• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Jo, visst var den det! Den har varit så snäll och bra, min lilla tapp... Men vi hade sex tidigare idag, jag och sambon, fick lite ont av det som mensvärk ungefär och därför kände jag på tappen efteråt och då var den ff hård och lång men det kändes som att den hade öppnat sig lite... Har man tur så kan det bero på att vi hade sex (spermierna luckrar ju upp tappen) eller att jag inte kände på samma tidpunkt som jag brukar. Den senaste veckan har jag ju känt på den innan jag går och lägger mig på kvällen.

Men jag vågar inte hoppas så mkt längre... Kommer att testa imorgon ändå, tempen är ju skyhög, vilket är mkt positivt!! Kan ju mkt väl vara så att mensvärken kommer från ett litet ägg som ville fastna, men att det inte gick. För så här är jag inte om jag inte är gravid! Det är en sak som är säker!

BabyRo född 070620
  • Disan

Jag har det pissigt! Är så nedstämd just nu... Vet eg inte varför... Allt hopp bara försvann... Jag som tycker att det är så kul att leta symtom och så! Nu känns det bara trist, ungefär som att det är cancer man letar efter...

Så min torsdagkväll innan påsk är inte så där jippie!

Själv då?

BabyRo född 070620
  • Disan

NEJ, den håller definitivt på att öppna sig!

Så jävla bittert, tårarna bara kommer...

Nu går jag och lägger mig. Försöker glömma bort att trist, jag som så gärna ville ha en liten novemberbebis!!! Dumma, dumma bebisen som inte vill bo i min mini-sovsäck!!

BabyRo född 070620
  • Disan

Det är ingen ídé att hoppas längre. Tempen har hoppat ned lite igen, låg på 37,2 både idag och igår. Den har ju legat på 37,4-5 i ungefär fem dagar. Direkt efter äl fick jag 37,2, så det känns inte bra att tempen gått ned. Dessutom har min gravida-känsla försvunnit. Jag var så säker innan igår morse, sedan försvann allt. Har ff mensvärk, lite ömma bröst, hormonell etc, men ingen mens än så länge. Den kommer väl.

Fick spökstreck igår em samt i morse, det är så svagt att man bara ser det om man tittar noooooga. Men eftersom tempen beter sig som den gör samt att min själ säger att det är kört, tror jag nog att det var ett ägg som inte ville fästas ordentligt eller så... För visst har jag varit gravid, det är jag säker på.

BabyRo född 070620
  • Disan

Nej, digitalis... Nya tag tillsammans allihopa sedan!!

BabyRo född 070620
  • Disan
    digitalis: Vi tar också semester nästa månad!! Känner precis som du inför nyår och julafton, inte skoj!! Blir gött med en liten januari/februari bebis istället!
    BabyRo född 070620
  • Disan
    Digitalis: Det kanske är du och jag som står för mf-kvoten denna vecka då! Jag är ju säker på att antingen är det mf, eller så är jag gravid. Roligare än så blir det inte! Är ju sjukt många som har plussat denna vecka och mf är ju ganska vanligt, ngn måste ju få det liksom. Fast jag älskar ff min novemberbebis!! Det känns så hemskt, sade det till min karl igår, att jag verkligen känner för den lille ninjan därinne, för att jag är så säker på hur det ligger till! Han svarade då att han också älskar den lille, men att den lever och mår bra. Han tror att det är han som är synsk!! HAhaha!!
    BabyRo född 070620
  • Disan

Digitalis: Har för mig att min gyn sade att under 30 är det en av fem grav som slutar i mf och efter 30 är det en av tre. Dessa siffror är ju bara ungefärliga, men det är ganska mkt ändå!

BabyRo född 070620
  • Disan

Härligt att inte veta om att man försöker!! Hahaha!!

BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?