rätt den här gången?
    Hur ini bänken ska man göra annars?
    Tappen låg vad jag kan känna i allfall, mjuk och öppen.

Har ej läst igenom era inlägg här så jag vet ej riktigt hur saker har gått härinne.
    Hoppas att några fått pluss i allafall! Skrattande

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?