Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

ja kroppen är inte lätt att förstå sig på! vad har du använt för test? och när?

• bumbi 84

okej har du några andra symtom då? kollat färgen där nere?

Jensan1979 skrev 2008-05-09 21:49:29 följande:
    Jag har både använt cb och testlagrets ägglossningstest och jag fick plus på båda dom, så jag är säker på att jag haft ägglossning, ska ju inte ha sån otur att båda sorterna visar fel. Sen på graviditetstest så har jag provat båda sorterna även där. Jag testade med cb i måndags och med testlagrets i går. Båda visade negativt...
  • bumbi 84

you GO girl!

Disan skrev 2008-05-10 07:46:47 följande:
    Tempen har stigit lite!! Bara 0,2 grader, men ändå Hoppas att det håller i sig, än är det ju lite tidigt att ropa hej Tappen är hård och liten, nästan helt stängd. Känns jättebra!
  • bumbi 84

låter ju bra! brukar du ha mycket symtom annars då du är icke gravid?

Jensan1979 skrev 2008-05-10 11:50:22 följande:
    Jag har kollat färgen lite, tycker mig se att den ändrat sig mot det lätt lila hållet, men det kan ju vara som man önskar sig också, man ser det man vill se heter det ju.. Sen har jag inte så mycket andra symtom, på vare sig mens eller grav, tycker mig känna att brösten blivit lite mer svullna bara och sen har jag en temeraturhöjning i kroppen också, ligger vanligtvis på 36.3-36.6 och nu har jag legat på som lägst 37.0 och vart uppe på 37.9. Och sen är jag alltid en riktigt fryslort i vanliga fall, men nu känns det som jag är tokvarm jämt, håller på fryser ut sambon nästan
  • bumbi 84

låter bra det!

Hoppet 3 skrev 2008-05-10 21:46:05 följande:
    Tappinfo:Hård rundad centrerad och blöt. Bim -6Temp: 37,2Vilket underbart väder vi har!! 
  • bumbi 84

jag mår bra. spyr å så men det hör ju till annars är det kanon. det är ju nästan sommar ute hur mår du själv?

Hoppet 3 skrev 2008-05-10 21:52:32 följande:
    Hur mår du Bumbi?
  • bumbi 84

allt som inte är som det brukar, brukar vara bra

Jensan1979 skrev 2008-05-10 22:47:09 följande:
    Annars brukar jag ha mensvärk från ett par dagar innan och den kan vara både kraftig och långvarig, men den här gånen känner jag ingenting, bara att jag känner att jag mår oförskämt bra. Sen brukar jag även kunna bli lite extra lättgrinig, men killen frågade häromdagen vart mitt "häftiga" månadshumör tagit vägen
  • bumbi 84

det här är jätte spännande! när ska du testa dig?

Hoppet 3 skrev 2008-05-11 07:40:21 följande:
    God morgon!Jo tack mår utmärkt och hoppas.Är mycket trött. Beror väl på värmen.Tappen som i går och 37.1 nu på morgonen.Har lite ph-värde förändringar i underlivet.Brukar annars kännas så här en dag innan mensen kommer.men nu har det hållt på i 4 dgr.
  • bumbi 84

ett par dagar kvar då!

Hoppet 3 skrev 2008-05-11 11:46:51 följande:
    Jag väntar med att testa. Litar på tappen. Så om den är platt och mjuk på ovansidan och hård på undre tappsidan på bim -3 och framåt så vet jag att mensen kommer.
  • bumbi 84

ja den måste vara helt slut nu

Disan skrev 2008-05-11 12:30:45 följande:
    längtan: Låter ju spännande iaf!! Håller tummarna!! Så länge tappen inte öppna sig, så är det bra, den kan ju vara liten och platt, trots att det är din innan-mens-tapp Man skall inte lita på tempen om man tar den mitt på dagen, om man inte vet med sig att den alltid ligger på samma nivå dagen igenom. Så länge du inte är en sådan, så ja, den kan pendla hej vilt! (fast självklart, det kan vara ett bra tecken också )Det var äl i torsdags!! Tempen är ännu högre idag, och tappen helt stängd, lite medel i både längd och hårdhet. Den håller nog på att ändra sig till viloposition nu, tror jag. Har ju säkert varit ansträngt att vara vidöppen i så många dagar
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?