• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

trollmor: men det är bim idag för din del va? Åh, hoppas så för din skull nu!! Men inte skall du vänta så länge på ett test? Varför inte handla idag eller imorgon? Vill du inte ha det svart på vitt?

BabyRo född 070620
  • Disan

trollmamma: Ojojoj, ja då förstår jag!! Inga test här inte!! Hahaha!! Jag har ett test över, vill du ha det? Kan skicka över det till dig? Alldeles gratis! Behöver det ju inte nu direkt...

yess: det låter ju toppen!" Hoppas att tappen håller i sig nu!! Jag har också alltid drömt om en aprilbebis, så eg hoppas jag på det

tussen: Ja du, bebis som bebis! Den får ju eg komma när som, tror att det blir perfekt hur det än blir!  

BabyRo född 070620
  • Disan

trollmamma: men allvarligt, om du inboxar din adress (jag lovar att inte stalka dig efteråt ) så kan jag lägga det på lådan idag, så är det framme imorgon ju! DÅ kan du spara lite morgonurin eller hålla dig och ta testet

Jag är ju lika nyfiken som du!!

BabyRo född 070620
  • Disan

Testet är på väg!! Eller ja, har ju inte tagit mig till postlådan ännu, men snart så!

BabyRo född 070620
  • Disan

När jag packade ned testet till trollmamma upptäckte jag att det faktiskt var två tester kvar, så då tänkte jag att jag skulle använda upp det sista ändå. Bara för att!

Testade nu på morgonen och fick ett plus! Eller ja, man får ju inte plus med de där stickorna direkt... Men ett pos streck, blev det iaf. Happy happy, tänker ni, men så torkade jag mig efter kissningen och vad fanns där? Mensen!

Ännu ett mf....

BabyRo född 070620
  • Disan

Det var iofs snäppet sämre än cb, var ett sådant billigt test (som trollmamma får med posten snart) men man såg det klart och tydligt, det var inte alls ett spökstreck! Rosa och brett och glatt, fast självklart inte lika starkt som kontrollstrecket, men ändå.

Hur konstigt det än kan låta, så känns det bättre att ha fått ännu ett supertidigt mf, med tanke på att då är min kropp inte så skenis som jag trodde igår. Det låter väl helt absurt, men det känns okej! Hoppas bara att det inte är ngn ny grej som jag skall stå ut med. Att bli gravid och förlora allt på bim dagen... Men vi kommer att ha uppehåll nu en månad ändå, det känns rätt för min del. Vill vila lite efter detta i vilket fall som.

När vi sätter igång nästa gång, skall jag dock bara testa på själva bim och bara om jag känner mig gravid. Men skall försöka att hålla i bakhuvudet att det är vanligt med mf i samband med bim och att det förhoppningsvis förhindrar att jag får sjuka barn. Hellre mf än det!

Min kropp kanske inte är redo än... Kanske är så enkelt?

BabyRo född 070620
  • Disan

trollmamma: inga problem! Man skall ändå röra runt lite innan man testar. Ta fram urinet ung en halvtimme innan du testar, så att det blir rumstempererat, så tar du en sked och rör om innan du doppar stickan

Jag hoppas och tror att du är gravid och kommer att lyckas!!

BabyRo född 070620
  • Disan

Här har det hänt mkt!!

Tussen: blir så glad för din skull! Härligt att din karl har ändrat sig!! Eller ändrat och ändrat, han verkar ju ha velat ha barn hela tiden, bara det att ekonomin har spökat och så Toppen i vilket fall som helst! Hoppas nu bara att spolningen inte forsar bort det perfekta ägget

trollmamma: Vaaa??? Neg??? Hur??? Hmmm...Är du helt 100 på när äl var? Tappen låter ju lovande iaf! Håller fortsatta tummar!

Min karl blev ledsen över att jag inte vill försöka igen nästa månad, men det får han ta. Känner dock nu att jag blir mer och mer ledsen, över allt... Vill gråta en skvätt, men gör det inte.

Kollade på testet igen när jag kom hem och då var plusstrecket borta!! Det borde väl inte blekna med tiden så mkt va? Sparade ju mitt test med ronja ett tag och det bleknade, visst, men inte försvann det helt...

Jaja, skit samma! Orkar inte hålla på. Min kropp suger, så är det. Har alltid gjort och kommer alltid att göra!!

*morr*

BabyRo född 070620
  • Disan

trollmamma: Hmmm... Jag hoppas ändå att du är gravid, kanske bara inte hade tillräckligt med hormoner ännu! Ilningar i tappen och buken i övrigt kan ju tyda på vad som helst. Nä rmin tapp ilar är det oftast för att den ändrar läge, vilket det gör både när den skall mer bakåt och när den skall öppnas... *suck* men vi får väl avvakta!!

Jag kommer inte att känna på tappen nu förrän veckan innan mens hade jag tänkt. Eftersom vi inte skall försöka denna månad och så... Men stannar självklart kvar!!

BabyRo född 070620
  • Disan

tussen: Skumt! Men hoppas på äl då!! Bara det inte förstör spolningen... Hur fungerar det eg? Spolas allt bort? *dumförklarad* Du kollar väl tempen denna månad också? Så vet vi ju med säkerhet vad som händer!

Tänkte på det, tussen, ang tempen. Kan inte du länka ut din chart igen, så att jag kan spara den som favorit? Vill så gärna följa dig! Om det känns okej för dig, dvs

BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?