• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

bebis09: aha. Jag har aldrig tänkt på varför den ändrar sig. Det kanske rent av är det man känner? Att "mensvärken" ofta kommer från tappen?
    BabyRo född 070620
  • Disan
    bebis09: du har nog så rätt, så rätt! det är ju de tidiga värkarna som öppna en ju!
    BabyRo född 070620
  • Disan
    bebis09: lycka till på jobbet! Själv är man ju mammaledig, vilken lyx!! Älskar att vara hemma, skulle verkligen kunna vara hemmafru
    BabyRo född 070620
  • Disan
    Sundri: Jag har hört att äl-flytningar kan betyda gravid!!! Vi hoppas på det!!! Nä rjag var gravid med ronja började jag få äl -flytningar i vecka 16, sedan höll de på resten av grav. BM sade att det var helt normalt, jättevanligt t o m!
    BabyRo född 070620
  • Disan
    bumbi84: Så du har fått plus en gång, men sedan bara minus? Skumt! Men det där med ligamenten, jag har inte vågat säga det till ngn ännu (inte ens min karl) med risk för att bli dumförklarad när mensen kommer (hoppet pendlar!), men både igår och idag har jag haft ligamentskänningar vid plötsliga rörelser!! Man borde ju inte ha det om man inte är gravid, men ändå...
    BabyRo född 070620
  • Disan
    bumbi84: Har du inte räknat fel på äl då? Det kanske är för tidigt att testa?
    BabyRo född 070620
  • Disan

BIM:

17/3: Lilltindra
    22/3: Bebis09
    23/3: Disan, Sundri
    27/3: kaslin

Passerat BIM utan att plussa eller mens

bumbi 84, BIM 12/3

Blir det här bra?

BabyRo född 070620
  • Disan
    bebis09: jag skall gå och sova nu, men kan läsa av dig imorgon Det är inga problem!

Nu var min tapp jätteuppkrupen, hård inuti, mjuk utanpå (om ni förstår vad jag menar?) samt att den var HELT stängd!! Det har den väl då inte varit på år och dagar! Måste väl vara ett bra tecken?? *hoppas hoppas*
    BabyRo född 070620
  • Disan

Här har det hänt saker!!

kaslin: Vilken underbar, men lite läskig, förlossning!! Vilket minne! Håller med bumbi84, det är bara kul att läsa!!

bebis09: ja, eftersom dagens gravtester är mer känsliga än vad de var förr så kanske det är grav äl-testet reagerat på!! Med ronja testade jag ett fint plus, inte exakt lika starkt som kontrollstrecket, men ett stort fint plus BIM-2, alltså, skulle ha mens på söndagen och testade på fredagen. Så, varför inte få plus ännu tidigare, om än svagt?

Själv väntar jag med tappkännanden tills ikväll, blir nog bara snurrig om jag känner för ofta! hahaha! Som att man inte var det redan

BabyRo född 070620
  • Disan
    kaslin skrev 2008-03-17 19:12:10 följande:
    vet ni vad jag kom på helt plöstlgt bara så därnu handlar ju det inte om tappen,men alla gånger det har varit dax för mig att åka in på bb,så har jag ätit fiskpinnar samma dag,ja,jag vet,varför skriver hon det för*L*Men kom bara på att alla gångerna fiskpinnar med potatis hahafår väl undvika det den här gången*L*
    hahaha!!!!
    BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?