Inlägg från: TuSSen09 |Visa alla inlägg
  • TuSSen09

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Nu är man nyspolad

• TuSSen09

Så här var det:

Jag kom dit vid 13:30 fick då kissa i en liten mugg för dom ville ta ett gravtest, negativt såklart, sen fick jag en voltaren supp som jag fick ta ca en halv timme innan... Blev 10 min efter supper lite varm och gasig i magen.. lite sådär halv dåsig och borta.. men efter lite prutt prutt på toa så gick det över, barnmorskan kom och hämtade mej vid 14 tiden och jag fick sätta mej ett tag och dom gick igenom grejjerna och förklarade så fint, fick klä av mej och lägga mej i gynstolen

Sen satte som kateter i livmodertappen som skulle plugga igen typ, dom misslyckade första gången för saltlösningen rann ut (kändes som jag kissade på mej) Sen så gjorde dom vul först då jag berätta om att jag ahde haft så ont i fredags och fått en liten blödning men ingen ÄL hade skett, kanske var äggblåsan som växtre till sig.. eller nått.

Dom spruta in kontrastvätskan och då gjorde de lite ont, barnmorskan sa mensvärk men jag skulle mer säga att det kändes som 2-3 värkar, sen var det över, såg hur vätskan flödade fram fritt och lätt i äggledarna, var inge knyssel där inte.. Inte en cysta inte en inbuktning och ingen utbuktning och allt vad han sa, det såg bra ut iaf...

Var inge dålig passage eller nått.. så vi förklarade som oförklarligt barnlösa (barnlösa är vi ju inte men) Plusslösa!

Hade en superfin äggblåsa iaf som var 27 mm Den kunde spricka närsomhelst om jag förstått det rätt så då borde jag ha äl om 4-5 dagar *hoppas på det*

Är jag inte gravid innan halva Augusti gått så ska jag ringa dit igen och jag ska få börja äta pergotime, dom kunde ju inte hitta nå fel på mej.. så!

• TuSSen09
    Disan skrev 2008-05-26 21:30:44 följande:
    Tussen: men det låter ju toppen, trots allt!! Att det inte finns ngr fel!! Då är det säkert så att ni bara har haft otur med det hela. Sådant händer ju även den bäste KÄnns väl skönt att veta att ni får pergo till hösten om ingenting har hänt innan dess? Nu kan ni ju slappa i sommar och försöka ta det som det kommer, om inte annat får ni pluss senare i år!! GARANTERAT Nu måste jag sova. God natt alla!!
    Jo jag kände så, det finns helt enkelt ingen förklaring varför jag har så ont efter ÄL mer än att jag har mycke vätska i mina äggblåsor.. jag var ju nojjig för cystor mm.. Men inge sånt. Jo otur har vi haft, det har helt enkelt tagit tid.

Japp, ja i sommar blir det softa, softa softa.. Åker nu snart upp till Luleå Igen (och där blev ju Fanny till)

Ska sussa här med kram
  • TuSSen09

Liten tapprapport:

Liten, Hård och Stängd helt enkelt... Inte lika öm som igår, och blodiga flytningar så jag ska nog låta tappen va i nån dag till!

• TuSSen09
    yess skrev 2008-05-27 09:31:17 följande:
    Tack! ja det förstår jag att du är! ditt + kommer snart det med! är så säker på det=)jaha! nu ska man sätta sig in i en helt ny värld! så spännande!!!
    jag hoppas du har rätt

Fortsätt smila det där leende som blivande mamma, ja det syns även fast man inte tänker på det
  • TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-05-27 09:45:24 följande:
    Ja här är tappen ungefär som förut. Få se om ja får nå pengar idag så man kan handla test :D
    har du passerat bim nu?
  • TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-05-27 10:00:20 följande:
    Ja de va längesen *fniss* Är på BIM + 6 nu.
    men då måste det bli ett plus, kan ju inte bli nå annat skramla ihop några kronor nu
  • TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-05-27 10:04:25 följande:
    Ja ja tycker så ja å. Om ja int har extremlång lutealfas på över 20 dagar. Hoppas på att ja får löneutbetalningslapp idag. För från FK får ja då inge förens i mitten av juni, och orka vänta enda tills dess!
    oki, nej så lång lutelsfas har nog ingen, eller jo kanske, nä jag tror du plussar
  • TuSSen09

jag har molvärk nu, ont i höger äggstock (där äggblåsan var)

Kollade tappen igen, hade öppnat sig lite nu... och ja små genomskinliga trådar med blod i det är kanske på gång

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?