Inlägg från: Hoppet 3 |Visa alla inlägg
  • Hoppet 3

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Jordgubbssmak skrev 2008-05-04 22:54:57 följande:
    "Längtan3" För min del är det också hela brösten som är superömma, o så har det varit vid alla mina graviditer. Men det är säkert jätteolika.
    Jodå Ömma bröst har jag oxå haft när jag varit gravid innan. Alltid slutat i mF.

Men bröstvårtorna har jag bara haft ömma när det skavt mot en tröja innan.
    Nu vet jag att så är inte fallet så därför undrar jag .... Letar ju efter halmstrån som ska leda till ett pluss.
    Typiskt när man längtar så.
  • Hoppet 3
    Bebis09 skrev 2008-05-04 23:59:17 följande:
    här verkar datorn vara mera intressant än nå bebistillverkning, suck.. behöver inte ens föreställa mej att ett test kan visa + denna månad heller BLÄ!
    Vadan detta?
    Kan du inte stänga av huvudströmbrytarn till elen?
  • Hoppet 3
    Bebis09 skrev 2008-05-05 00:08:02 följande:
    då blir han väl flyförbannad, frågat han 4 ggr nu om vi ska lägga osshan ska upp 5 så det vore ju smartast.. han kanske inte ens vill ha mys ju eller inte vara på humör
    Vet han hur allvarligt du vill detta då?
    Han borde väl komma och lägga sig då.

Hoppas för din skull att han kommer på det och att ni kan mysa hela natten
    Lycka till Bebis!

Nu är det natti för mig.
  • Hoppet 3

Disan:

Du tempar oxå. Vi får hoppas att ägget flög ut som du sa.
    Jag brukar ha en morogn temp på 36.7.
    Testade i morse och har då 37.0

Ja du det undrar jag ju varje månad om jag älat.
    Har ju undrat då jag har olika ont. Denna gång hade jag ganska ont och därför tror jag att jag älat. Men vem vet?

Upp med huvet nu tjejen! Vi får hoppas att vi Älar nästa månad om inte annat! Skrattande

• Hoppet 3
    Bebis09 skrev 2008-05-05 09:09:27 följande:
    Ja vi fick till det tillslut igår Idag fick tempen upp! Tempen är annorlunda denna gång vid ÄL så kroppen försöker kanske verkligen ÄLA!Jag hade lite ont på eftermiddagen, det spännande i magen lixom.. men innan lite ilningar och stick
    H U R R A !

Vad glad jag blir
    Gick datorn sönder?
  • Hoppet 3
    Bebis09 skrev 2008-05-05 09:14:43 följande:
    Nä han insåg tillslut att klockan var mycke, sen sa han: Blir du allt för sur om jag inte orkar ikväll... jag vart putt, vi började pussas lite och tillslut ja han orka! HAHA!
    Go Girl!

Då är det bara att vänta och se för oss alla som Älar nu.

Ska ut i solen och njuta i värmen. Cool
  • Hoppet 3
    Disan skrev 2008-05-06 17:25:40 följande:
    Nu kommer världens bästa fråga: Imorse hade min temp sjunkit igen, till 36,8, men några timmar senare var den uppe i 37,3... Alltså, kroppen betedde sig precis som den brukar dagen efter äl. Saken är ju bara den att det är två dagar efter den förmodade älen!! Min kropp är ALLTID prick och precis, finns inte i mitt vokalbulär att äl kan komma en dag tidigt eller sent, det gör den inte, då kommer den inte alls... Idag har jag varit lite deppig över hur det ligger till, får väl se hur tempen är imorgon bitti. Men som det ser ut nu har jag ju inte lyckats med att äla!! Vi som hade längtat efter denna månad, att få sätta igång på riktigt... Blir så ledsen...Kände dock på tappen igår kväll och den var sååå öppen! Helt sjukt, fick in fingret, ja självklart stack jag ju inte in det hur långt som helst, man jag märkte att jag skulle ha kunnat Nog har kroppen försökt att äla, men jag tror inte att det fungerat... Vad tror ni, mina tappvänner?
    Kära Disan!

Vet inte vad som hänt din kropp. Tror du inte i allafall att du Älat?
    Jag hoppas det i allafall!!

Kan ju säga att jag hade 36.9 i morse som temp och
    nu är den på 37.5. Vet att jag inte har feber fast man skulle kunna tro det då min normala
    temp är mellan 36.6 och 36.7. Undrar hur mycket tempen höjs efter äl?
    Men jag börjar oxå tvivla på att jag Älat. För visst kan man äla utan att ett ägg släpps?
    Tror ju detta då jag flera ggr inte haft + på stickan men tydligt prickat in äl.

När ska man bli klok på detta?
  • Hoppet 3
    Disan skrev 2008-05-06 19:56:24 följande:
    tussen: Jo, får väl se hur det utvecklar sig, kanske kroppen försöker äla en gång till sedan?längtan: Jag har läst ngnstans att det är bara 20-25% chans att det blir en liten om man prickar in äl, det är så mycket som skall stämma! Även om det blir befruktning så skall ägget lyckas med att fastna ordentligt, sedan skall kroppen märka av att allt står rätt till, om det inte gör det så får man ju mf... Ibland får man tydligen mf utan att det skall vara ngt fel, har ngn sagt till mig. Vet dock inte detta säkert, men ändå! Man kan ju ha äl känningar och så utan att ett ägg släpps, det är ju det jag oroar mig över just nu... Hade ju lite känningar, men inte själva äl släppet som jag brukar. Men summan av kardemumman, även om man prickar in äl och ägget befruktas, är det inte en stor del av de äggen som lyckas i slutändan!!  
    Jag är väl ett levande bevis på det du skriver.
    Får väl se om jag någonsin kommer att bli mamma innan det verkligen är försent.
    Skulle så gärna vilja veta!
  • Hoppet 3
    Disan skrev 2008-05-08 20:04:25 följande:
    Jag tror att jag har älat!!! Började få kramp i buken tidigare, tog lite kalktabletter... Det eskalderade ganska snabbt och efter ngr minuter krampade det så mkt att svanskotan gjorde ont och det kändes som att jag skulle kräkas! Lade mig ned i soffan (med trött bebis på govlet som grät, men jag kunde verkligen inte stå upp!) och försökte vila, smärtan lugnade ned sig efter ungefär en kvart, men det gör ff ont nu, fast inte alls så jobbigt. Har haft så här en eller två gånger innan, som älkramp, liksom... Hoppas hoppas hoppas att tempen stigit imorgon, eller gör det under dagen, måste ju vara ett superägg Vad tror ni tjejer? Kände på tappen när smärtan började och den var ff , mycket öppen och sååå öm!! Gjorde väldans ont att ta på den, så jag lade ned...
    Jag tror att du älat !
    Mys på nu!!!

Jag gjorde det garanterat i helgen men som sagt vet ju inte om det lossade ngt ägg.

Tapp info: mycket mjuk,  kort , bak placerad. är på bim -8.
    Vet att om tappen är platt och mjuk på det platta och hård på toppen på Bim -3-2 så kommer tanten.

Bara att vänta och se...
  • Hoppet 3

Tappinfo:

Hård rundad centrerad och blöt. Bim -6
    Temp: 37,2

Vilket underbart väder vi har!!  Cool

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?