Inlägg från: TuSSen09 |Visa alla inlägg
  • TuSSen09

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

zaandra

GRATTIS!

själv fick jag en väldigt bra start på denna dag!!
    fick faktiskt tempstegring är så lycklig

• TuSSen09
    Disan skrev 2008-05-08 08:57:05 följande:
    Tussen: Hurra!!!!! Har du haft ngr känningar då? Mer än de vanliga sticken? Eller du kanske inte brukar känna av när äl sker..? Min syster är sådan, så när jag berättade om mitt problem nu, så sade hon bara att det troligtvis har varit äl iaf. Blä för överdrivet pos människor! Hon tyckte att jag skulle skita i vad tempen säger och köra på som vanligt. Men hallå, då blir man ju bara ledsen i slutet ändå, eftersom mensen kommer att komma! Vad jag babblar på! Hihihihi!Min tapp är idag ungefär som igår, kanske lite mer stängd, men den är verlkligen öppen fortfarande. Mjuk och hög, men man känner tydliga kanter ¨på den. Ingen tempstegring idag heller... 36,9...
    jag brukar känna av äl, hade super ont förra året under mina älar sen har det strulat, kännts mindre osv.. men i förrgår eftermiddag/kväll när jag satt och vänta på tåget fick jag 4-5 stickande ilande hugg, som sen släppte... sen hade jag molvärk HELA Kvällen. Igår hade jag som håll i äggstockarna, så minst sagt det har känts annorlunda, nu hoppas jag bara att tempstegringen HÅLLER i sig

jamenar, idag steg ju faktiskt min temp med precis 0.5 grader
    annars kan jag få först typ 0.2 grader eller en på 1.0 grader så kanske kanske har jag haft en ritkigt ÄL nu

skumt

min tapp är hårdare mycke hårdare men fortfarande öppen och öm.. känns ganska stor och hård, den brukar ju va så fjuttig och mjuk efter Äl få se hur det här slutar!
  • TuSSen09
    Disan skrev 2008-05-08 09:26:49 följande:
    Tussen: Det här låter ju riktigt lovande!! Tänk om det tar sig nu då!! Skulle bli så glad för din skull om det blev en bebbe nu!!Min bebis är grinig, så jag måste kila...
    tackar, jag har dessutom varit bubbliga och gasigare i magen det har lixom tryckt på innefrån under denna äl.. känner ju redan nu innefrån hur livmodern är svullen.. men men... än ska man ju inte säga nått eller ropa hej

Jag hoppas din lilla blir glad snart, min var såååååååååååååå glad då hon lämnades på dagis kl 6, hon som tog emot henne var förundrad över fnanys glada morgonhumör
  • TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-05-08 12:05:08 följande:
    Hejsan hej! Har suttit och läst lite till och från här i tråden och försöker lära känna min kropp litegranna då vi planerar syskon frammåt hösten eventuellt. Slutade med minipiller för ca 1 vecka sedan och om man ska gå efter länkarna så verkade jag få ÄL igår. Vet ni om det finns någon sida där man kan hålla koll på sin menscykel och äl? Hur länge brukar man ha äl? Om man hade sex 3 dagar innan äl kan det bli befruktat endå då eller är det bara under äl det kan bli?
    det finns en ägglossningskalender här på familjeliv,
    www.niomanader.se www.gravid.se tror jag.

den kan gott ha varit en äl, kan komma igång fort efter ett pillerstopp.

när man väl har ägglossning är ägget befruktningsbart i 24 timmar. dvs ett dygn, spermier kan  i 5 dygn
  • TuSSen09

disan
    tror också du älat

hur var tempen idag?

Jag vete fan jag nu istället det får fram och tillbaka!
    Idag var tempen inte lika hög suck! kanske inte har älat ändå! Blä'!

• TuSSen09

säger samma sak varje månad, man ska börja SKRIVA anteckna dagbok hur tappen är efter ÄL. men jag har för mej att tex förra cykeln så var tappen mjukare och fjuttigt liten, eller hur? Eller minns jag fel, nån som lagt det på minnet? Inte jag *s* ni har väl fullt upp med era tappar

Men nu iaf, har jag som håll emellanåt i äggstockarna...
    tappen är hård, stängd och stor konstigt nog, inte så lång fortfarande medelkort, inte så fjuttig som sist!

• TuSSen09
    bumbi 84 skrev 2008-05-09 11:24:10 följande:
    jag skrev upp varje kväll hur den var och hur flytningarna var.
    smart, ska jag nog också börja med, skriva dagbok numera, kollade du tappen varje dag bara en gån gom dagen eller flera, skrev du upp varje gång? min kan ju ändra sig lite om dagen
  • TuSSen09

disan
    inte över mej hoppas jag du kan få mens för oss båda om du vill

jag vill dansa plusdansen

• TuSSen09

hehe

haha, 2 dagar efter äl och jag är redan toksvullen BLÄ! måste ha ätit nå men är inte så särskilt gasig men blir väl

• TuSSen09
    Disan skrev 2008-05-09 13:58:59 följande:
    Tussen: Jag är också svullen! Blir det ganska lätt, men då handlar det om gaser Nu vet jag inte alls vad som händer!! Min kropp har ju för f-n spel eller nå´t!!
    haha min med, eftersom det bara gått 2 dagar efter äl, eller tänk om det gått 4-5 haha, nä det är nog bara två..

tappen är iaf större, rundare och hålet är som centrerat men men ska inte säga nått min tapp lever sitt eget lilla liv och det är såååå att den ändrar sig ju jämt

Imorrn ska vi ut på öppet hav i värmen ska bli myyyyyyyyyyyyyyyyyyyysig!
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?