• yess

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

yess skrev 2008-05-02 13:27:08 följande:
    ja!=) gör det! jag kan försöka sno lite från kusinens tjej å skicka över oxå=) hehe! har kommit på något som är lite lugnande... nu när jag slutat med snuset alltså.. Jag har rullat ihop lite färska örter; -rosmarin-oregano-timjankänns lite bättre!:)
    nu har jag lagt om receptet på mina örtprillor!
    rosnmarin
    timjan
    oregano
    salt
    färsk ingefära!

Alldeles toppen, ingefäran gör så att det bränner lite... *pustar ut*
  • yess
    Bebis09 skrev 2008-05-02 17:38:03 följande:
    NOG är det ÄL alltid, tappen är ÖPPEN helt annorlunda lixom på nå vis... hoppas det betyder nå gott
    jippie!! härligt!! hoppas verkligen det:)
  • yess
    Disan skrev 2008-05-03 07:10:03 följande:
    yess: inte funderat på att köpa hem nikotinfritt snus? Min kompis kör med sådant! Idag är tempen nere på 26,5 !!! Sååå lågt!!! Lägre än Glocalnet... Kanske är en dipp innan själva äl... Äl kanske kommer några timmar tidigare denna gång? Fast den brukar vara exakt. Jaja, det märker vi imorgon!!
    jo det är ju ett alternativ.. men då ska man sluta med dem sen oxå.. och onödiga pengar! Redan igår kändes det mycket bättre, och idag ännu bättre! är efter mat å sånt som jag blir sugen.. men sen tar jag några sekunder å samlar mig å intalar mig att det är världelöst att snusa.. Sen är det inget mer med det!
    bara att hålla igen!

Nu är vi igång! Gjorde vårt första riktiga försök igår.. har inte äl än.. men ändå! Det var riktigt känslosamt å underbart! tjohooooo=) ska nog på det ikväll igen=) hehe!

hoppas ni har det bra!
  • yess
    Jordgubbssmak skrev 2008-05-04 10:26:59 följande:
    Hej, alltså jag måste bara få "prata" med någon nu.som det framgått i tråden tidigare försöker jag inte bli gravid utan vi gjorde en miss och jag var orolig för graviditet. Jag ska ha min mens på onsdag ca. I torsdags började jag spotblöda och har forsatt göra det fredag, lördag så pass mycket de två sista dagarna att jag använt tampong. Så jag har ju helt andats ut och tänkt att mensen var tidig.Men i morse hände nått så himla konstigt att jag inte varit med om maken! Jag drömde att jag tog graviditetstester på olika toaletter, jag var i skolan tror jag. Sen hade jag en tid på sjukhuset för att få utskrivet p-piller och jag hitta inte rätt avdelning, jag irra runt och fråga folk och öppna olika dörrar, där låg kvinnor som genomgick aborter och kvinnor som födde barn.Till slut kom jag fram till rätt dörr, där jag får göra en graviditetstest till och den är positiv. Jag hinner tänka, jag är med barn! o sen vaknar jag.Jag kan helt enkelt inte låta bli utan kissar i en mugg och tar ett graviditetstest. Och det dyker upp ett svagt men brett streck, tar en test till och samma.Det här är HELT osannolikt!!! Jag hade redan kopplat bort och fått min mens ju!! Jag tänkte knappt inte ens mer på det och ändå drömmer jag att jag är gravid och vaknar och får streck på testet. Jag tror jag håller på att bli tokig!!
    jag kanske är seg i bollen! men fick du ett pluss idag.. i verkligeheten???
    Wow! oj!
    vad ska man säga!? grattis? =)
  • yess
    Jordgubbssmak skrev 2008-05-04 11:03:22 följande:
    Gode gud...Men blödningen då? O hur F*n kunde jag DRÖMMA det!?
    lite sjukt e det=) men du e nog gravid!!
  • yess
    Jordgubbssmak skrev 2008-05-04 11:46:37 följande:
    Jag har aldirg hört talas om någon som fått upptakt till mens en vecka innan den vanliga och varit gravid...Jag dammsuger just nu nätet på info, men hittar inget. Kanske är det ett jättetidigt missfall? Fast jag har inte blött nått idag, och det har ju inte varit mycket innan heller...usch..vad mycket att fundera över.
    du får nog kanske avvakta lite å se.. köpa ett test till om några dagar å så!
    det kanske är ett tidigt mf.. vem vet!? hmm.. knasigt!
    hoppas det blir någon rätsida på detta snart!
  • yess

stackars bebis09!
    Jag hoppas ni fick till det!

sitter här och har sovit konstigt inatt! drömt konstiga drömmar m.m.. tror det är allt nytt som händer och sker. igår var första gången som jag fick en "shit, vad gör vi?! skaffa barn? vi? va? gaaaaaah!" känsla. innan har jag bara haft en sån lugn å rofylld inställning, lycklig å lite pirrig förståss. Men igår flippade tankarna runt helt och hållet..
    Som tur är så kändes det bättre efter att ha slipat utemöblerna! =) Och idag känns det bra igen=)

ska snart iväg å jobba.. ett helt nytt pass som jag aldrig tidigare jobbat, får se vad som ska göras idag!

ha en bra dag allesammans!

• yess

Här skiner solen idag!
    mitt horoskop låter fantasiskt för dagen=) det skulle vara så skönt om det stämmer oxå=)

har jobbat på ett av världens slappaste jobb. var aktiv och i rörelse totalt ca 30 min av 5 timmar! resten av tiden spenderade jag i en fåtölj framför en tv.. lite frustrerande när det var så fins väder.. men ska inte klaga allt för mycket!

nä... ska ut å ta vara på solen!
    lycka till och hoppas alla älar denna månad=)

• yess
    Jordgubbssmak skrev 2008-05-05 15:04:04 följande:
    Hej hopp i vårsolen, hoppas ni alla har roligt med barnfixandet.Jag har just gjort ett digitalt CB för att slippa tyda mer svaga streck o jag fick upp GRAVID efter 1.12...
    oj, jaha! då behöver du inte grubbla mer i alla fall. hur känns det då?
  • yess
    Jordgubbssmak skrev 2008-05-05 15:21:23 följande:
    ja ni...hur känner jag det? Väldigt blandat och det känns hemskt att säga när ni sitter här o inte vill annat än ha mitt test :/På ett sätt sätter modersinstinkterna in direkt, ett litet pyre i min mage, NU,,så här sent i livet igen. O på andra sätt, min kille har kanske inte rätt inställning för det här. Det velas och tvekas och han är inte beredd på några uppoffringar. O ensamstående med en bebis o mina andra två samtidigt som jag studerar njaeä..känns inte heller så bra.Vi har inte pratat nått..han har liksom låtsats som det inte funnits dom här 2 dagarna..strecken har varit för svaga osv..SÅ..idag får han se GRAVID så får vi väl se om han har lust att prata om det.
    även fast vi sitter här och drömmer å trånar efter pluss så måste du ju får känna som du vill.
    Hoppas sambon där hemma vill ta å prata med dig lite.. det känns som att det skulle behövas! Hoppas ni kommer fram till något som ni båda känner er till freds med.
    Tänker på er!

Väntar med att känna tapp till efter helgen eller så! vill inte störa evetuella badturister i området! haha!!!
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?