Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

ja mitt mål är tolv fulla veckor. förra mfet kom i vecka 11+6.

• bumbi 84

japp å man ska vara försiktig med sex då man haft flera mf då sperman kan utlösa kramper i magen som gör att man får missfall!

Disan skrev 2008-05-12 16:11:22 följande:
    Just det! Ngn frågade om hur tappen känns när man har haft sex nyligen: Det jag har kommit fram till att är den blir mjukare, de gånger jag har känt på tappen efter sex har den varit det. Man säger ju att spermierna/sädesvätskan mjukar upp tappen, det är därför man skall ha sex runt bf, så att den öppnar sig ordentligt. En liten färdknäpp, som det så fint heter
  • bumbi 84

ja det är läkaren som gett det rådet. så här är det inte mycket rullande i säng halmen

Disan skrev 2008-05-12 19:25:09 följande:
    bumbi: jag har alltid haft på känn att man inte skall ha så mkt sex under den känsligaste perioden, tror inte att det är bra! Nu fick jag ju lite bevis
  • bumbi 84

ja det är det men man behöver ju inte köra på så man är öm dagen efter

Leanbh skrev 2008-05-12 21:52:55 följande:
    undra om det ar ok om man anvander kondom?
  • bumbi 84

sitter med spänning och läser allt ni skriver!

hoppas så att ni ska plussa nu!

• bumbi 84

välkommen
    Mickes puma skrev 2008-05-15 20:23:57 följande:

Hej!Har följt den här tråden ett tag (utan att göra inlägg). Har nyligen börjat kolla min egen tapp...En knasig fråga kanske, men hur 17 kan ni se färgen på tappen?Jag hade ägglossning igår (fullt utslag på cb-digitaltest iförrgår) och idag är tappen mycket hårdare. Har dock haft mycket mindre trådiga flytningar runt äl, de kom flera dagar tidigare och lite idag men inget iförrgår eller igår. Är det vanligt?Hoppas att så många som möjligt plussar den här månaden!
  • bumbi 84

En nyckelpiga landade på min axel och frågade mig:
    -Jag ska flyga upp till himmelen och möta vår herre idag. är det något jag ska be om?. Fint väder kanske?

Jag svarade -Nej! du ska bara be honom vaka över henne som får detta...Hon är nämligen helt speciell..
    Fint väder behövs inte-Hon är nämligen en solstråle i sig själv och sprider mycket ljus och värme till alla omkring sig!

Hoppas ni får en bra dag!

• bumbi 84

hejsan mina tappvänner!

Här har ni haft skrivar race!!

Välkommen tillbaka kaslin!!!!

Disan min var inte lutad åt något håll!

tussen tråkigt med mensen

Längtan härligt med ikea jag var där i fredags! så kul!!

Lycka till nu allihopa!

• bumbi 84

varit på inskrivning idag fick göra ett UL började gråta när jag såg hjärtat ticka!

• bumbi 84

yess: första besöket frågar dom om du har blivit misshandlad t.ex. så det är därför du ska komma själv.

• bumbi 84

Yess: det är hälso samtal så dom pratar om kost alcohol rökning snusning.

• bumbi 84

hejsan tjejer har inte skrivit så mycket på sista tiden men jag har läst ALLT!!

Ville bara göra en liten påminelse om att tråden går ut om EN Vecka!!!

hoppas att allt är bra med er och att ni får en bra national dag.

Kramar i massor//Johanna

• bumbi 84

Tussen håller tummarna. min var ju oxå öm och ilade i magen när jag kände på den när jag plussade!

• bumbi 84

det kan vara så att kroppen försöker men inte har lyckats än

icka76 skrev 2008-06-10 19:29:59 följande:
    Nu är det fjärde dagen som min tapp är i äl-position. Hög, mjuk och öppen. Ska den vara det så länge? Har även haft äl-värk i fyra dagar. Men temokurvan har inte gett något utslag än, inte heller äl-stickorna. Jag tror min kropp är helknäpp.
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?