Inlägg från: TuSSen09 |Visa alla inlägg
  • TuSSen09

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

känt på min tapp igen, jag brukar ha en stängd tapp men att det känns öppen eller vad man ska säga, nu är det tvätstopp! Vill vill vill vill

• TuSSen09
    icka76 skrev 2008-06-03 17:23:09 följande:
    Hej!Är ny på tråden, men aktiv i bebisverkstaden. Kände på min tapp precis har inte gjort det så innan så jag vet inte hur det ska vara. Pinsamt vad lite man vet om sin kropp egentligen!Min tapp satt jättelångt in, jag nådde den knappt, liten inpuktning innan hålet, som var mjukt. Själva tappen var svår att känna vad gäller mjukhet då jag knappt nådde. Lite flytningar, men inte jättemycket. Äl stikcan i morse var negativ, men har PCO och äter pergo så den är inte helt tillförlitlig.Kan jag ha äl ändå? Är på dag 15 nu.
    att tappen var mjuk och långt in tyder på äl, eller att det är på gång...
  • TuSSen09
    icka76 skrev 2008-06-03 17:33:30 följande:
    Hej igen!Jag glömde att säga att den var ganska hal eller "kletig" (mysigt) och kort. Ännu ett tecken????
    har och kletig, jo låter äldags
  • TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-06-03 19:05:55 följande:
    negativt hos BM IGEN! *suck* Ja nu är det väl bara å ge upp egentligen och inse att man inte är gravid. För nu borde de ha visat sig tycker jag. *suck*
    va konstigt, har du förslagit eller dom förslagit att dom ska ta ett blodprov. en jobbarkompis till mej blev gravid med sitt andra barn, hon fick då aldrig posetivt på ältest, verken hos bm eller hemma, när hon tillslut började känna rörelser i magen (hon kände ju igen symptom och så) från första barnet hon vänta, så krävde hon ett UL, visade sig att hon var i 5:e månaden
  • TuSSen09

yess

min tapp är ju absolut inte som din, suck!

den är hård utanpå och mjukare innut i och stängd.. som vanligt med andra ord, men mera försluten än förut är min tapp!!

monitorn visa hög imorse igen eller så vart det fel, vet inte om jag somna medans jag vänta på resultatet...

• TuSSen09

fast monitorn hoppas jag inte är knäppt det är posetivt att den visar hög i så många dagar i följd

• TuSSen09
    yess skrev 2008-06-04 16:45:41 följande:
    jaha! ok!! då tar jag tillbaka det genastphu... helt genomblöt i svett. Gick en promenad med stavarna nyss, i denna värme... håller nästan på att svimma! ska dricka vatten så dt står härligt till här.
    jösses att du orkar.. jag trivs så bra i vår källare, undviken solen när den är som starkast ska ut ikväll stället då man kan andas
  • TuSSen09
    yess skrev 2008-06-04 17:11:51 följande:
    ja.. men jag är så enorm trött på kvällen så jag orkar inte då... kommer säkerligen att vara ännu tröttare ikväll! haha! men har klunkat 1½L vatten nu! det var sååå gott..Jag har ett dilemma!Hur ska vi kunna vänta med att berätta för dom närmsta!? är det för tidigt att avslöja i v8?Har nämligen en massa släktpartyn, fiskesemestrar å midsommar, ja allt händer nu! =) Kan ju inte ljuga å säga att jag går på antibiotika för UVI eller något under 4 veckor... inte heller säga att jag kör 3 festtillfällen i rad....Någon som har någta bra sätt att undvika att berätta på??
    vi började berätta redan samma dag, sen i v 6, i v 8 och nån fick veta i v 11... folk lista ut det ändå *S* Men det där gör man som man känner för, det är på två vis, inte för att du ska få missfall nu då men ibaldn kan det va skönt och få stöttning av det närmaste om det blir så. Eller bara veta varför man är ledsen, men jag är en sån, jag måste skrika ut mej kommer inte hålla mej en timme ens antar dock att mina kompisar här på fl får veta det först, för svärisarna ska vi försöka hålla nästa gång så hemligt det bara går så länge det bara går!
  • TuSSen09

jag har SÅNNA ilningar i magen, kan jag kanske ha äl nu, tappen har öppnat sig lite och mjuknat sig lite och märkte idag att jag ahde lite vitare trådiga genomskinliga ältrådar, märkligt, aja, bäst och hoppas på karln ikväll för säkerhet skull

• TuSSen09
    yess skrev 2008-06-04 17:24:58 följande:
    Det lättaste kanske ändå är att berätta! :) jag vill ju verkligen göra det oxå!!! Får lov att fatta mig kort och bita ihop när mor eller far eller någon av bröderna ringer! ÅÅh det låter lovande! ja flyg på honom!!!!!!!
    :-d hehe, fast så sent som dag 19 när tappen varit stängd ett par dagar och så, aja skitsamma.. kommer ändå inte bli gravid igen! Ja berätta det gör du rätt i

VI bjöd mina föräldrar på fika en vardagskväll och ja sa, hörrni det är nått vi vill berätta, det lyste i ögonen på min sambo och mamma förstod ingenting tills jag tog fram stickan och visade dem
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?