Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

ja jag har fått det nu

Disan skrev 2008-03-19 15:59:34 följande:
    bumbi: Har du fått det nu? *fattar nada*Hittade min gamla dagbok ang flytningar när man är gravid, när jag väntade på BIM med ronja. SÅg också att min tapp ngn dag innan BIM var lång och hård och framåtlutad, kunde knappt komma åt öppningen!Imorse ndr jag vaknade trodde jag att jag hade fett mens. Det liksom rann ndr jag stdllde mig upp och jag kdnde en svag mensvdrk, som fortfarande finns kvar. Vdl inne pe toan visade det sig att det bara var vattniga flytningar, helt utan lukt, se det borde inte vara en ny katarr... [b]Negon som vet..?[/b] Har haft dessa sedan ja, kanske typ torsdag, ndr jag tdnker efter. Men inte se mycket som i morse, men genomskinliga, ibland kritvita och vattniga. Ursäkta att texten inte är normal längre... Vet inte varför det blev så!
  • bumbi 84

nej då. men gula flytningar. mem var inne och läste om det och det var vanligt vid grav

kaslin skrev 2008-03-19 16:22:30 följande:
    bumbi 84 skrev 2008-03-19 16:19:42 följande:
    fått vadå kom tanten nu eller:(
  • bumbi 84

haha jag tror att man kan ha vilken flytning som helst för det spelar ingen roll vilken man frågar om så säger alltid nån - du kanske är gravid för så hade jag!

Disan skrev 2008-03-19 17:01:44 följande:
    bumbi: Hahaha, jag som precis hittade att jag hade vattniga tidigt med ronja!!
  • bumbi 84

haha du har fått mig att skratta många gånger nu tack!. hoppas vi på plus förr oss allanu det låter ju posetivt det här!! är oxå bitchig sambon blir knäpp på mig i mellan åt. skäller och gnäller. skyller på hormoner

kaslin skrev 2008-03-19 17:21:15 följande:
    läste oxå att vattniga,genomskilniga+gulaflytningar får man början av graviditen,en hade fått det en vecka innan bim,som jag är/har nuhon+ade inte heller förrän bim+4-6,så det ser ju bra ut för digbumbi84..mina symtom håller kvar,är jävligt irriterda idag känner jag o tyvär går det ut på min stackars son,men han tjatar hela tiden o det ska hända på engång:(maken är snart hemma,men känner mig lite bitchig idag så bäst han håller sig borta o inte säger något dum,för då blir det soffan för han inatt.haha*L*
  • bumbi 84

negativt idag så det jag fick igår glömmer jag!!!!! ska testa om ett par dagar igen om den håller sig borta.

Disan skrev 2008-03-19 17:43:48 följande:
    Men bumbi, du plussade ju? Har jag missat ngt? 
  • bumbi 84

ja det borde det vara. kan inte komma på nått annat!

Disan skrev 2008-03-19 18:52:49 följande:
    bumbi: NEJ!! Gud vad trist! Det missade jag totalt... Det har hänt så mkt idag.... och jag har verkligen varit stressad, ronja har knappt sovit och när jag suttit här har hon klagat bredvid... Usch...Nu kommer värsta inlägget, skall förklara läget lite:Hade äl-känningar söndagen den 9/3 och dagen efter hade tempen stigit från 36,8 till 37,4. BRA ökning, enl mig. Sedan de följande 5 dagarna låg den på 37,2 och 37,3. Kändes också bra. I söndags steg den ytterligare, alltså precis en vecka efter äl, till 37,4 Nu har den legat på 37,4 och 37,5 varannan dag sedan dess..!I tors kände jag svag mensvärk och lite yrsel, men samtidigt är yrsel ngt jag lever ofta med, är lågtryckare. Tog det som ett gött tecken ändå. Sedan har jag haft väldigt svag mensvärk till och från. Men i måndags, har jag för mig att det var, vaknade jag med enorm mensvärk, trodde faktiskt att mensen skulle komma, men än så länge, nej. Kan det ha varit så att ägget fastnade på lör/sön eftersom tempen steg ytterligare på söndagen? Kan den svaga mensvärken jag kände innan bara ha varit typ, efterdyningar av äl eller så? Jag vet, jag analyserar för mkt!!! Kan inte hjälpa det!! Men vad tror ni? Hjälp mig att leka denna analyseringslek! Rent hypotetiskt alltså!
  • bumbi 84

kvällsrapport. halvhård/mjuk platt. sitter lägre stängd. vita flytningar.
    springer ochkissar hela tiden fryser, trött metall smak. inte så fläckig längre

• bumbi 84

haha det lät som när mitt vatten gick!

Bebis09 skrev 2008-03-19 22:16:31 följande:
    platt är min med och så en liten grop i allt typ... hehehar fortfarande vattninga flytningar, satt i soffan och kollade tv då jag kände hur det bubbla till sprang på toa och tänkte nu kom mensen men näe, trosan var dock genomvåt så jag vete tusan vad det var, vattninga flytningar? Jösses tänkte jag!
  • bumbi 84

herregud vad ni har skrivit! här har vi precis hunnit äta frukost . så är man då på Bim+7 och ingen mens. struntade i test idag..

DISAN: så gjorde mitt test oxå!!!!!! kom upp ett fint plus direkt. sen blev det bara ,massa prickar fast man såg att det var i form av ett plus... därför jag inte tror på det.. ska testa nån dag igen. morgon kanske!?

BEBIS09: hoppas verkligen inte det är så och är det så så massa kramar till dig!!!!

• bumbi 84

jo, jag har haft tankan på det! men väntar över påsk så får vi se om det har hänt nått! det har varit 7 sega dagar nu och helgen blir ännu segare! kram

Bebis09 skrev 2008-03-20 08:46:05 följande:
    tack Bumbiär mensen en hel vecka sen?Du funderar inte på att ringa BM och be om ett blodprov eller nått?
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?