Inlägg från: TuSSen09 |Visa alla inlägg
  • TuSSen09

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

yess skrev 2008-05-23 21:16:20 följande:
    ojojoj tussen! ja vad är det!? hmm..ska du ha en superkort cykel denna gång så du nästan hinner med två försök på en febbebebbe!hoppas du kan klura ut vad det är!Min tapp har åkt högre upp men har hårdnat lite igen! ilar å stretchar å värkker till å från.. har hållt på så i ca 5 dagar! äl på måndag men tänkte testa imorn få se.men kanske inte hinner in här å berätta hur det gick på en gång! ska jobba i helgen!!ha en superskön helg allihopa!
    låter ju lovande
    jag brukar iför sig få älvärk på dag 7 men inte genomskinliga trådar, snarare vita och korta trådar men nu var dom riktigt genomskinliga och jag kunde dra ut dom och sex ja det har vi inte haft på 1½ vecka iaf.. Så gammal sperma kan det ju inte ha varit, ikväll har jag molvärk.. älvärken är borta men molvärk i ryggen.. men men får väl sexa till det ikväll
  • TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-05-23 21:59:02 följande:
    Ja äggviteflytningar med lite blod i (kring 1-2 droppar nånting) är tecken på att ägget släppt, alltså att man har äl :) Så bara å sexa på ikväll nu tussen!
    ja det var lixom som lite blodstrimmor i slajmet, hade det vart mens, eller kvarresten borde det ju ha kommit brunt INTE rött... men på dag 7? kan jag verkligen ha haft Äl idag? kändes ju som då, trodde äggstockarna skulle sprängas, sen efter blödningen så vart värken mindre och mindre... skumt, verkligen.. hum!
  • TuSSen09
    Disan skrev 2008-05-23 22:44:11 följande:
    tussen: Skumt! Men hoppas på äl då!! Bara det inte förstör spolningen... Hur fungerar det eg? Spolas allt bort? *dumförklarad* Du kollar väl tempen denna månad också? Så vet vi ju med säkerhet vad som händer! Tänkte på det, tussen, ang tempen. Kan inte du länka ut din chart igen, så att jag kan spara den som favorit? Vill så gärna följa dig! Om det känns okej för dig, dvs
    kan nog inte ha varit äl ändå, min temp igår var 36.28, idag hade jag 36.20 så varför jag hade ont igår och blödde lite det vet jag ej, sex hade vi iaf

Ja om jag spolas och ett ägg har befruktats igår så spolas nog allt bort.. ägg, smuts, gamla grejs osv, fast läkaren lär ju se om en äggblåsa har spruckit, jag ska då ta upp detta på måndag, dom får göra vul först! Tempen gav som sagt ingen skillnad, lägre idag lite lägre.

sen visa monitorn LÅG så jag vete tusan var det var igår!
  • TuSSen09
    yess skrev 2008-05-24 09:12:32 följande:
    hinner inte läsa så mycket..jag fick ett svagt pluss med testlagrets i morse, men litar inte allt för mycket på dem.. så jag väntar med att ropa hurra!tappen håller i hop sig, knapt att man känner öppnigen längre! hård å spetsig! bakåtlutad!ska iväg å jobba! håll tummarna för mig!
    håller tummarna att det var ett riktigt plus du fick
    det tror jag nog, tappen är bra..
    Trollmamma07 skrev 2008-05-24 10:44:46 följande:
    Håller tummarna yess!Själv börjar jag bli mer och mer säker på att det blir att plussa på onsdag :D Är nu inne på BIM+3 och tappen håller sig fortfarande i samma konsistens, läge, slutenhet :D Pluss att jag drömde om att jag plussade. Något jag enbart har gjort när jag varit gravid. Har aldrig aldrig drömt om ett pluss om jag inte varit gravid :D Men blir iaf att vänta tills på tisdag/onsdag :)
    håller tummarna för dig också

Ni plussar nog båda två
  • TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-05-24 19:14:00 följande:
    Får hoppas de :D Va på stan en sväng idag å kände hur de nästan började rinna. Tänkte: Oh shit nu kommer mensen! In på närmsta toa och förväntade mig å se fullt med blod i trosorna. Men icke! Inte ens rosa! Var visst "bara" väldigt vattninga flytningar. Vilka jag hade HELA (ja vet den va inte så lång, men hela den korta tiden) graviditeten med Novah.Yess - Din tapp låter som min har varit "hela" tiden nu.
    vattninga flytningar är ju ett gravtecken

jag hade testat imorrn på morsdag
  • TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-05-24 19:20:27 följande:
    De e de? Mjo men har inga pengar å köpa test för :p å som sagt karln vet inget så ska köpa test på tisdag. Visar det pluss tar jag bild å lägger som bakgrundsbild på datorn. Fattar han inte då... Ja då vettekatten fniss
    hehe, va klyftigt vilken mysidé
  • TuSSen09
    yess skrev 2008-05-25 06:38:09 följande:
    tappen är sig lik! fick ett till svagt pluss idag! men har ju BIM på tisd så...nu ska jag kanske våga hoppas!funderar på hur jag ska berätta för karln som ligger där inne å sover nu! jag ska snart iväg å jobba, och ska jobba hela dagen! hmm...trollmamma håller tummar å tår för att det är en bra tappkonsistens vi har=) håller tummarna för dig!
    ååh låter ju superlovande, viskar mej till ett litet GRATTIS! :)
  • TuSSen09

yess
    håller tummarna

är nog nervös idag magen krånglar gaaaah vill inte ringa och ställa in spolningen än en gång så jag hoppas bara det är nervositeten som försämrar min mage idag, åt lite mjölkprodukter igår också så där har vi det.. men iaf...

Fick temptopp idag som jag har fått förr innan tempenblir låg och ÄL sker så vi får hoppas att jag fick en sån topp idag

• TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-05-26 08:29:36 följande:
    Fast nu fattar jag noll. Nu är tappen likadan som alltid igen? What's happening?
    kanske tappen trodde att nu måste jag ändra mej för att släppa ut mensen och sen kom på, nej visst jag hon här ska ju inte ha nån mens, bäst att återgå till gravtapp igen
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?