Inlägg från: TuSSen09 |Visa alla inlägg
  • TuSSen09

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Disan skrev 2008-05-13 18:17:23 följande:
    Nej, nu vet jag inte vad som händer! Är lite snurrig i bollen, men inte så farligt, mest när jag rör mig snabbt och så... Men jag känner av att tappen rör sig, ändrar position/öppnar sig eller ngt sådant. Är det bara jag som känner av sådant??? Det började under min grav med ronja, runt vecka 20 i samband med sammandragningarna... Läkarna skyllde på både foglossningen och sammandragningarna, men jag sade hela tiden att det kändes som att jag öppnade mig! Redan vid första mensen efter förlossningen kände jag samma sak, både precis innan mensen startade och sedan när den hade slutat/höll på att sluta. Sedan samma sak vid äl, skitjobbigt! Man känner liksom hur den ändrar sig... KÄnns som att man skall öppna sig helt och hållet och allt skall ramla ut! Vill köpa en propp och pluppa upp den...
    jag vet att min tapp ändrat sig då jag haft mensvärk!
    Hoppet 3 skrev 2008-05-13 18:36:50 följande:
    Tappinfo:Mjuk kort och stängd bakåt. Är på Bim -4 ev-3Än så länge inte formen som jag brukar ha innan mensen. I morgon vet jag bättre.Har ännu ej ömma bröst som jag brukar ha innan mensen. Men mensvärk känningar har jag.Får vänta och se.
    håller tummarna
  • TuSSen09
    Disan skrev 2008-05-13 20:21:25 följande:
    tussen: men det är inte samma "hjälp vad obehagligt nu känns det som att jag öppnar mig" -känsla? Utan som vanlig mensvärk? Skönt iaf att det inte bara är jag! Kände på tappen nu: den har mkt riktigt ändrat sig, den har blivit liten och hård inuti, mjuk utanpå samt helt stängd. Är väl ett bra tecken?
    jag känner ju att tappen öppnar sig för det kommer oftast mera flytningar och det molar ju på riktigt bra i magen men det var ju inte direkt som öppningsvärkarna när förlossningen satt igång men förvärkarna, ja!

låter ju toppen

min är liten, mjuk och halvöppen som vanligt, kommer nog inte få anvädning av mitt test, lika bra och invänta mensen och skriva in sig på junilistan, men vi ska ju inte försöka mer än att jag kommer känna av min äl och kolla flytningar, få se om jag ska fortsätta tempa! spolningen ska jag genomgå iaf tänkte jag!
  • TuSSen09

jag hoppas så för er andra för jag är väl sist ut i denna tråd också med plusset!
    sorgligt men sant, men bra för er att ni har en statestikhöjjare här inne!

• TuSSen09
    Disan skrev 2008-05-14 07:54:39 följande:
    Tussen: det blir ju faktiskt tvärt om, du är inte en statestikhöjare... Alla hoppas så för din skull!! Men jag förstår att det är jobbigt...Tappinfo: Tappen har krypit högre upp, den är hård på insidan och mjuk utanpå. Helt stängd. Den är ju ff utstående, inte platt liksom, men ändå hög.

jag tror det är rätt kört här, tror jag skrev tappinfon i fel tråd men iaf here we go..
    finns inte så mycke och säga förutom att den är ÖPPEN (jag har massa gulaslajmiga flytningar) som jag brukar ha innan mens. Har dock inte sett några genomskinliga trådiga som jag haft senaste månaderna. Bara genomskinliga/vita blandning där. Sen är tappen MJUK, större än igår och HÖG.. bara skriker snart kommer MENSJÄVLEN

inte nog med att jag är trött jag är less också!

• TuSSen09
    Disan skrev 2008-05-14 08:01:30 följande:
    tussen: *kramar om*
    det är bara en tidsfråga, kan lika väl få mens den 17:e som 20:e som den 22:a
    finns inge hopp alls just nu, blä hatar och känna så här varför inte bara kunna tänka posetivt!
  • TuSSen09
    Disan skrev 2008-05-14 08:07:59 följande:
    tussen: jag förstår att det är svårt att vara pos, ni har ju försökt så länge... Men se det så här: förhoppningsvis är det "bara" ngt litet fel, typ stopp i äggledarna eller helt enkelt uteblivna äl som går lätt att fixa. Efter att ni har fixat problemet på ett enkelt sätt blir ni nog gravida fortare än fortast!!!
    jadu säger som i andra tråden man ska ju va två om att vilja också, det ska ju kännas bra från bådas håll, får väl hoppas att han blir mera peppad då jag säger till nu har jag äl eller om han vill avstå helt från sex runt mina fertila dagar..
  • TuSSen09
    Hoppet 3 skrev 2008-05-14 08:36:55 följande:
    Tappinfo:Mjukhård och ligger lågt neråt är kort och rund, inte platt och mjuk på ena sidan som den brukar vara innan mens men dagen är lång så den kan ju ändra sig..Tussen:Jag håller tummar och tår att det ska GÅ VÄGEN för Er mycket snart Skulle du spola äggledaren eller hur var det? ( har själv gjort det en gång på en utredning ) Kan de där se om det är ngt annat som inte klaffar för dig med äl m.m.?
    jo det blir förhoppningsvis spolning, 3.e gången gilt, första turen fanns det ingen tid, andra fick vi magsjuka så det är som att kroppen inte vill just nu
  • TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-05-14 11:52:09 följande:
    Jo ja tror de iaf... Va så pass bakåtvänd att jag knappt kunde känna på toppen för å känna om den var stängd eller öppen :S
    det är posetivt

jag känner min öppning den är mjuk, runt om är tappen hårdare men inte jättehård, jag kände på tappen en gång innan bim då jag var gravid med dottern och då var den låg, stenhård och stängd. Hoppas den är så snart igen MEN är man omföderska kan tappen kännas öppen och man är gravid ändå!
  • TuSSen09

hur är det när den är toppig då?
    jag brukar ha som ja typ dra ut underläpper eller pluta med den så är under lite längre och så ett hål som känns som en större och så mindre och mindre ju längre in, som att nån borrat typ... sen är den hård utanpå och mjuk innuti som den brukar alltid förra månaden var den mera stängd, ska börja skriva upp sen såfort mensen kommer vill inte börja mitt i en cykel!

jag är varm, undra om jag håller på att få feber

• TuSSen09
    Disan skrev 2008-05-14 12:14:43 följande:
    hihihi, toppig är den när den är lite som en utbuktning, men inte platt Den blir alltså lite smalare fram emot själva öppningen, som en kon ungefär, fast inte riktigt samma form. Förra månaden var den toppig ngn dag, men sedan blev den platt... Förstår du vad jag menar?
    min är platt nu med ett HÅL i mitten eller öppningen känns svullen större än själva stommen, haha.. är som att man tagit den i roten och smällt den i bordet här.. nu åt jag och nu mår jag illa, urk! hatar detta!
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?